Kokemuksi lääkkeellisestä keskeytyksestä?

menettänyt 79
Itselläni todettiin keskeytynyt keskenmeno joulukuun alussa. Sain polilta lääkkeet ja ohjeet aloittaa keskeytys seuraavana aamuna. Vuoto alkoi vuorokausi lääkkeiden aliottamisesta, kyllkin hyvin niukkana ja kivuttomana. Tarkastuskäynnillä viikko lääkkeiden aloiyuksen jälkeen todettiin että sikiö ja istukka olivat edelleen paikoillaan ja kaavinta olisi pakollinen. En suostunut samana päivänä jäämään sairaalaan vaan aika varattiin seuraavalle aamulle.
Yöllä alkoi sitten vuoto jonka kuvailemisessa runsaskin on lievästi sanottu. Kivut olivat pahimmat mitä olen eläissäni kokenut. Lisäksi menetin kyseisen yön aikana niin runsaasti verta että aamulla pyörryin. Mieheni vei minut polilta saamiensa ohjeiden mukaisesti sairaalaan jossa minulle tehtiin kiireellinen kaavinta. Nyt vasta joulun jälkeen tuntuu että fyysinen toipuminen on ohi ja henkinenkin voi alkaa.
Itse en samaa enää halua kokea ja mikäli keskenmeno kohdallemme sattuu uudelleen en lääkkeilläkeskeytykseen suostu.
Onneksi näin käy harvalle ja suurimmalla osalla tyhjennys onnistuu lääkkeillä hyvin. Muista kuitenkin vaatia reilusti kipulääkkeitä. Jo lapsen menetys on tuskaista, ei sitä tuskaa tarvitse fyysisillä kivuilla lisätä. Niihin kun löytyy apua!

Kiitos vastauksestaisi...mulla alkoi vuoto aattoyönä ja jatkuu yhä,ei se mitenkään hirvittävän kovaa vielä ole eikä kipujakaan ole.Tänään sitten sain polilla tyhjennysbillerin vai mikä se nyt on ja keskiviikkoaamulla on polilla loppujen pillereiden otto.Plottaa niin kovasti millaiset kivut siitä tulee ja kauanko koko juttu kestää ja meneekö se niillä pillereillä kokonaan edes tyhjäksi.Kun niin usein olen lukenut,että lopuksi onkin jouduttu kuitenkin kaavinta tekemään.

menettänyt 79
Hyvällä tuurilla ei kaavintaa tarvita. Itsellenikin kaavinnan jälkeen lääkäri sanoi että luultavasti olisi tyhjentynyt kokonaan kotonakin, mutta huonon kuntoni vuoksi päättivät kaapia. Kipuihin helpottaa Panacode. Itse otin yön aikan varmaan neljä. Ilmän kipulääkitystä ei kuitenkaan lääkkeillä tyhjennystä tehdä. Voimia!!!

Mulla todettiin keskeytynyt km lokakuussa(rv13),ja tyhjennys tehtiin lääkkeellisesti.Musta se oli fyysisesti aika helpo juttu,mulla tehos heti ekat zytotecit,ja niiden laittamisesta n.kolmen tunnin kuluttua pikkuinen vaavin alku syntyi.Koko aikana ei ollut kipuja,sain ennen zytoteceja pari kipulääke poretablettia.Sairaalassa olin noin 5 tuntia,ja sitten pääsin kotiin,illan mittaan tuntui kyllä aika mojovia jälkisupistuksia.Jälkivuoto kesti 11 päivää,noin kuukauden päästä tyhjennyksestä raskaustesti oli nega,eli kaikki oli tyhjentynyt.Mitään kaavintaa ei siis tarvittu onneksi.
Toivottavasti sinullakin menee kaikki hyvin,keskenmeno on muutenkin raskas kokemus,saati sitten jos tulee vielä jotain ongelmia. :hug:

Mulla todettiin sillon marraskuussa sikiö kuolleeksi rv 10. Mä sain keskeytyslääkkeet ja kipulääke reseptin mukaan ja passituksen kotiin. Runsas vuoto alkoi muutama tunti lääkkeiden oton jälkeen ja sitä kesti yhden päivän. Seuraavina päivinä vuoto oli niukempaa, normaalin kuukautisvuodon tapaista. Kivut olivat aika kovat vähän aikaa sillon ekana päivänä, mutta Panacod auttoi hyvin. kaikkiaan vuotoa tuli vähemmän kuin odotin ja luulinkin että kohtu ei tullut tyhjäksi, mutta kahden viikon päästä raskaushormoni oli nollassa, joten kyllä se kohtu kuitenkin tyhjeni. Joten kokemus oli helpompi kuin mitä etukäteen pelkäsin. Toivottavasti sulla menee hyvin.

noriko
Olin lääkkeellisessä keskeytyksessä kaksi viikkoa sitten. Keskeytynyt keskenmeno oli todettu jo melkein kaksi viikkoa aiemmin. Osa tuli itsestään ulos, mutta jouduin kuitenkin lääkkeelliseen keskeytykseen.

Kovasti supisteli, sain panadolia kipuun ja kipupiikinkin, mutta mitään ei tullut ulos. Samana päivänä tehtiin vielä kaavinta. Pyydä sitä kipulääkitystä, jos siltä tuntuu. Minä sanoin lopulta, että jos aiotte lähettää minut kotiin siinä kunnossa, saatte antaa kunnon mömmöt mukaan. Minulla ainakin supistukset oli voimakkaita, vaikka mitään ei ulos tullutkaan.

Toivuin kaavinnasta tosi nopeasti, oli esilääkityksen ansiosta ilmeisesti melko hellävarainen toimenpide. Runsaanpi vuoto kesti päivän ja loppui kokonaan viikko kaavinnan jälkeen. Eikä tarvinnut syödä kipulääkkeitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2006 klo 21:10 annuli kirjoitti:
maanantaina sain eka tabletin ja keskiviikkona saan loput, vuoto on jo nyt tiistaina runsasta ja tuleva yö pelottaa :(
Mulla kans vuoto paheni tiistai illalla ja kipuja ja supistuksiaki oli parisen tuntia.Sitten keskiviikkona sairaalassa napsin ne loput tabut..mutta niillä ei ollu enää merkitystä...kaikki oli ilmeisesti tullu ulos silloin tiistaina.Pelottavaa se on...tiedän! :hug: :'(

Laita yh viestä jos haluat jutella jostain!

Huomenet kaikille! Täällä taas ollaan,väsyneenä mutta helpottuneena että kaikki on ohi ja kaikki meni hyvin. Ei siinä lääkkeellisessä keskeytyksessä kipua tunne kuukautiskipua enempää jos vaan ottaa niitä särkylääkkeitä. Ise otin kuuden tunnin aikana 4 särkylääkettä ja kipu pysyi poissa. Hoitajat olivat ystävällisiä ja heidän kanssa voi keskustella jos puhumisen tarvetta on. Mieluummin olin sen ajan sairaalassa kuin kotona, siellä apu oli lähempänä jos jotain olisi sattunut.
Lämpimiä haleja kaikille jotka ovat sen jo kokeneet ja paljon voimia nille joilla on se vielä edessä.

Yhteistyössä