kokemuksia/apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei. Synnytin päälle 4kk sitten. Kaksikuukautta sitten alkoi järkyttävä pahoinvointi ja väsymys, oireet pahenivat koko ajan ja tuntuu jo ihan fyysisestikkin.

Tein mielenrauhan vuoksi kaksi raskaustestiä pari viikkoa sitten, negatiivisia olivat, niinkuin arvelinkin. Ollaan käytetty kondomia yhdet menkat tuli viime kuussa. Uusi vauva ei todellakaan ole vielä ajankohtainen.

Jatkoin eloa miettimättä raskaus asiaa, mutta eilen illalla alkoi mahassa tuntua liikettä, tuntui samalta kuin viime raskauden ekat liikkeet. Nytkin tuntuu liikettä kun kirjoitan tätä. Olen miettinyt onko nämä niitä niin sanottuja haamupotkuja?

Huomenna lääkäri aika, mutta onko jollain saman tapaisia kokemuksia? Mistä ihmeestä tämä pahoinvointi johtuu? Alan olla ihan poikki.

Teeppä uusi testi. Onko kilpirauhas arvot ok? Voiko johtua muuten hormonitoiminnnan muutoksista? Minä aloin odottaa meidän kuopusta kun keskimmäinen oli 3kk ja järkytys oli suuri! Varsinki kun mulla raskaudet olleet fyysisesti ja henkisesti ihan hirveitä. Olen ollut kaikilta yli puolet raskaudesta sairaalassa. Mutta onneksi en tehnyt aborttia. Vaikka välilä on ollut vaikeaa etenkin kun keskimmäinen lapsi pitkäaikassairas ja todella hoidettava. Mutta alan ymmärtää miksi meille tuo pienin annettiin lahjaksi. Niin paljon tuonut iloa meidän perheeseen, niin uskomattoman aurinkoinen luonne.

Mullakin tuntu "potkuja" n.4kk synnytyksestä. Testejä olin tehnyt kun raskaus toiveissa, mutta negaa näytti eikä kotidopplerillakaan mitään ylimääräistä kuulunut, pakko oli niin aidon tuntuisten potkujen takia sitäkin kokeilla :) Goglettelun jälkeen tulin siihen tulokseen että suolisto siellä palailee oikeille paikoilleen.

Pahoinvointia mulla tulee oviksen jälkeen, joten liittyiskö sitten jotenkin keltarauhasen toimintaan. Ikävää oireilua lasta toivoessa..

Imetätkö? Jos niin pahoinvointi voi hyvin olla nestehukkaa. Itellä oli sellasta vauvan ollessa 3-4kk. Olo huononi aina iltaa kohden ja oli hyvin samantapasta ällötystä kun alkuraskaudesta. Kun rupesin juomaan enemmän vettä kiin pahoinvointi lakkas.

Yhteistyössä