Kokemuksia 3-vuotiaasta kerrossängyssä otetaan vastaan! :D

Meillä täyttää esikoinen kesällä 3v. Kuopus on tuolloin 1,5v. Hieman ollaan mietitty josko voisi lapset sitten laittaa kerrossänkyyn, mutta onkohan se ihan toiveajattelua? :snotty:

Esikoinen heräilee edelleen öisin joten oikeastaan hirvittää se unisena sängystä alastulo. Pakko se on kuitenkin jotain sänkyratkaisua miettiä ja pian, kun tuo kuopus meinaa tulla pinnasängyn laidan yli! :headwall: Jos pistetään lastenhuoneeseen toinen lastensänky niin sinne jää hirveän vähän tilaa leikkiä... Juu, pienet on tilat mutta isompaan ei muuteta ennen kuin allerkirjoittanut palaa takaisin työelämään! :D

Hieman olen katsellut tuota Roope-Riikkaa mutta on niin pirun kallis viritys... Kestävä kyllä varmaan... Ja ne saisi tietysti erilleen jos näyttää ettei kerrossänky-kombinaatio vielä toimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Meillä onnistui hyvin, mutta lapset on ei-vaeltelevaa sorttia (nukkuessaan :xmas: ).
Kyllä meilläkin tuo pienempi nukkuu, mutta esikolle on jäänyt vaihde päälle... :xmas: Jos laittaisi pienemmän ylös ja fiksaisi vähän korkeammat laidat! :LOL: Tai sitten ei......
 
no
meillä juurikin roope-riikka. tyytyväisiä ollaan oltu. ei ole niin korkea kuin tavallinen kerrossänky. (alasängyllä ei sit aikuinen istu selkä suorassa) Muuten vallan mainio. Meillä esikoinen taisi olla sen kolme, kun siirtyi yläsänkyyn ja taisi ne yökuuhkaamiset harveta. muistelen, että jos oli tarvetta tulla pois, niin huusi isää..
 
tyy
Meillä 4.5 vuotias siirtyi noin metrin korkuiseen parvisänkyyn. Aluksi pidin tikkaiden alla pehmusteita ja yövaloa päällä. Kertaakaan ei ole yöllä tippunut tikkailta tai sattunut muutakaan.
En ehkä kolme vuotiasta laittaisi, koska täyttää neljä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Mä olisin muuten ostanut tytöille 2 ja 3v kerrossängyn mutta tuo pienempi kuitenkin kiipeää sinne päivisin kun en ole katsomassa ja saattaa tulla sieltä päälleen alas. :/
Eikös niistä yleensä saa ne tikkaat aika helposti pois? Siis jos haluaa ne vaikka päivällä laittaa jonnein jemmaan. Tuota en kyllä tullut ajatelleeksi ollenkaan... 1vuotias oppi juuri kiipeämään sohvalle ja kiipeää nyt joka paikkaan... :xmas:
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Mä olisin muuten ostanut tytöille 2 ja 3v kerrossängyn mutta tuo pienempi kuitenkin kiipeää sinne päivisin kun en ole katsomassa ja saattaa tulla sieltä päälleen alas. :/
meillä saa tikkaat pois jos haluaa.
 
