Koirien irrallaan juoksuttaminen tähän aikaan vuodesta, puutunko asiaan vai annanko olla? Vakava rikkomus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikä poliisi mitään tee =) Oli rekkaria saatavilla tai ei. Ne voivat huomauttaa asiasta JOS sen itse NÄKEVÄT. Eivät jos joku ohikulkija kuulee ääniä... Ja muutenkin, kertaallinen koirakurin rikkominen ei ole mikään kovin iso juttu. Omistajalle sanotaan että "pidäthän jatkossa koirasi välittömästi kytkettävissä kiinnipitoaikana. Kiitos ja näkemiin!".

Mä ymmärrän kyllä ap:n "huolen". Mutta tosiaan poliisit ei paljoa asialle voi tehdä. Suosittelisin myös puhumaan suoraan tämän toisen omistajan kanssa. Voit vaikka kysyä, että onko se huomannut joutsenia ja tullut ajatelleksi, että irrallaan olevat koirat saattaa aiheuttaa stressiä. Samalla voit itsekin sanoa, että jatkossapidät omankin koirasi asianvuoksi kiinni sillä alueella. Ei sitä virkavaltaa tarvitse aina käyttää viestinviejänä..

Tässä kohdin ei ehkä kannata poliiseja hätyytellä, kun et kuitenkaan ollut varsinaisesti näkemässä itse tapahtumaa.

Mutta voisit fiksuna ihmisenä keskustella asiallisesti aiheesta seuraavan kerran, kun näet ko. koiran omistajineen.

Niin ja ne koirat sinne hihnan päähän, koska vaikka kuinka on koulutettu niin mikään koira elävänä olentona ei ole missään tilanteessa 100% ihmisen määrättävissä...

Aikuiset joutsenet varmaan saa pidettyä puolensa mutta niiden pesintä saattaa irrallaan olevista hurtista häiriintyä. Samalla kun koira hätistää joutsenia niin se ohimennessään saattaa särkeä aika määrän pienempien lintujen munia.

Ei sitä koirien kiinnipitoa ole turhaan määrätty pesimäajaksi.

Kyllä on kiinnipitämispakko. Meillä poliisit sakottaa, jos näkee että koira ei ole kytkettynä. Ja kyllä mä ymmärrän myös ap sua, että kun pidät vapaana vieressä. Itselläni on yhtä osaava koira, ja teen samalla tavalla kuin sinä. Poliisit ei kyllä varmasti tee mitään tuon hätistäjäkoiran suhteen, että sikäli turhaan ottaisit yhteyttä siihen. Harmillista kyllä.

Yhteistyössä