Koirapuiston jako, ja niiden käyttö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En ole ennen aloittanut missään keskustelua, ja ihan tätä aihetta varten rekisteröidyin. Itselläni on kaksi suurehkoja koiraa, josta toinen ottaa kohteeksi pienet koirat leikkiessään, ei satuttaakseen mutta ilmeisesti ovat mieluisin kokoisia kavereita. Tästä vain on joskus seurannut tilanne, jossa pienempi koira on tuntenut leikin liian rajuksi, ja aloittanut puolustuskannan. Ja pitäähän sitä muistaa, että pienempikin koira puree. Ja tämän myötä myös isompi koira voi purra, ja jälki voi olla rumaa. Itse olen onneksi välttynyt haavoilta/isommilta tappeluita, mutta tälläisen tapahtuman myötä olen välttänyt yhteispuistoja. Eli käynyt vain isoille koirille tarkoitetuissa puistoissa, jossa on rajattu omat alueet isolle ja pienille. Mutta nyt olen huomannut, että monien koirien omistajat joilla on molempia kokoja tai pienten koirien omistajat tulevat kysymättä isojen koirien puolelle. Olen myös huomauttanut asiasta, että joku koirista on liian pieni kyseiselle puolelle, mutta omistaja vähät välittää asiasta ja tulee silti pienen koiran kanssa isojen kanssa leikkimään. En ymmärrä onko ihmisillä päässä jotain vikaa, vai eikö sen oman koiran henki tosiaan ole niin tärkeä että varoituksesta/huomautuksesta koira tuodaan silti puistoon. Ymmärrän toki, jos kokoja on monta. Mutta sitten mennään yhteispuistoon, jos toisen koiran omistaja mainitsee vielä asiasta että koira on liian pieni leikkikaveri omille koirillensa. Tai odotetaan, että toinen on halukas lähtemään puistosta omien koiriensa kanssa, ei niitä puistoja muuten oltaisiin eroteltu, jos tässä ei olisi mitään ongelmaa. Ja tästähän tulisi haloo, jos kävisi niin että kun tappelu syntyy niin pienempi koira menehtyisi vammoihinsa. Ja huomioikaa, että se pieni koira tuodaan omalla vastuulla koirapuistoo joka on tarkoitettu isoille, mutta epäilen kovasti että pienen koiran omistaja pitäisi isomman koiran omistajaa vastuullisena tapahtuneesta. Myös koirien pitäminen kytkettynä koirapuistossa on vastoin sen omia sääntöjä, kytketty ja vapaana olevan koiran tappelut ovat yleisiä sillä tilanne on kitkainen molemmin puolin. Eli ihmiset jotka ei välitä asioita jotka voivat välttää koirien hyökkäyksiä/ vaaratilanteita tai muita ikäviä tilanteita ei tulisi omistaa koiraa ollenkaan.. Eli nyt Helvetti, lukemaan säännöt ja kuunnelkaa kun toinen vielä mainitsee tilanteesta jossa lopputulos voi olla ruma, surullinen ja sydäntäsärkevä.. Kiitos niille, jotka pitävät huolen omistaan, sekä miettii muidenkin koirien turvallisuutta..<3

Yhteistyössä