Kokemuksia Carena Easy matkarattaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaMa13.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MaMa13.

Vieras
Hei! Toistaiseksi vain netissä surffaamalla olen mieltynyt Carena Easy matkarattaisiin koska niissä näyttäisi olevan:
-isohkot pyörät
-iso tavarakori
-yhtenänen työntöaisa, voi työntää yhdelläkin kädellä

Kertoisitteko muita plussia/miinuksia tai kokemuksianne ko. rattaista? Nouseeko selkänoja ihan pystyyn (90 astetta), entä makuuasentoon jne. Kiitos paljon!

Minä meinasin myös ostaa noi rattaat mutta sitten päädyin Graco Mirageen, jotka ostin lastentarvikeliikkeen kautta. Kokemusta siis ei ole kyselemistäsi rattaista. Gracot sain tarjoushintaan 89.- eli samaan hintaan kuin Cittari nyt myy Carenaa. Kannattaa käydä kysymässä noita Gracoja. Silloin ainakin sanoivat, että lastentarviketukku, josta tilaavat jatkaa tarjousta. Ostin ne n. kuukausi sitten. Gracossa 5- pistevyöt, 3 eri selkänojasäätöä, kurkistusluukku. Eivätkä ole "sateenvarjorattaat". Itse olen ollut tyytyväinen ja tyttö tykkää myös olla kyydissä.

Hei!

Meillä Carenan Easyt ja ei olla tyytyväisiä.
Miinuksia on erittäin kehno kääntyvyys, vaikka etupyörät saa lukittua tai vapautettua. Sitten jalat ottaa reippaasti kävellessä koko ajan rattaisiin kiinni, vaikken ole kuin 168 pitkä, lisäksi istuin ei ole pystyimmässä asennossa ihan 90 astetta eikä vastaavasti makuuasennossa ihan vaakatasossa.Mutta kaikista suurin haitta on se, että niitä ei saa kääntymään helpposti. Paljon enemmän tykätty Emman sateenvarjorattaista jotka maksaa 30 ekua, tosin niissä ei pysty nukkumaan, kun selkänojaa ei voi säätää.

Carenat oli mukana etelässä viime syksynä, kun poika oli 1,5 v ja niihin pystyi nukuttamaan, muttei voinut sit nukkua kun jalat roikkui reilusti ulkopuolella...
En suosittele, tai sit meillä jotkut maanantaikappaleet...

Meillä myös Easyt, ja me taas ollaan oltu tyytyväisiä! Tosin olleet käytössä vain kaupunki-/ostoskeskusrattaina, mutta kyllä minusta ne saa hyvin ketterästi käännettyä ahtaassakin paikassa hyllyjen välissä. Ja menevät kyllä ihan makuuasentoon ja jos ei nyt ihan 90 asteen pystyasentoon niin melkein ainakin + se etu, että saa yhdellä kädellä koottua.
Ei moittimisen sijaa, hyvin rullaa :)
Ps. Tämän hintaluokan rattaista nämä ovat mielestäni oikein hyvät, eihän tällä hinnalla saakaan tietysti mitään high techiä!

Itselläni on. Olen tyytyväinen, aika reippaita askelia otat kun itsellä mittaa 175 ja miehellä enemmän, eikä kauheasti haittaa askellusta.

Kääntyvyys on hyvä, oletko koettanut laittaa tuota silikoniöljyä/speitä? Sitten pyörät kääntyy loistavsti.

Toki paremepiakin on. Mutta hinta-laatu suhteessa oikein hyvät. Olen ehkä itse kehunut noita vähän liikaakin. Mutta meille todella hyvät. Järjettömän helpot kasata ja koota, menee todella pieneen tilaan jne. Makuasioita nämä. Itse käytin Easejä ensimmäisen talvenkin.

Meillä ollut noi easyt nyt n. kuukauden ajan ja ollaan oltu tyytyväisiä! On tosi näppärät pistää kasaan ja mielestäni kääntyvät hyvin ahtaissakin paikoissa. Poika 10kk tykkää kovasti olla kyydissä ja meille tärkeää oli se, että selkänojan saa makuuasentoon. Ei siis valittamista! Ainakaan vielä... ;)

Vissiin siis reippaita askelia mut ei voi mitään, että jalat tökkää kävellessä koko ajan jarrujen "aisaan", miehellä sama juttu ja on siis mua 10 cm pitempi.Eikä kyllä huvita tyrkätä rattaita niinkään että kädet on ojennettu aivan suoraksi.

Oli miten oli, makuasioistahan ei voi kiistellä.

Ja meillä oli kriteerinä nimenomaan työntöaisan korkeus joka oli Carenassa 5 cm korkeampi kuin Gracossa. Minä olen 180cm ja isäntä 185cm ja meillä ei ole tuota ongelmaa että jalat tökkäis jarruaisaan. Ehkä sitä on meillä sen verran pitkät kädetkin että työntää sitten automaattisesti kauempaa.

Me olla todella tyytyväisiä Carena Easy matkiksiin!

Yhteistyössä