Koivuallergikot/siitepölyallergikot, kysmystä pukkaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Allergikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Allergikko

Vieras
Olenko minä tänä vuonna jotenkin herkempi vai onko muillakin ollut hankalampi kevät?

Olen siis allerginen koivulle ja tänä vuona tuntuu olevan ihan ekstra oireet. Nenä tukossa koko ajan allergialääkkeistä huolimatta. Nenäsumute myös ahkeraan käytössä vaan ei hirveästi sekään auta sillä yöllä menee nenä tukkoon joka tapauksessa. Silmät on pahassa jamassa.

Ihan hirvee kevät. Ei ole aikasemmin ollut näin pahana :/

Pojalle iski kans yhden äkin vaikka normaalisti se ei hirveesti oireile tosin vasta nyt kun mulla taas ollut jo pidempään.

Mulla on kanssa ollut tänä keväänä just nyt koivun aikaan paljon pahemmat oireet mitä moneen vuoteen! Koko ajan nenää kutittaa ja vähän salpaa henkeä. Tosi inhottavaa :( Samoin moni muukin on sanonut että on nyt oireita vaikka ei normaalisti ole!

kyllä on oireita enemmän kun ennen. Nenä ihan tukossa ja kutisee, silmät kutiaa ja vetistää. Ennen ollut vaan hieman tukkoisuutta ja olen vain epäillyt että olisi hieman allergiaa, mutta nyt kyllä ainakin kunnon oireet.

Minä olen todella allerginen koivulle ja lepälle. Joskus viety piipaa autolla sairaalaan kun henki salpautunut yms. Jostakin syystä tänä keväänä ei oireita ole juurikaan ollut (pois lukien silmävaivat).

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Mulla vaihteeks ollu helpompi kevät kun pitkiin aikoihin.

poika sanoi ettei oo ollenkaan oireita samalla tavalla kuin ennen. vain muutaman kerran ottanut lääkettä. olen melko varma että vastaus löytyy homeopatia-kuurista viime vuoden keväänä. en kauheesti uskonut tuohon silloin, mutta ajattelin että kokeillaan silti. ja näyttää tulosta tulleen. jo viime kevät oli parempi, vaikka vähän liian myöhään kuuri aloitettiin. kokeilkaa ilmeessä! maksaa, mutta on hintansa väärti.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä taas:
poika sanoi ettei oo ollenkaan oireita samalla tavalla kuin ennen. vain muutaman kerran ottanut lääkettä. olen melko varma että vastaus löytyy homeopatia-kuurista viime vuoden keväänä. en kauheesti uskonut tuohon silloin, mutta ajattelin että kokeillaan silti. ja näyttää tulosta tulleen. jo viime kevät oli parempi, vaikka vähän liian myöhään kuuri aloitettiin. kokeilkaa ilmeessä! maksaa, mutta on hintansa väärti.

Mikä on homeopatia-kuuri? Kiinnostuin.

Mulla taas on harvinaisen oireeton kevät ollut tänä vuonna. Joka ikinen vuosi lääkkeistä huolimatta oon ollu niin nuhanen, ettei oo tosikaan. En tiedä, onko tuolla raskaudella ollut joku vaikutus, tosin en kyllä tiedä, miten se siihen voisi vaikuttaa. Ennen sitä paitsi aloitin allergialääkkeiden syönnin maaliskuussa hyvissä ajoin. Nyt aloitin vasta huhtikuun lopulla.

Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Mulla taas on harvinaisen oireeton kevät ollut tänä vuonna. Joka ikinen vuosi lääkkeistä huolimatta oon ollu niin nuhanen, ettei oo tosikaan. En tiedä, onko tuolla raskaudella ollut joku vaikutus, tosin en kyllä tiedä, miten se siihen voisi vaikuttaa. Ennen sitä paitsi aloitin allergialääkkeiden syönnin maaliskuussa hyvissä ajoin. Nyt aloitin vasta huhtikuun lopulla.

minulla ei ainakaan raskausaikana ollut oireita juuri ollenkaan. :)

Minulla on vain ennen ihan vähäsen ollut siitepölyallergiaa eli siis muutaman kerran kesässä joutuu vain ottamaan lääkettä, kun ei pysty enää olemaan ilman. Nyt olen saanut napsia joka päivä, kun on ihan hirveä olo. Ei ole ikinä ennen ollut tälläistä.

Suht helepolla oon nyt tänä keväänä piässy,en oo tarvinna nenäsumutettakaan.
Aiempina vuosina lekurin määräyksestä oon käyttäny nasonexiä ja ei se toimi miulla ollenkaan,enemmän tukossa ollut vaan nenä.Lienenkö allerginen ko.sumutteelle :o .Ihan reseptivapaa otrivinkin on ollut tehokkaampi kuin kallis nasonex...

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Minä olen todella allerginen koivulle ja lepälle. Joskus viety piipaa autolla sairaalaan kun henki salpautunut yms. Jostakin syystä tänä keväänä ei oireita ole juurikaan ollut (pois lukien silmävaivat).

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Mulla vaihteeks ollu helpompi kevät kun pitkiin aikoihin.

ihan sama juttu et normi keväänä ei henki kulje ja kaikki paikat tukossa mutta nyt ei sitten just oireita ole ollut ja sitä tässä nyt pelätään et vieläkö jostain ne oireet yllättää :|

Mulla on joka kesän alku tämmöistä oireita että nenä tukossa,silmiä kutittaa,aivastuttaa,välillä sitten nenä vuotaa..Ja mulla on koivu ja siitepöly allergia,niin ja kesällä mulla myös noidein oireiden takia on hengenahdistuksia..Joudun käyttämään keuhkojen laajentamis piippua ja sitten siihen päälle vielä astma piippua..Että täällä tämmöistä kivaa joka kesä.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:

minulla ei ainakaan raskausaikana ollut oireita juuri ollenkaan. :)

raskaus tosiaan voi vaikuttaa ja mulla hävis kans oireet raskauden ajaks mutta siitäkin on jo sen verran aikaa et tänä keväänä sekään ei vaikuta enää.

Allergikko: En nyt muista, minkä nimisiä ne purnukat oli. Voisin tarkistaa kun menen kotiin. Mutta oikiasti kannattaa ottaa yhteyttä homeopaattiin. Ne osaa antaa ohjeet. Meille lähetti paketin postin kautta kotiin ja sai puhelimella kysyä jos oli kysyttävää.. Mutta ymmärsin että kuuri kannaattaa aloittaa jo talvella, on sen verran pitkä.

Kyllä mulla on ainakin pahempana oireet. Käytin heinixiä, mutta ei se auttanut oikeen mitään ja vaihdettiin sitten lääkettä. Ei sekään kyllä meinaa kunnolla auttaa.

Onneksi ei ole oireita täälläpäin. Allergiat löytyy koivulle, lepälle, pujolle, heinille yms. Juuri synnytin ja nyt imetän, joten se pitänee oireet poissa. Onneksi, sillä saattaisin joutua sellaiselle lääkitykselle ettei voisi imettää :/ Normaalitilassa siis olisin syönyt lääkkeitä jo kuukauden verran.

Yhteistyössä