Kokemuksia 37-39 vuotiaina raskautta yrittäneiltä, sekä niiltä joilla raskaus onnistunut että niiltä joilla ei ole

• Viestiketjun aloittaja "iltatähti"
  • Ensimmäinen viesti
"iltatähti"
tärpännyt. Te joilla raskaaksi tulo tuossa iässä on onnistunut, paljonko teillä tarkalleen oli tuolloin ikää ja kuinka pitkään yrititte? Ja jos jo ennestään lapsia kestikö raskaaksi tulo kauemmin kuin isompien lasten kohdalla?
Ja te joilla raskaus ei ole tuossa iässä tärpännyt onko teillä ennestään lapsia ja tulitteko heidän kohdallaan kuinka nopeasti raskaaksi?

"missa"
Itse olen 36 ja kolmatta lasta on yritetty nyt yhteensä 2vuotta... Tuohon aikaan on mahtunut yksi keskenmeno ja yksi tuulimuna. Kaksi vanhempaa lasta sain ollessani 26v. ja 29v. Molemmista plussasin yk4

äöä*
minä alle 30vee vielä mutta tuttu 1: juuri tolla iällä sai keskenmenon ja sen jälkeen terveen pojan. tuttu 2: taisi olla 40-41 kun kohdunulkopuolinen raskaus munasarjassa tai jotain.. munatorvi räjähti ja äiti meinasi kuolla. 'Heillä molemmilla 2-3 lasta ennestään.

"tupuna"
En osu ikähaarukkaasi (olen 34), mutta "iltatähteä" yritimme puolisen vuotta. Yksi varhaisvaiheen km tuona aikana myös. Aikaisemmat raskaudet alkoivat ensiyrittämällä. Ja viimeisten raskauksien ero siis 9 vuotta.

Toiseksi nuorin syntyi kun olin 39, ei ollut ongelmia raskautumisessa eikä synnytyksessä.
Silloin syntynyt lapsi on nyt pian viisivuotias terve reipas neitonen.

Puoltatoista vuotta myöhemmin syntyi myös ongelmitta kuopus.

Nyt (Olen 44 vuotias) olemme vajana puolentoista vuoden ajan yrittäneet raskautta ilman että on napannut. Yritämme vielä tovin mutta vain luomuna. Hedelmällisyyshoitoihin niin pitkät jonot etten koe oikeudenmukaiseksi kuormittaa niitä mummelin iltatähtitoiveilla.

Toiseksi nuorin syntyi kun olin 39, ei ollut ongelmia raskautumisessa eikä synnytyksessä.
Silloin syntynyt lapsi on nyt pian viisivuotias terve reipas neitonen.

Puoltatoista vuotta myöhemmin syntyi myös ongelmitta kuopus.

Nyt (Olen 44 vuotias) olemme vajana puolentoista vuoden ajan yrittäneet raskautta ilman että on napannut. Yritämme vielä tovin mutta vain luomuna. Hedelmällisyyshoitoihin niin pitkät jonot etten koe oikeudenmukaiseksi kuormittaa niitä mummelin iltatähtitoiveilla.
Onnea teille yritykseen. Muuten, ette enää pääsisikään julkisen puolen hedelmällisyyshoitoihin. Siellä on yläikäraja 40 v. Yksityiselle puolelle tietenkin pääsee, mutta Kela ei korvaa euroakaan niiden hoidoista, jos äiti on "liian" vanha.

Hei,

Olen nyt 38v. ja toiveissa kolmas. Kaksi aikaisempaa tulivat ns. heti, kolmas yritys nyt 38v päätyi tuulimunaraskauteen ( ja tässä yrityksiä 3kk ajan). Toivottavasti pian tärppäisi uudelleen, ikä kyllä huolettaa kovastikin.

