koirista tietävät..

Molly Weasley

Aktiivinen jäsen
11.04.2007
3 830
0
36
voisko joku ystävällisesti valaista mulle, miksi tuo meän koira on niin kuin vietereilä varustettu?!! aivan sama kuka tulee ni sehän tyttö loikkii ihan tuohon naaman korkeudelle!! ja ollaan lähes kaikki maholliset konstit kokeiltu! ja karkailu.. oi miksi se ei tollo tajua, että sen pitäisi pysyä omassa pihassa eikä suinkaan juosta kuin rasvattu salama naapurin lapinkoiran (uros ) luo! se on muutenkin ihan kaikin puolin paljon vaikeampi tapaus kuin mitä meillä on koskaan koirat olleet!! ja meillä on kummallakin jonkin verran kokemusta koirista ja koiran pennuista.. tää koira on ihan äärettömän yli vilkas! vaikka kuinka harjotellaan erilaisia temppuja ja luokse tuloa. sitä ei kertakaikkisesti saa mikään väsymään!!!! :/ :heart: |O

Mitäs rotua teidän koira on?Meillä molemmilla kans oli kokemusta koirista ja niiden kasvatuksesta,kun sitte ostettiin mäyräkoira.Just sen takia kun mun kotona oli niitä kasvatettu jne.

Koira joka meille tuli oli ihan sekopää,mikää ei menny kasvatuksessa perille,huusi kun syöstävä pihalla jne...lopuksi myytiin se pois kun pari kertaa näykkäsi lapsia.

Kun pääsi uuteen kotiin,nii oli koira kuulemma ihan toista kun meillä.Mutta ero oli se että pääsi hevostilalle,kulkemaan isoo tonttia niin ku tykkäs ja oli muitakin koiria seurana.

Olisin niin halunnut oman koiran,mutta tuon jälkeen en ole uskaltanut edes harkita=(

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Mitäs rotua teidän koira on?Meillä molemmilla kans oli kokemusta koirista ja niiden kasvatuksesta,kun sitte ostettiin mäyräkoira.Just sen takia kun mun kotona oli niitä kasvatettu jne.

Koira joka meille tuli oli ihan sekopää,mikää ei menny kasvatuksessa perille,huusi kun syöstävä pihalla jne...lopuksi myytiin se pois kun pari kertaa näykkäsi lapsia.

Kun pääsi uuteen kotiin,nii oli koira kuulemma ihan toista kun meillä.Mutta ero oli se että pääsi hevostilalle,kulkemaan isoo tonttia niin ku tykkäs ja oli muitakin koiria seurana.

Olisin niin halunnut oman koiran,mutta tuon jälkeen en ole uskaltanut edes harkita=(

meillä on sekarotunen, mutta sen isä on kuulemma puhdas englannin setteri. ja tietty sen takia kun netistä luin että englannin setterit olis kovasti lapsiystävällisiä ja pitkäpinnasia, ni otin tän koiruuden! pari kertaa on pikkusen ärähtänyt nuoremmalle lapselle; kun oli ottamassa jätskiä koiralta ja toisen kerran kun tyär oli koiran ruokakipolla kun koira söi. eli ei nyt siinä mielessä periaatteessa mitään kovin hälyttävää sillä saralla.. mietinki sitten että voisko se johtaa tähän levottomuuteen ja villiyteen että koiraa ei oltu pidetty oikein kiltisti edellisessä paikassa?.. koira on nyt siis kolmannessa kodissa. meille tullessa oli tosi agressiivinen ja epäluulonen, lahjonnalla ja hellittelemällä on kyllä unohtanut puremisen ja hyökkäilyn..
mutta palatakseni tähän tottelemattomuus ongelmaan, niin siihen ottaisin kovin mielelläni vinkkejä vastaan! ongelmat ovat siis karkailu ja HYPPIMINEN!!! :hug:

No mä epäilen että johtajuus asiat on koiruudella pikkasen hakusessa. =)

Eli niitä vahvistamaan niin koiralle tulee turvallinen olo teidän luona, antaa teidän ottaa vieraat vastaan eikä tee sitä enää itse.

Mä luulen että käytännön vinkit olisi paremmin kohdallaan, eli ota yhteyttä johonkin kouluttajaan.. Tää on hiukan huono paikka tämän tyyppiselle keskustelulle. Netissä asioita ei saa kerrottua/näytettyä käytännössä kuten tarve vaatisi. Mun mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

Eli niitä vahvistamaan niin koiralle tulee turvallinen olo teidän luona, antaa teidän ottaa vieraat vastaan eikä tee sitä enää itse.

tää vosi kyllä olla ongelma.. me kun olaan tosiaan "hieman" lellitty tätä koiraa kun tieditään millasissa oloissa ressukka oli..hmm.. täytyy sis alkaa ohjeistamaan koiraa uuteen asemaan.. se vois olla ongelma tässä!! kiitos!! en olekkaan ennen ajatellu tätä, mutta nyt kun joku sano sen niin ihan tosissaan järkeen käypä mielipide!! :) kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

Puhut asiaa! 95% koirien käytösongelmista "paranee" ihmisen johtajuutta vahvistamalla.

Uusimmat

Yhteistyössä