Kokemuksia alatiesynnytyksistä kun lapsi perätilassa?

Olin yllättynyt kun lääkäri + kätilöt suosittelivat lämpimästi alatiesynnytystä jos vain lantio antaa myöten. (Mitataan ensi viikolla). Olen siis ensi synnyttäjä. Millaisia kokemuksia teillä on perätilasynnytyksistä? Lähtisitkö uudestaan leikkiin vai valitsisitko sektion?
 
Itsellä 3.synnytys olikin yllätysperätila-tunsin itsekin,kun vauva muljahti ympäri vrk ennen synnytystä...koska en ollut ensisynnyttäjä ja lantion mitat ok lapsen painoarvioon nähden (2,7kg), päätettiin ainakin aloittaa synnytys alakautta sektiovarauksella. Hyvin meni eikä hullumpi kokemus-kilon painavampi esikoinen,joka syntyi normaalitarjonnassa,oli paljon hankalampi synnytettävä. Tälläiset kokemukset minulla!
 
Minulla oli esikoinen yllätysperätilassa. Huomattiin vasta sairaalassa. Lantiot kuvattiin ja lapsen koko arvioitiin. Päädyin alatiesynnytykseen kun lääkäri vakuutti ettei siitä koidu lapselle oikein sen suurempia riskejä jos kaikki kriteerit täyttyvät. Ja minun kohdalla täyttyi. Synnytyksessä olivat kätilön lisäksi läsnä synnytys- ja lastenlääkäri. Sektiovaraus oli tietysti koko ajan ja siihen olisi helposti lähdetty jos kaikki ei olisi edennyt kunnolla.
Itsellä synnytys sujui hyvin ja olisin valmis synnyttämään uudelleen alakautta perätilassa jos kaikki kriteerit täyttyisivät. Lapsi oli alle 3 kg.
 
Mulla myös hyvät kokemukset perätila synnytyksestä!ESikoinen oli perätilassa eikä kääntöyrityksistä huolimatta suostunuy kääntymään raivotarjontaan!
MUlla myös nuo kaikki kriteerit täyttyi, lantion mitat otettiin ja koska vauvan painoarvio oli enintään kolme kiloa niin suosittelivat ensisijaisesti alatiesynnytystä...Tyttö(2840g) syntyi rv 39 ja kyllä itse olisin valmis synnyttämään perätila lapsen alakautta uudelleenkin!
 

Yhteistyössä