"vieras"
Ainokaiseni sain kun olin 38 v. Jätin vain ehkäisyn pois. Mitään ovistarkkailuja tai kalenteri kädessä vällypöllyttelyä emme harjoittaneet. Hedelmöityini noin 5 kk ehkäisyn poisjättämisestä. Raskaus meni hyvin, olin varmaan elämäni parhaimmassa kunnossa.

"minä"
Olin 36v kun tulin 3v jälkeen raskaaksi mutta se meni kesken. Tulin yksien kuukautisten jälkeen uudelleen raskaaksi ja ehdin täyttää 37v kun vauva syntyi. Seuraava syntyi kun olin 38v ja sitä seuraava kun olin 39v. Ja sitten menikin tovi ja olin luovuttaa mutta kuopus syntyi kun olin 43v. Ja isompiakin lapsia toki on.

rv 30
Yritystä melkein kaksi vuotta, ikää 37, nyt raskausviikkoja 30. Aikaisemmat lapset ex-miehen kanssa tulleet tosi helposti, ikää tuolloin alle 30 vuotta. Nykyisellä miehellä myös lapsia ennestään, jotka saaneet helposti alkunsa.

Tämä täti menee yli tuon iän, mutta kerronpa silti, eli sain tuon viimeisimmän
41 vuotiaana, luomuna ja toisella yrityksellä tärppäsi, kuin myös aiempi jolloin olin
31 vuotias. Tässä ollaan vielä yritetty luomuna, eli plussasin tuossa äitienpäivän
tienoilla, mutta se meni kesken. Saas nähdä vieläkö onnistuu, vai ovatko lapset
nyt tässä? niin ja nyt ikää 43.

Khimaira
En kuulu vielä ( olen 31-v ) tuohon ikähaarukkaan, mutta pohdimpahan vaan että jos meinataan vielä yksi lapsi saada, niin varmaan pitäisi ruveta ihan kohta yrittämään :O

"vieras"
Toiseksi viimeisen sain 38 vuotiaana, hänen kohdallaan meni vuosia, että tärppäsi.

Kuopuksen sain 40 täytettyäni, hän puolestaan sai alkunsa heti, kun annoimme mahdollisuuden.

"mä"
[QUOTE="Mä";22100070]tulin raskaaksi yhtä helposti 39v kuin 37v,parissa kuukaudessa.Raskaudet sujuivat ok. ja kumpikin synnytys oli aika helppo.[/QUOTE]

siis yhtä helposti 39v kuin 27v piti sanoman...

rouva x
Kun olin 30 tuli raskaaksi vuoden yrittämisen jälkeen. Sen jälkeen olin saman miehen kanssa vielä pari vuotta ilman ehkäisyä eikä tärpännyt.

Ikää oli 38 kun uuden miehen kanssa tärppäsi heti ensimmäsellä kerralla. Eikä siinä vielä mitään...
vauvan ollessa 4-5 kk ja täysimetin vielä ja tulin raskaaksi ja sain kaksoset. Ja ikää mulla oli silloin 39.

Eli mun kohdalla ei ainakaan mun iällä ollut merkitystä raskaaksi tulemisella vaan miehellä.

Ja kaksosten jälkeen tein sterilisaation.

hohoijaa
Onnea teille yritykseen. Muuten, ette enää pääsisikään julkisen puolen hedelmällisyyshoitoihin. Siellä on yläikäraja 40 v. Yksityiselle puolelle tietenkin pääsee, mutta Kela ei korvaa euroakaan niiden hoidoista, jos äiti on "liian" vanha.
Mitä hemmetin skeidaa sä selität!!!!!! Mä olen 40-vuotias ja lapsettomuushoidoissa julkisella. Ylihuomenna alkaa lääkkeet ja helmikuun tokalla viikolla tehdään koeputkihedelmöitys/miksroinjektio. Ja mä täytän maaliskuussa 41v.

Ja mitä yksityisiin tulee, niin 43-vuotiaaksi kela korvaa hoitoja.

Älä kuule viitti kirjoitella tänne, kun et mitään tiedä!!!!!!!!

Yhteistyössä