Taa
Mulla ei vielä kokemusta tuon ikäsen laitosta yläsänkyyn, mutta meillä on juuri tuo rooperiikka lapsille. Tällä hetkellä isompi siis nukkuu siinä alasängyssä ja yläsänky toimii hyvänä varastona. Jossain tuossa kesän jälkeen ois tarkotus laittaa pienempi siihen alas ja isompi ylös. Korkeat reunat mun mielestä tossa sängyssä on, että ei ainakaan unissa pyörimällä luulis tipahtavan. Esikoinen nyt siis 3v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Mä olisin muuten ostanut tytöille 2 ja 3v kerrossängyn mutta tuo pienempi kuitenkin kiipeää sinne päivisin kun en ole katsomassa ja saattaa tulla sieltä päälleen alas. :/
Eikös niistä yleensä saa ne tikkaat aika helposti pois? Siis jos haluaa ne vaikka päivällä laittaa jonnein jemmaan. Tuota en kyllä tullut ajatelleeksi ollenkaan... 1vuotias oppi juuri kiipeämään sohvalle ja kiipeää nyt joka paikkaan... :xmas:
Niin joo, tosiaan. Sellaisiakin malleja on missä saa tikkaat pois. Miten ei tullut itselle ollenkaan mieleen... :headwall: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Mä olisin muuten ostanut tytöille 2 ja 3v kerrossängyn mutta tuo pienempi kuitenkin kiipeää sinne päivisin kun en ole katsomassa ja saattaa tulla sieltä päälleen alas. :/
Eikös niistä yleensä saa ne tikkaat aika helposti pois? Siis jos haluaa ne vaikka päivällä laittaa jonnein jemmaan. Tuota en kyllä tullut ajatelleeksi ollenkaan... 1vuotias oppi juuri kiipeämään sohvalle ja kiipeää nyt joka paikkaan... :xmas:
Niin joo, tosiaan. Sellaisiakin malleja on missä saa tikkaat pois. Miten ei tullut itselle ollenkaan mieleen... :headwall: :D
Juuri tämän takia niitä asioita kannattaa tällä tavalla kimpassa pohdiskella! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
meillä juurikin roope-riikka. tyytyväisiä ollaan oltu. ei ole niin korkea kuin tavallinen kerrossänky. (alasängyllä ei sit aikuinen istu selkä suorassa) Muuten vallan mainio. Meillä esikoinen taisi olla sen kolme, kun siirtyi yläsänkyyn ja taisi ne yökuuhkaamiset harveta. muistelen, että jos oli tarvetta tulla pois, niin huusi isää..
Kuulostaa lupaavalta! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Mä olisin muuten ostanut tytöille 2 ja 3v kerrossängyn mutta tuo pienempi kuitenkin kiipeää sinne päivisin kun en ole katsomassa ja saattaa tulla sieltä päälleen alas. :/
Meillä saa tikkaat irti :D, ja otinkin ne pois usein kun sänky oli ihan uusi ja pienempi oli alvariinsa kiipeämässä. Pian sitten oppi laskeutumaan hallitusti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnika:
Meilä vajaa 3v nukkuu ylhäällä ja 1v alhaalla. Hyvin toimii, ei ole isompi ainakaan vielä tippunut ja kuitenkin kauhee pyörijä öisin.
No mä juuri katsoin esim.tuota Roope-Riikkaa ja siinä oli mielestäni tosi hyvät laidat, enkä usko että siitä kovin helposti saa alas kierähdettyäkään. Lähinnä hirvittää se kun tyttö lähtee yölliselle vaellukselleen unenpöpperössä niin tippuuko sitten siitä tikkailta... Mutta nämä ovat kai kokeilulla selvitettäviä asioita. Ja edellä mainitussa sängyssä on juuri se hyvä puoli että ne saa sitten erillisiksi sängyiksi jos ei tuo yläsängyssä nukkuminen näytä vielä onnistuvan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
just 2vee täyttänyt siirtyi unipuuhun,sänky n.1,2 metrin korkeudella,ei ollut ongelmia,ikinä ei oo tippunut.
Eikös Unipuu ole kuitenkin tosi iso? Se olis meillä toisena vaihtoehtona, mutta mulla oli sellainen käsitys että se aika korkea (eikä nyt tietysti heti tarvita sitä 2metrin pituuttakaan).
 
Meillä
joo se sänky tosiaan on 1,2metrin korkeudella (en oo varma onko nimi unipuu,mut niin muistelen) ja on iso,ihan täysmittainen sänky n.2m pitkä ja 80cm levee,mutta tosiaan hyvin on nukkunut,ei kauheesti heräillyt yöllä ja osas tulla alas silloinkin kun sattui heräämään.
 
Meil on lapsilla sellanen bussi-kerrossänky (Hobby Hallista ). Se on matalampi ja leveempi kun monet "perussängyt" ja yks valintakriteeri oli kans se, että siin on korkeet laidat ja leveeaskelmaiset portaat.
Portaita ei saa kyl irti, mutta hienosti - vähän turhankin helposti ;) - pienempikin sinne ylös kiipeilee. Isompi on selvinnyt yökuljeskeluista ihan hienosti, ainoostaan kerran liukastunu portaissa, mut sekin oli päivällä kun oli vähän turhan paljon tuota vauhtia... Isompi oli n. 3,5v kun saivat sängyn.
 
kahden äiti
Meilläkin Rooperiikka, lapset nyt 3,5v ja 2v. Mutta sängyt visusti meillä vielä vierekkäin, koska:
1) Esikoinen kävelee usein ympäri huonetta unenpöpperössä, ehkä unissaankin. En halua kokeilla, mitä (puoli)unissaan kävelijälle kävisi tikkaissa...
2) Kuopus on semmoinen kiipeilijä, että olisi todennäköisesti hänkin siellä yläsängyssä alvariinsa. Ja ehkä putoaisi...
3) Rooperiikan ohjeessa sanotaan, ettei alle 6-vuotiasta saa laittaa yläsänkyyn. Eli kyllä varmaan jo senkin takia vähintään johonkin 5 ikävuoteen odotellaan...
 

Yhteistyössä