Kokemukset varhaisultrasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ultra

Vieras
Olen viikolla 6+2 ja mietiskelen tässä varhaisultrassa käyntiä. Siksipä kiinnostaisi kuulla teidän kokemuksia varhaisultrasta!

Millä viikoilla kävit? Paljonko maksoi? "Kannattiko" eli saitko mielenrauhaa ja menisitkö jos saisit uudelleen valita? Näkyikö syke jo?

Tehdäänkö vu aina sisäkautta ja pitääkö olla rakko täynnä vai tyhjä? Tähän varmasti vastaavat jos päädyn varaamaan ajan, mutta onkohan paikkakohtaisia eroja....

EN ole käynyt mutta liian aikaisin ei kannata. Tulee sitten vain paha mieli, kun sykettä ei näykkään. Raskaus kun on voinut alkaakin vähän myöhemmin. Tuossa rv 8 tienoilla kannattaa käydä, ei aikaisemmin.

Mä oon käynyt molemmissa raskauksissani varhaisultrassa. Ekassa määrittämässä raskauden keston, kun oli todella epäsäännöllinen kierto. Oli siis hyödyllinen käynti. Viikkoja taisi sitten ultran mukaan olla 6+5 ja syke näkyi. Tokassa raskaudessa kävin, kun oli ihan alusta asti tullut vähän veristä vuotoa. Viikkoja oli 7+0, syke näkyi ja kaikki hyvin. Sain mielenrauhan. Emättimen kautta ultrattu. Tyhjällä rakolla. Menisin uudelleen, jos jotain huolta olisi.

Ensimmäinen uä tehtiin rv6+0 jollonka ei näkyny muuta kun ruskuaispussi. Muuten en ois menny näin aikasin mutta lääkäri halusi välttämättä ultrata (pakastealkion siirrosta alkoi). Tonen uä 7+5 jollonka nähtiin alkio sykkeineen joka vastasi kokoa 7+1. Tästä seuraavassa nt-ultrassa 12+3 todettiiin keskenmenny kaksosraskaus, molemmat oli kuollu rv8+ jotakin. Että eipä se sykkeen näkyminenkään mitään vielä takaa.

Mäkin olen käynyt varhaisultrissa. Kieroni on hurjan epäsäännöllinen. Ennen esikoista oli 2 keskenmenoa ja sitten seuraavasta kierrosta alkoi taas raskaus. Tiesin, etten ole kovin pitkällä, mutta neuvola eli viimeisen vuodon mukaan ja menin niskapoimu-ultraan "rv 12+5". Oikeasti taisi neuvolakin haluta vaan vahvistaa raskauden oikean keston näin. Olin rv 7+2 ja syke näkyi kauniisti. Siihen astisen elämäni ihanin näky!! Toisen kanssa mulla ei ollut mitään käsitystä, milloin olisin voinut raskaaksi tulla. Menkat tulivat miten muistivat ja kun tein testin, olis viikkoja niiden mukaan pitänyt olla 8. Menin heti omalle gynelle, joka ultrasi. Silloin sai kuvaan vain ruskuaispussin eli olin hyvin varhaisilla viikoilla vasta. Kaikki sujui kuitenkin oikein hyvin ja nämä ihanuudet ovat jo isoja tyttöjä. Kuopusta en sit enää käynyt alkuraskaudessa kurkkimassa :)

Kiitokset vastauksista :)

Kun plussasin niin heti ajattelin että tottakai varhaisultraan, mutta nyt oon jostain syystä alkanut viivytellä ajanvarauksen kanssa... Toisaalta haluan nähdä että olemattomista raskausoireista huolimatta siellä on jotain, mutta toisaalta pelottaa että mitä jos ei olekaan... Ja sitten en myöskään halua tuudittautua turvallisuudentunteeseen, koska jotain voi mennä pieleen vaikka ultrassa olisikin kaikki ookoo.

Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta odottaa yli kuukausi vielä np-ultraa.

Yhteistyössä