Koirat tappaneet 10 v lapsen Elimäellä!!!!

näin
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Tänttärä:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
jaahas.. en taida ottaa ikinä mitään eläintä ...aina jotain sattuu..
Älkää olko ihmistenkään lähellä....Aina sattuu jotakin!
No on noi eläimet kuitenkin sen verran erilaisia..
Tiedän enemmän ihimisiä jotka aiheuttaneet pahaa kuin eläimet ja lähipiirissä paljon eläimiä!
Luitteko lehdestä ihmisten tekemät tapot ja itkettekö niitä?

Ei sillä, etteikö tapaus ole järkyttävä...

Alkuperäinen kirjoittaja jepos:
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Ihan ihmisen omaa tyhmyyttä, kun jalostamalla jalostetaan ihmisen parhaimmiksi ystäviksi näitä valioyksilöitä... Todella surullista, että viaton lapsi joutuu uhriksi.
Lukiko että lapsi on viaton?
En hyväksy asiaa ja vakava on, mutta ikävä kyllä myös lapsessa voinut olla osa syytä.
Tämä ei tarkoita sitä, että koira saa kiinni käydä, mutta asioissa on monia puolia joita täällä palstoilla ei tiedetä eli ei kannata isoa äläkkää nostaa.

Surullista!
Hmmm. No koira eli siihen asti kunnes lopetettiin sen jälkeen kun oli lapsen tappanut. Siitähän tässä kuitenkin on kyse. Vaikkakin lapsi olisi koiraa jotenkin ärsyttänyt, ei se oikeuta koiraa tappamaan, eikä kaikki koirat näin teekään. Ainoastaan tämänkaltaiset jalostetut rotuyksilöt. Kyllä se vain niin, on että jalostamalla koirien "mielenvikaisuudet" kasvavat ja tämmöisiä valitettavia tapauksia sattuu. Suurin vastuu tässä on mielestäni ehdottomasti vanhemmilla/koiranomistajilla.

Mä en ikänä ostais lapsiperheeseen isoa koiraa, never. enkä mä kyllä pikkupiskeihinkään luota jos on yhtään pieniä lapsia/vauvoja lähellä, vaikka itsellä pikkukoira onkin, tosin ei meillä asu. Sekin on aina ollu kiltti ja hyväkäytöksinen, muttei se silti saa ikinä mennä vauvan lähelle.

Vieras
Tämä on taas yksi esimerkki siitä, miksei lapsia ja koiria ilman valvontaa mihinkään!!
Itseäni sieppaa suuresti nuo koirien ulkoiluttajat, jotka antaa piskiensa juosta vapaana, omat lapset sen verran pieniä, että jos koira haluaa päälle tulla niin ei siinä mitään paljon tehdä! Niitäkin esimerkkejä kun on, että vapaana oleva koira tulee pihaan tai lähelle muutoinkin. Siinä kohtaa palautetta saa tyhmät koirien omistajat!! Sillä omistajien vastuulla nuo ovat. Ja selitykseksi ei kelpaa: ettei koskaan ole mitään tehnyt, kerta se on ensimmäinenkin.

vieras
Ai että mä nautin ajatuksesta että tollaset koirat saa napin ottaan tallin takana. Ei mitään ymmärrystä tollasia rakkeja kohtaan saati sitten että joku niitä vielä puolustelee. Lapsi on kuollut ja se on nyt tässä se pointti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai että mä nautin ajatuksesta että tollaset koirat saa napin ottaan tallin takana. Ei mitään ymmärrystä tollasia rakkeja kohtaan saati sitten että joku niitä vielä puolustelee. Lapsi on kuollut ja se on nyt tässä se pointti.
Valitettavasti se saamasi nautinto ei sitä lasta takaisiin tuo.

Kauheaa
Kauhea tapaus :(

Minuakin pelottaa, kun yhdet tutut päästää omat koiransa ihan meidän vauvan lähelle ja sanoo, että "antaa vaan silittää, ei se Musti suutu vaikka vähän hännästä vetäiseekin, osaa se lapsia varoa". Koirista(kaan) kun ei koskaan tiedä. Ja vaikka näilläkin tutuilla sellainen pieni koira, niin kyllähän sekin osaa puraista. Ja kun vielä vauva kyseessä.

Ja mies olisi ostamassa pihaan vahtikoiraksi isoa paimenkoiraa! Muka suojelis vauvaakin... Minä en oikein haluaisi...

Uskomatonta
Alkuperäinen kirjoittaja Nasumamma:
Eihän sitä tuosta "näe" miten on tapahtunut... mutta voihan tuonikäinenkin olla ilkeä koiralle :(
Valitettavasti koirakin on puolustettava jos ihminen käy kimppuun....

Surullista :(
sitten kun joku koira hyökkää lastesi kimppuun, niin sanotko että valitettavasti koiran oli puolustettava itseään kun lapsi tuli liian lähelle koiran reviiriä!! Koira on peto ja sillä on saalistajan vaisto vaikkei ihminen tekisi mitään se voi käydä kimppuun.

