kokemuksia ammeesta avautumisvaiheessa?

  • Viestiketjun aloittaja tirppana78
  • Ensimmäinen viesti
ei mitään vaikutusta!! hermot vaan meinas mennä kuin vesi viileni. Siellä istuin kylmissäni ja supistukset vaan tuntu enemmän tuskallisilta. seuraavalla kerralla en edes harkitse (tai mistä sitä tietää, tuskissaan taitaa olla valmis kokeilemaan mitä vaan olon helpottamiseksi)
 
tirppana78
no nyt vastaan ite ;) ,eli mulla itellä amme viime kerralla oli aivan ihana kokemus!laskin niin kuuma vettä ja kuumempaakin,mitä sai.supistukset eivät tuntuneet oleenkaan kun suustasin suihkun sie alamahalle ja ammeesta noustessa meni lapsivedet ja supistukset tihenivät...poika syntyi sit 1½ tunnin päästä siitä!Toooosi ihana!En vain tiedä sit oli vain sattumaa,että synnytys lähti sit etenemään vauhdilla vai tuon ammeen ansioita,mutta aijon kokeilla myös seuraavalla kerralla,jos mahdollista!
 
Lehmikki harmaana
Minä tykkäsin ammeesta ja olinkin siellä kahteen otteeseen yhteensä pari tuntia. Mies suihkutteli lämmintä vettä vatsalle ja itse lilluin vedessä puoliunessa. Mielestäni auttoi sekä supistuskipuihin ja luultavasti myös edisti avautumista.

 
näin ensi synnyttäjänä suosittelen kokeilemaan. Itse viihdyin noin tunnin ja pystyin rentoutumaan siellä. Ennen ammeeseen menoa sain, jonkun rentouttavan puudutteen (buscopan?) ja mielestäni tämä joudutti ammeen kanssa synnytystä
 
Sain luvan mennä ammeeseen, kun olin auki 2-3 cm ja noin pari tuntia heijasin itseäni lämpimässä vedessä. Supistukset tuntuivat jo ammeessa kovina, mutta kipu kaksinkertaistui kun jouduin nousemaan ammeesta tarkastusta varten. Tuolloin olin auki 6 cm eli ilmeisesti amme ja ammeessa liikkuminen jouduttivat avautumista. Sain ilokaasua ja olisin voinut mennä takaisin ammeeseen, mutta en enää voinut kivuiltani. Aukesin tosi nopeasti kokonaan ja ei kun ponnistamaan. Itse haluan ehdottomasti ammeeseen myös seuraavalla kerralla!
 

Yhteistyössä