Kokematon kyselee raskaudesta.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuraskauden ultra tehtiin sekä vatsanpeitteiden päältä että alakautta. Ei ollut mitenkään epämiellyttävä kokemus muuten.

Lääkärineuvolassa muiden uteluiden ja tutkimusten lisäksi tehdään se sisätutkimus aina.

Ekalla neuvolalääkärikäynnillä käytiin läpi vointia, paino, työnkuvaa ( kun pahoinvointi oli valtavaa...että saikulle vai ei), sisätutkimus, ja th kuunteli sydänäänet. Eipä ihmeitä sinänsä siis.
 
1. Np-ultra tehdään ainakin Jorvissa sisäkautta. Tosin minulla sikiö oli niin huonossa asennossa (niska nojasi kohdunseinään), että yritettiin ultrata myös vatsapeitteiden päältä. Ei siitäkään tullut mitään, joten siirryttiin taas sisäkautta tehtävään ultraan. Lopulta kaveri liikkui sen verran, että saatiin niskapoimut mitattua. Minulla np-ultra oli rv:lla 10 ja oletan, että tutkimuksen teki kätilö tms., mutta lääkäri hän ei mielestäni ollut.

2. ja 3. Olen käynyt vasta kerran neuvolalääkärillä ja silloin katsottiin ainakin kohdunsuun tilanne. Aika nopea käynti se oli eikä sattunut. Ai niin, ja myös sikiön sydänääniä kuunneltiin.

Älä ole huolissasi noista alakautta tehtävistä tutkimuksista, koska jossain vaiheessa se ensimmäinen kerta tulee kuitenkin. :) Raskauden aikana siihen joutuu tottumaan ja synnytyksessä taidetaan alakautta tilanne tarkastaa useammankin kerran.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Älä ole huolissasi noista alakautta tehtävistä tutkimuksista, koska jossain vaiheessa se ensimmäinen kerta tulee kuitenkin. :) Raskauden aikana siihen joutuu tottumaan ja synnytyksessä taidetaan alakautta tilanne tarkastaa useammankin kerran.
Juu kyllä siihen tottuu ja kannattaa muistaa, että ne ihmiset ovat kuitenkin ammattilaisia, ei ne turhaan siellä räpellä. Itse jouduin kaksosraskauden takia ravaamaan äitipolilla suht tiuhaan, joten housut oli kintuissa jo odotusaulassa ;)
 

Yhteistyössä