Ihan ihmisen omaa tyhmyyttä, kun jalostamalla jalostetaan ihmisen parhaimmiksi ystäviksi näitä valioyksilöitä... Todella surullista, että viaton lapsi joutuu uhriksi.
***clips***
Ainoastaan tämänkaltaiset jalostetut rotuyksilöt. Kyllä se vain niin, on että jalostamalla koirien "mielenvikaisuudet" kasvavat ja tämmöisiä valitettavia tapauksia sattuu. Suurin vastuu tässä on mielestäni ehdottomasti vanhemmilla/koiranomistajilla.
Vastuu ihan näillä....

Mutta en sanois että jalostus on syy... siis "oikeanoppinen" jalostus merkitsee että hyvät ominaisuudet tuodaan esille... joten koiranostaja pitäis kyllä miettiä mistä ostaa koiransa.... älä osta lapsiperheelle koira joka on tarkoitettu vartiointitehtäviin tai muuta sellaisiin tehtäviin... ja ennen kaikkea, KOIRA ON KOULUTETTAVA... eihän sekään opi jos ei saa tietoa miten pitäis olla....

Ihminen on se joka päättää... Johtaja ei saa olla koira...

Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Uskomatonta:
Koira on peto ja sillä on saalistajan vaisto vaikkei ihminen tekisi mitään se voi käydä kimppuun.
Samaa mieltä. Yksi tuttu kehuu, miten hyvin hän on koiransa kouluttanut ja ei varmaan hyökkää kenenkään kimppuun jne.. Mutta minä en menisi vannomaan...

niinkö
Alkuperäinen kirjoittaja Lässynlää:
ja sillä koirallako olisi sitten vielä oikeus elää???

Alkuperäinen kirjoittaja niinkö:
ja sillä koirallako olisi sitten vielä oikeus elää???
Ei ole. Niin en ole edes väittänyt. "Huvittaa" vaan se joku saa tällaisesta asiasta ylipäätänsä nautintoa.

vieras
Olet oikeassa, millään muotoa en niin ajatellutkaan kirjoittaessani, vaan olen ihan aidosti surullinen perheen puolesta. Mutta tällaisessa tilanteessa nostaa päätään omalla kohdallani ihan aito oikea koiraviha, juuri tätä rotuyksilöä kohtaan. En vaan voi tuntea mitään sympatiaa ko. eläintä kohtaan. Ja oikeasti että joku vielä puolustelee.

Lukiko että lapsi on viaton?
En hyväksy asiaa ja vakava on, mutta ikävä kyllä myös lapsessa voinut olla osa syytä.
Tämä ei tarkoita sitä, että koira saa kiinni käydä, mutta asioissa on monia puolia joita täällä palstoilla ei tiedetä eli ei kannata isoa äläkkää nostaa.

Surullista!
Hmmm. No koira eli siihen asti kunnes lopetettiin sen jälkeen kun oli lapsen tappanut. Siitähän tässä kuitenkin on kyse. Vaikkakin lapsi olisi koiraa jotenkin ärsyttänyt, ei se oikeuta koiraa tappamaan, eikä kaikki koirat näin teekään. Ainoastaan tämänkaltaiset jalostetut rotuyksilöt. Kyllä se vain niin, on että jalostamalla koirien "mielenvikaisuudet" kasvavat ja tämmöisiä valitettavia tapauksia sattuu. Suurin vastuu tässä on mielestäni ehdottomasti vanhemmilla/koiranomistajilla.
Kyllä se vaan niin päin on, että jalostuksella yritetään saada mahdollisimman "tervepäisiä" yksilöitä. Eikä pitäisi taaskaan mennä yleistämään. Itselläni ollu aina koiria ja eläin on aina eläin se pitäisi muistaa.

pph
Ja kuinka niin monesti koiraihmiset sanookaan että tuu vain silittämään tämä ei tee mitään ihan on kiltti koira!! Ikinä ei voi tietää mikä naksahtaa. Sairaita yksilöitä niissä kuten ihmisissäkin!

tunnen
perheen jossa pikkupojat pilasivat koiran niin että koira vihaa lapsia.pojat tulivat usein kivittämään koiraa tai ampumaan kuulapyssyllä ja huutelemaan koiralle.selkään oisivat sietäneet kakarat

Alkuperäinen kirjoittaja Kauheaa:
Kauhea tapaus :(

Minuakin pelottaa, kun yhdet tutut päästää omat koiransa ihan meidän vauvan lähelle ja sanoo, että "antaa vaan silittää, ei se Musti suutu vaikka vähän hännästä vetäiseekin, osaa se lapsia varoa". .
Mulla on vähän sama tunne. Kavereilla on saksanpaimenkoira, ja ihan varmasti hyin koulutettu ja hyvä luontoinen. Mutta silti mua aina pelottaa, kun sen iso pää tunkee parikuisen vauvan naamaan, mä en osaa luottaa koiriin sillä tavalla kuin omistajansa. :/

Yhteistyössä