Koirien kasvattamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ymmällään...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ymmällään...

Vieras
Kennel nimi on tulossa, pentue suunitelmia kesälle. Mutta, tietääkö joku miten vaikuttaa kun ei ole luottotietoja? Nuorempana hölmöilystä kertynyt jonkin verran maksettavaa, ja mietinkin että voinko esim. ulosottomiehen kanssa sopia jonkun summan jolla hoidan velkojani kun pennut on myyty? Eihän voi etukäteen tietää miten monta pentua tulee, mitä esim. ylimääräisiä ell.kuluja ja menevätkö pennut sitten kaupaksi,ainkaan heti. Onko siis järkeä ulosotto miehelle ilmoittaa koko hommasta, vai voinko viedä sinne sitten pentujen myynnin jälkeen vaan rahaa ja näin lyhentää velkaani?? Siis olettaen että siitä nyt jää jotain...

Juu, sitten kun ollaan hieman lähempänä ajankohtaa. Mutta pennun varaajat eivät vielä takaa sitä että pennuista tulee tietty summa rahaa. Jos emä joutuu keisarin leikkaukseen tai tulee muita yllättäviä kuluja ihan normaalejen astutus,madotus ja muiden kulujen lisäksi. Sitä rahasummaa tärkeämpää minulle on kuitenkin se että pennut saavat kaiken mahdollisen tarvitsemansa ennen uuteen kotiin muuttoa, ei se paljonko "tienaan" suuremmalla tod.näköisyydellä kun kotikennellissä kasvattaminen on aika pitkälti tappiollista, jos sitä alkaa vaan rahassa laskea.

Kysymys olikin että kannattaako ulosotto miehelle mainostaa mitään ennenkuin tietää onko mitään mainostettavaa olemassakaan.

Juu, sen olen havainnut että ainakin oman rotuni kanssa sitä rahaa menee heittämällä enemmän kun tulee :) Ja toivon että vuosien päästä olisin kasvattajana eniten tunnettu juuri rehellisyydesta :)

Juu, näinhän mä juuri tarkoitin. Kyllä olen ihan töissä käymällä ajatellut velkani maksaa. Kysymys on siittä, kun ne luottotiedot nyt ovat menneet,että voinko/ pitääkö minun ilmoittaa ulosottomiehelle kasvatus toiminnasta? Mä olen erittäin hyvin perillä korien pidon ja kasvattamisen mahtavista "tienesteistä". Mutta pakkohan tänne oli yhden kirjottaa juurikin tuollainen viesti :) Kaikki eivät kuitenkaan nykyään ala eikä halua pentutehtailijoiksi.

Ja siis tässä tapauksessa, JOS niistä vauvoista astutusmaksun, mamma ja pentu ruokien, ell.lääkäreiden,tunnistusmerkinnän,matokuurien yms. yms. jää muutama ropo käteen, kannattaako se sinne ulosotto miehelle kiikuttaa.

Yhteistyössä