Kokemuksia Bilteman pyöristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Aikuisten pyöristä lähinnä. Pitäs täs ihan lähiaikoina hyvä pyörä kattella jotta voi sit duunimatkat pyöräillä :) Biltemassahan on ihan hyvät hinnat mutta onko kellään kokemusta et miten ne kestää? Onko parin vuoden päästä ihan raato?

Viittis sit kuitenkaan heti olla uutta ostamassa..

No meillä ei ole kokemusta aikuisten pyöristä, mutta lasten pyöristä kummiskin. Lapsilla on Bilteman 20 ja 24" pyörät nyt kolmatta kesää käytössä. Hyvin on kestäneet, mutta ei ne nyt mitään merkkipyörien veroisia kuitenkaan varmasti ole...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä ei ole kokemusta aikuisten pyöristä, mutta lasten pyöristä kummiskin. Lapsilla on Bilteman 20 ja 24" pyörät nyt kolmatta kesää käytössä. Hyvin on kestäneet, mutta ei ne nyt mitään merkkipyörien veroisia kuitenkaan varmasti ole...

Mä en joka tapaukses meinaa ostaa mitää miljoonaa maksavaa "kaikilla herkuilla" -merkkipyörää. Vaan ihan perusmaastopyörä lähinnä haussa, muutamalla vaihteella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Mä en joka tapaukses meinaa ostaa mitää miljoonaa maksavaa "kaikilla herkuilla" -merkkipyörää. Vaan ihan perusmaastopyörä lähinnä haussa, muutamalla vaihteella :)

Kyllä sä varmasi uskallat sellaisen ostaa :)

Ps. ne muuten tulee jotenkin osissa, pitikö niihin polkimia ja ohjaustankoa ite asentaa tjsp... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ed:
Kyllä sä varmasi uskallat sellaisen ostaa :)

Ps. ne muuten tulee jotenkin osissa, pitikö niihin polkimia ja ohjaustankoa ite asentaa tjsp... :)

Joo se on hyvä tietää ettei ihan kertakäyttökamaa ole :D Mulla ei oo näistä nykyajan pyöristä mitään tietoo, viimesin mitä käytin ni vanhemmat sen mulle osti ku olin yläasteella.. eli about 15 vuotta sitten.. :snotty: Ja viimeks ajanukki joskus 5 vuotta sitten, sit toi entinen pyörä leves alle :D

Täytyy viel käydä sit pari muutaki liikettä katteleen, nyt luulis oleen ihan hyvä aika hankkia pyörä :D

Itse en kyllä sijoittaisi niihin pyöriin. Kävin myös katsomassa niitä ja huomasin, että varaosat oli tosi halpoja ja huonolaatuisia. Sijoittaisin vähän enemmän ja ostaisin kunnollisen pyörän, joka kestää lopun elämää...

Kyllä ne on usein ihan merkkiosista/vastaavista valmistettu! =) Meillä on lapsilla Bilteman pyörät, on jäänyt vielä nuoremmillekkin sisaruksille käyttöön! (Itsellä Hobbarin;) )

Alkuperäinen kirjoittaja pyöräilijä:
Itse en kyllä sijoittaisi niihin pyöriin. Kävin myös katsomassa niitä ja huomasin, että varaosat oli tosi halpoja ja huonolaatuisia. Sijoittaisin vähän enemmän ja ostaisin kunnollisen pyörän, joka kestää lopun elämää...

Millä tavalla ne varaosat oli huonolaatusia, oliko hitsaukset vai mikä se huono juttu? Ja jos ne halpoja on, nii senhän ei tartte aina olla huono juttu :D.
Oliko osissa ruostetta? Prässäys päi helvettiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Kyllä ne on usein ihan merkkiosista/vastaavista valmistettu! =) Meillä on lapsilla Bilteman pyörät, on jäänyt vielä nuoremmillekkin sisaruksille käyttöön! (Itsellä Hobbarin;) )

En osta enää koskaa hobbyhallista pyörää. Pari vuotta sitten erehdyin. Jouduin etsimään takuuhuoltopaikkaa ympäriinsä. Korjaaja sanoi, että niitä pyöriä tulee kokoajan huoltoon, kun osat on niin jumalattoman huonoja... meni hermot, ostin uuden kunnon pyörän ja annoin serkulle mökkipyöräksi hobbarin pyörän

Alkuperäinen kirjoittaja osta viisaasti kunnon pyörä:
Jos tulee jotain vikaa, niin kukaan ei voi sitä sitten korvata ja takuuseen vaikea saada...

Tämä takuuseen saaminenki on monesti siitä kiinni, minkä kautta sitä koittaa saada takuuseen. Löytyyhän merkkikamojenki osalta tapauksia, että ei meinaa mennä takuuseen

Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
No nyt menossa 5kesä, eikä pintaruostetta kummempaa ole. Vaihteet ok, rattaisto ok jne

Kiva juttu!

Nii, mistä sitä koskaan tietää vaikka paskan sijasta erehtyivätki hyvän myymään.. :D

Nii varmaa tekivät! Mulla onki nykyisin ylpeilevä ja myhäilevä olemus, kun biltemassa käyn. Eivät reppanat tiiä, että sain helmen ostettua <3

No nyt menossa 5kesä, eikä pintaruostetta kummempaa ole. Vaihteet ok, rattaisto ok jne

Kiva juttu!

Nii, mistä sitä koskaan tietää vaikka paskan sijasta erehtyivätki hyvän myymään.. :D

Nii varmaa tekivät! Mulla onki nykyisin ylpeilevä ja myhäilevä olemus, kun biltemassa käyn. Eivät reppanat tiiä, että sain helmen ostettua <3

:laugh: :laugh:

En koskis pitkällä tikullakaan. Naapuri ostaa mukulalleen joka kesä uuden, Biltemasta. Kysyin eikö kannattas sijottaa pari sataa enempi, sais hakea valmiin setin polkupyörätukusta ja se vois kestää enempi kuin yhden kesän. Vanteet soikeena heti kun ajaa kivetykseen (kaikkialla on kivetyksiä), vaihteet ei toimi edes uutena, jarrut nyt saa jotenkuten toimimaan kun ropaa.

Miks ihmeessä haluat maastopyörän? Mettässäkö se sun työmatkas menee??

Kiva juttu!

Taitaa olla Lipton Biltemassa töissä?!

Kiva juttu!

Taitaa olla Lipton Biltemassa töissä?!

Minä olen ihan vaa kotona töissä :( Mut vois hakee biltsikkaan töihin, pyöräosastolle :D.

Ei mut, jos joskus joitain asioita kyseenalaistaa, niin heti on tyyliin 'sen siskon kumminkaima on töissä siel!!1'
Mulla on hyviä kokemuksia lidlistä ja s-marketista, mutta myös huonoja. Syrjinkö Lidliä, kun se ei oo suomalainen? Kärjistäen..

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Miks ihmeessä haluat maastopyörän? Mettässäkö se sun työmatkas menee??

Eiks maastopyörällä voi ajaa ku metäs?!?!?! :xmas:

No ajoasennon takia haluan maastopyörän. Mul on paska selkä ja se kipeytyy jos joudun pystymmässä asennossa ajamaan, vrt. vaikka sellanen vanhanmallinen "mummopyörä".

Yhteistyössä