Kokemuksia Bilteman pyöristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
En koskis pitkällä tikullakaan. Naapuri ostaa mukulalleen joka kesä uuden, Biltemasta. Kysyin eikö kannattas sijottaa pari sataa enempi, sais hakea valmiin setin polkupyörätukusta ja se vois kestää enempi kuin yhden kesän. Vanteet soikeena heti kun ajaa kivetykseen (kaikkialla on kivetyksiä), vaihteet ei toimi edes uutena, jarrut nyt saa jotenkuten toimimaan kun ropaa.

Miks ihmeessä haluat maastopyörän? Mettässäkö se sun työmatkas menee??

Mun tytär on sellanen, ettei rautakankikaan pysy suorana, kun saa sen käsiinsä.. Joskus voi olla tosiaan turhaa ostaa sitä kallista pyörää, jos lapsi ei osaa huolehtia siitä. Tympiää on ostaa luotolla ja ja huomata, ettei lapsi ymmärrä pyörän kestävän ihan kaikkea.. Niinkuin ystäville kävi :D

Meillä kyllä tyttö saa pärjätä ihan Bilteman tms. pyörällä niin kauan ku se täytyy joka kesä isompaan vaihtaa :xmas: Sit voi investoida kalliimman ku ei tarvii jatkuvasti olla ostelemassa :)

27-171_l.jpg

me ostettiin toi viime kesänä vähän niinku "kakkospyöräksi". makso sillon 99,- . mutta se on oikeesti niiiiiin paljo parempi ajaa mitä tämä meidän "ykköspyörä", että molemmat kyllä paljon mielummin ajaa tolla :D tosi kevyt polkee, todella hyvä asento ajaa ja renkaat rullaa ku unelma :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Eiks maastopyörällä voi ajaa ku metäs?!?!?! :xmas:

No ajoasennon takia haluan maastopyörän. Mul on paska selkä ja se kipeytyy jos joudun pystymmässä asennossa ajamaan, vrt. vaikka sellanen vanhanmallinen "mummopyörä".

No ajoasento ei maastopyörässä varsinkaan ole paras mahdollinen. Ihan tavallinen retkipyörä on paras. Nyt täytyy kehasta noita polkupyörätukun sutkuttimia että niissä ainakin löytyy säätöjä tangolle ja satulalle ihan riittävästi. Voi säätää muutakin kuin pelkkää korkeutta, esim etäisyyttä ja kallistusta. Mummopyöriä saa nykyään hakemalla hakea jos sellaisen jostain kumman syystä haluaisi.

No ajoasento ei maastopyörässä varsinkaan ole paras mahdollinen. Ihan tavallinen retkipyörä on paras. Nyt täytyy kehasta noita polkupyörätukun sutkuttimia että niissä ainakin löytyy säätöjä tangolle ja satulalle ihan riittävästi. Voi säätää muutakin kuin pelkkää korkeutta, esim etäisyyttä ja kallistusta. Mummopyöriä saa nykyään hakemalla hakea jos sellaisen jostain kumman syystä haluaisi.

No sulle se ei ehkä ole paras mahdollinen mutta mulle on. Mä en voi pystyasennos ajamaan, mulla väsyy ja alkaa särkee alaselkä.

pienenhetken Tollasella ajaisin kyllä mielelläni mutta ei se toi selkä taida tykätä.. :snotty:

Meillä on pojalla viime kesänä Biltemasta ostettu polkupyörä eikä siinä ole ollut mitään vikaa, ei vääntyneitä vanteita tms. Kyseessä 7v lapsi. Aikuisten pyöristä en tiedä.

Mies ostaa kauheasti autoon juttuja (korjausvälineitä ja mitä niitä nyt on, emmä tiedä) ja just viime viikolla vei yhden sähkölaitteen Biltemalle palautukseen kun se hajosi (oli syksyllä ostettu, kuittia emme löytäneet mistään mutta laitteessa lukee kissankokoisin kirjaimin BILTEMA) ja antoivat palautustiskillä uuden ihan ruinaamatta. Ilman kuittia olisi saatu rahat takaisin sen hetken hinnan mukaan, mutta mies halusi mielummin uuden laitteen kun on hänen mielestään ollut ihan hyvä. Tuumas, että jos hajoaa taas niin hakee sieltä tiskiltä taas uuden :)

Täs on kans tosissaan tuo Pölkupyörätukku lähellä, täytyy siel kans käydä kattelee. Meinattiin tässä joku päivä käydä rauhassa miehen kans kartottaan tuota pyörätilannetta liikkeissä :D Tytölläki alkaa maanantaina päiväkoti taas kesäloman jälkeen, saa sit rauhassa kattella. Mä tiedän nimittäin että mun on ihan turha mennä tytön kans yhteenkään pyöräliikkeeseen, mä en ehi kattoo mitää ja tytön täytyy saada testaa joka pyörä :D

Muoks. Ja sen jälkee ku on pyörän löytäny vois opetella kirjottaan.. :xmas: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
No sulle se ei ehkä ole paras mahdollinen mutta mulle on. Mä en voi pystyasennos ajamaan, mulla väsyy ja alkaa särkee alaselkä.

pienenhetken Tollasella ajaisin kyllä mielelläni mutta ei se toi selkä taida tykätä.. :snotty:

No joo, kyllä huomaa ettet pyöräkaupassa oo pieneen hetkeen käynyt. Käys kattomassa noita nykypäivän mankeleita niin tiedät vähän paremmin. Jokatapauksessa maastopyörä asfaltille on yhtä tarpeellinen kuin paavin pallit. Leveät renkaat estää kovaa ajamisen, ajaminen on raskasta, runko on raskas ja kömpelö ja ennenkaikkea hankalampi käsitellä. Ja vaihteet ei riitä edes huonokuntoiselle, siis sieltä yläpäästä. Mutta käy koeajamassa molemmat niin sitten huomaat. Ajoasento varmasti saadaan paremmaksi normi retkipyörässä jonka selässä on tarkoituskin sutkuttaa istualteen pitkiä aikoja kun taas maastopyörissä ei juurikaan ajatella sitä istumista.

