Koirat ja paloturvallisuus...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
...onko toi meidän tapaus jotenkin tavallista pöhkömpi? Eikö se nyt tule jotenkin luonnostaan normaalisti, että tuli on kuumaa - ei kanna tunkea sinne mitään ruumiinosiansa?

Mulla oli tossa pihalla ulkotulia, ja illalla kun meinasin kipata sen yhden kengällä kumoon jotta sammuu, niin en saanut sitä... Muutaman kerran koitin jalalla kumota sitä, ja sitten tulee toi meidän neropatti-setteri 9kk, ja lämäsee kerran etutassulla - se tuli kumoutu heti. Mutta saipa neiti steariinit päälleen, ja taisi vähän polttaakin, piteli tassuaan ilmassa tovin, ja alkoi sitten nyhtää steariinia irti siitä.
Onneksi ei onnistunut sytyttämään itseään, tommonen silkkiturkkihan ois roihahtanut komeesti :o

Meillä ei lapset enää mene kynttilöiden lähelle, mutta ne on pidettävä myös koiran ulottumattomissa, toi tapaus voi tehdä ihan mitä vaan :headwall: :D

HUH HUH!! Onneksi ei sattunu pahemmin!
Meillä on kyllä molemmat koirat kiertäny tulet kiitettävästi, mut meillä meinasi sattua toisenlainen vahinko vuosia sitten...
Meillä oli sillon vielä 2 samanlainen punaista cockeria, (toinen on edelleen meillä ) ja mulla oli kananmunat kiehumassa hellalla. Tämä toinen tyttö oli tosi perso munille, se söi aina kuoretkin niistä. Se katto kun mä laisoin ne kiehumaan, ja odotti innisssaan, että millon saadaan herkkua. Vähän ajan päästä se meni ja hyppäsi hellaa vasten, ja tassu osu sen kattilan kahvaan, missä ne munat oli kiehumassa |O Kiehuva vesi lensi ympäri keittiöö, puoliraa'at munat levisi lattialle, koira pakeni sängyn alle, ja mä olin ihan varma, että se sai kunnon palovammat... |O Vähän mä säikähdin, ja niin säikähti koirakin, mutta ei onneksi saanu vettä päälleen! Ja sen jälkeen kyllä koira tiesi pysyä pois keittiöstä ja minä kääntää kattiloiden kahvat seinään päin... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
HUH HUH!! Onneksi ei sattunu pahemmin!
Meillä on kyllä molemmat koirat kiertäny tulet kiitettävästi, mut meillä meinasi sattua toisenlainen vahinko vuosia sitten...
Meillä oli sillon vielä 2 samanlainen punaista cockeria, (toinen on edelleen meillä ) ja mulla oli kananmunat kiehumassa hellalla. Tämä toinen tyttö oli tosi perso munille, se söi aina kuoretkin niistä. Se katto kun mä laisoin ne kiehumaan, ja odotti innisssaan, että millon saadaan herkkua. Vähän ajan päästä se meni ja hyppäsi hellaa vasten, ja tassu osu sen kattilan kahvaan, missä ne munat oli kiehumassa |O Kiehuva vesi lensi ympäri keittiöö, puoliraa'at munat levisi lattialle, koira pakeni sängyn alle, ja mä olin ihan varma, että se sai kunnon palovammat... |O Vähän mä säikähdin, ja niin säikähti koirakin, mutta ei onneksi saanu vettä päälleen! Ja sen jälkeen kyllä koira tiesi pysyä pois keittiöstä ja minä kääntää kattiloiden kahvat seinään päin... :/

:o Ohhoh! On noi semmosia neropatteja välillä... Ei yhtään tiiä mitä saavat päähänsä.

hui :o onneks ei oo käyny pahemmin :o

mun porukoiden koiralta kyllä puuttuu kanssa se maankuulu suojeluvaisto täysin :whistle: se on niin ahne,et kun se näkee et uuniin laitetaan jotain,niin se on nenä kiinni uuninlasissa melkein koko sen ajan kun siel jotain on,luulis et polttais nenää! ja kun uunin avaa,niin saa oikeesti olla varuillaan ettei se pösilö painata pää edellä sinne uuniin :headwall: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
hui :o onneks ei oo käyny pahemmin :o

mun porukoiden koiralta kyllä puuttuu kanssa se maankuulu suojeluvaisto täysin :whistle: se on niin ahne,et kun se näkee et uuniin laitetaan jotain,niin se on nenä kiinni uuninlasissa melkein koko sen ajan kun siel jotain on,luulis et polttais nenää! ja kun uunin avaa,niin saa oikeesti olla varuillaan ettei se pösilö painata pää edellä sinne uuniin :headwall: :xmas:

Joo, toi meidän tapaus on koittanut tunkeutua uuniin myös :o Sillä ei ole minkään valtakunnan itsesuojeluvaistoa, siis ei hitustakaan. Se on niiiiiin kohno! Se putoilee sohviltakin usein, kun köllii tassut kohti taivasta ja kääntää sitten kylkeä ja...muks :kieh:

Yhteistyössä