Koirien ruoka, mikä laadukkain? Orijen, Royal Canin vai Acana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Täälläkin kun koiraihmisiä paljon pyörii niin kertokaas mikä näistä ruuista olisi laadukkain?
Tiedän että kaikki ruuat ei kaikille koirille sovi, mutta nyt syöttämämme Royal Canin breed- ruoka on älyttömän hintaista ja mitä siitä netistä luin ei välttämättä laadullisesti olisi hintansa arvoista.

Seuraavaa kokeiltavaa ruokaa tässä mietin,olisikohan Orijen tai Acana laadukasta?
Ovat kuitenkin halvempaa kuin nykyinen ruokamme.

Royal Canin maxi Adult sopii meidän koirille hyvin. Vanhemmalle koiralle on kerran ostettu säkki Acanaa ja ulostemäärät kasvoivat selvästi. Orienista ei kokemusta. Yksilöllistä tuo ruokien sopiminen.

Muitakin hyviä merkkejä on kuin nuo vai miten olet päätynyt noihin vaihtoehtoihin?

Royal Canin maxi Adult sopii meidän koirille hyvin. Vanhemmalle koiralle on kerran ostettu säkki Acanaa ja ulostemäärät kasvoivat selvästi. Orienista ei kokemusta. Yksilöllistä tuo ruokien sopiminen.

Muitakin hyviä merkkejä on kuin nuo vai miten olet päätynyt noihin vaihtoehtoihin?

Näistä luin positiivisia kommentteja netissä, lihapitoisuus olisi korkea, ei liikaa viljaa tai muuta hiilihydraattimössöä, ei väriaineita.
En tiedä näistä paljoa,siksi täältä kokemuksia fiksummilta kyselen.
Ihan itse näin pähkäilin että tietenkin korkea lihapitoisuus on parempi ja royal caninin ruuissa monesti esim.maissia paljon.

Suosittele ihmeessä jos joku muu merkki tulee mieleen?

Varmaankin tuota Orijenia sitten ostan kokeiluun. Luin jostain että vasta parin kuukauden päästä ruuan vaihdosta tietää sopiiko uusi ruoka vai ei, koiralla kestää niin kauan tottua ruokaan.
Pitääköhän tämä paikkansa?

Meillä koira syö 3 kertaa päivässä ja paskantaa yleensä 2-3 kertaa/pv.
Kuulostaako tuo normaalilta?

Ei tuo Royal Canin huonolta ole vaikuttanut, tuo tuoteseloste mitä se sisältää ei vain vakuuta, enkä haluaisi syöttää tosi kallista ruokaa joka on sisällöltään huonoa, jos sillä rahalla saisi laadukastakin ruokaa.

Onko ap:n koira pentu vai miksi syö noin usein?

AP:n koira on siltä väliltä, kakara, ei enää pentu eikä vielä aikuinen.

Voi olla että jatkammekin tätä ruokailurytmiä, ainakin hetken vielä.
Olen kysellyt eläinlääkäriltä ja kasvattajalta haittaako tämä rytmi ja vastaus on ollut että ei haittaa.
Kerran päivässä ei kuulemma kannata syöttää, ainakaan tämän ikäistä.
Kaksi kertaa toinen vaihtoehto.

[QUOTE="Aloittaja";26087457]AP:n koira on siltä väliltä, kakara, ei enää pentu eikä vielä aikuinen.

Voi olla että jatkammekin tätä ruokailurytmiä, ainakin hetken vielä.
Olen kysellyt eläinlääkäriltä ja kasvattajalta haittaako tämä rytmi ja vastaus on ollut että ei haittaa.
Kerran päivässä ei kuulemma kannata syöttää, ainakaan tämän ikäistä.
Kaksi kertaa toinen vaihtoehto.[/QUOTE]

Ok, en sit millään pahalla kysynyt :)

[QUOTE="vieras";26086012]Mitäs mieltä olette Purinan Pro Planista pienille koirille? Siirryin Royal Caninista tuohon, kun en oikein muutakaan keksinyt. Koira on 5 kiloinen terrieri.[/QUOTE]
Meillä se sopii ainakin tuolle porokoiralle. Noista ap:n mainitsemista merkeistä mulla itsellä ei ole kokemusta.
Mulla olis tavoitteena siirtyä käyttämään kummallakin koiralla samoja nappuloita.

Ihan jahti & vahti on meillä toiminut tosi hyvin, kannattaa tutustua tuoteselosteisiin. esim. junnuruuassa on 27 % lihaa ja muutenkin näkyy kaikenmaailman rasvoja ja vitamiineja olevan. Koirat on hyvässä kunnossa, eikä mahavaivoja ole ollut. Aiemmin söivät eläinkaupan ruokia, ja tuntu mahat menevän herkemmin silloin sekaisin. Ainiin, ja on muuten halpaa verrattuna eläinkaupan ruokiin, noin 30€/15kg.

Tuosta ruokailurytmistä vielä: mitään koiraa ei kannattaisi ruokkia vain kerran päivässä. Kaksi kertaa päivässä on sopiva määrä aikuiselle koiralle. Pysyy verensokeri tasaisempana, mikä vaikuttaa myös koiran käytökseen. Terv. ongelmakoirakouluttaja

Yhteistyössä