Joo tarkotus on käydä testaa eri vaihtoehtoja. Loppupeleis se valinta on tehtävä just sen ajoasennon mukaan. Mutta sittepä sitä näkkee että millasella pystyy ajelee ja millasella ei :)

[quote="Helekutti]No joo, kyllä huomaa ettet pyöräkaupassa oo pieneen hetkeen käynyt. Käys kattomassa noita nykypäivän mankeleita niin tiedät vähän paremmin. Jokatapauksessa maastopyörä asfaltille on yhtä tarpeellinen kuin paavin pallit. Leveät renkaat estää kovaa ajamisen, ajaminen on raskasta, runko on raskas ja kömpelö ja ennenkaikkea hankalampi käsitellä. Ja vaihteet ei riitä edes huonokuntoiselle, siis sieltä yläpäästä. Mutta käy koeajamassa molemmat niin sitten huomaat. Ajoasento varmasti saadaan paremmaksi normi retkipyörässä jonka selässä on tarkoituskin sutkuttaa istualteen pitkiä aikoja kun taas maastopyörissä ei juurikaan ajatella sitä istumista.[/quote]Tota noin... ei se sunkaan pyörätietämys ihan huippua ole... on olemassa myös ns citymaastopyöriä missä on renkaat millä voi ajaa sekä kaupungissa että maastossa, keskeltä sileät ja reunoissa kuviota. Runko ei ole läheskään kaikissa maastopyörissä sen raskaampi kuin sinun kehumassasi retkipyörässä (joita ei virallisestii tänä päivänä enää ole vaan puhutaan hybrid-pyöristä ) ja miten niin runko hankala käsitellä? Eikös sen pyörän päällä ajeta eikä kanneta sitä olalla? Jos vaihtoehdot pyöräliikkeeille olisi Biltema tai polkupyörätukku niin kyllä niistä mielummin valitsisin bilteman. Ite oon ollu pyöräliikkeessä töissä (en kummassakaan mainituista vaan yksityisessä firmassa missä myydään vaan pyöriä ja varaosia (eli myynnissä merkkipyöriä mm. nishiki ja cressu) ja polkupyörätukussa ei kyllä pyörätuntemusta ole mitään, ainakin mitä asiakkaat siitä puhuneet ja itse sieltä heidän pyöriiinsä varaosia hakenut mitkä olleet huollossa.

ap:lle sanoisin et jos toivomasi ajoasento on makaavampi niin varmaankin hybridpyörä vois olla se hyvä vaihtoehto... paljon säätömahdollisuuksia (joista helekuttikin mainitsi eli ohjainkannattimen kaltevuuden säätöä ym ) ja niitä löytyy 7v aina 27v asti. Säätöjen avulla saa joko pystyä asentoa tai sit makaavampaa, tarpeen mukaan. Välttämättä ei kannata valita sitä ihan halvinta vaihtoehtoa sillä jo 30e hinnanero tekee pyörässä paljon... parempi takavaihtaja, parempi keskiökasetti, paremmat vaihdevivut tms. Ostaessa tuntuu pieniltä asioilta mutta kun pyörää vie huoltoon niin jos ostaessa on säästänyt sen 30e niin voi kostautua tuplaten huollossa kun on esim huonompi takavaihtaja eikä kannata laittaa samanlaista vaan mielummin jatkossa parempi ettei ole koko ajan vaihteiden kanssa ongelmaa. Sillon saakin maksaa uuden asennuksesta ja uudesta vaihtajasta eli saattaa joutua pukittamaan pelkästään niistä jo 50e.

No joo, kyllä huomaa ettet pyöräkaupassa oo pieneen hetkeen käynyt. Käys kattomassa noita nykypäivän mankeleita niin tiedät vähän paremmin. Jokatapauksessa maastopyörä asfaltille on yhtä tarpeellinen kuin paavin pallit. Leveät renkaat estää kovaa ajamisen, ajaminen on raskasta, runko on raskas ja kömpelö ja ennenkaikkea hankalampi käsitellä. Ja vaihteet ei riitä edes huonokuntoiselle, siis sieltä yläpäästä. Mutta käy koeajamassa molemmat niin sitten huomaat. Ajoasento varmasti saadaan paremmaksi normi retkipyörässä jonka selässä on tarkoituskin sutkuttaa istualteen pitkiä aikoja kun taas maastopyörissä ei juurikaan ajatella sitä istumista.

Mä olen pässyt maastopyörällä erittain hyvin ja kovaa asfalttiteillä =)
Työkaverila on maastopyörä jolla ajellut töihin 15v kesät talvet asfalttitiellä.

Yhteistyössä