Koiraomistajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilleri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hilleri"

Vieras
Käyttekö ikinä missään pitemmällä kylässä ja miten teette koiranne kanssa? Mukaan vai? Rajoitatteko menoa, mikäli koira ei ole tervetullut paikkaan? Mulla on ollu aina koira kun olen ollu pienempi ja nyt en osaa ajatella asioita eteenpäin mahdollisen koiran kanssa...Me matkustellaan jonkin verran ja mitäs sit kun/jos koiraa ei voikaan ottaa mukaan jonnekin paikkaan? Koirahoitolako? Ei olla ottamassa koiraa, mut kyselen vaan muilta koitanomistajilta asiaa..

Monesti koirat mukana. Matkustellaan myös paljon ja ei se ole haitannut meitä jos koirat on mukana. Toki pitää katsoa tarkkaan saako joihinkin vuokrataloihin viedä kotieläimiä. Mutta yleensä hotelleihin saa.
Riippuu paikasta minne koirat otetaan sukutilalle otetaan, monille kavereille ja sukulaisille. Harvoin kyläpaikkaan ei voi ottaa koiraa. On mulla harrastuksissakin ollut mukana koirat.

Meillä on mummut hoitaneet koiraa aina jos ollut tarvis. Ulkomaille en koiraa ottais, mut kotimaassa matkustaa suht helposti mukana. Toki riippuu paikasta ja koirasta kannattaako ottaa mukaan, esim. aktiivinen ja/tai eroahdistunut koira laskettelulomalla on melko hankala yhtälö. Summa summarum, kyllä siihen koiraan käytännössä pitää sitoutua melkein kuin lapseen (no, ehkä vertaisin että sellaiseen isompaan lapseen, jonka voi jo jättää hoitoon :))

Aina meillä on mukana koirat kulkeneet. Jos jossakin on paikka minne niitä ei voi ottaa sisälle, ne ovat olleet autossa ja webasto päällä jos ilmat on olleet kylmiä.

Pienemmille reissuille ei eläimiä olla mukaan tosin edes raahattu, meillä kun on jka sisaruksella koiria ja myös mun äiidillä, kuten anopillakin.

Emme myöskään ottaneet etelään koiraa mukaan, ihan kuumuuden vuoksi, kun tämä koira on jo aikas vanha. Omalla autolla mentiin, joten sen puolesta oltaisi voitu ottaa.
Samoin viime keväänä teimme vajaan viikon euroopan reissun, silloin tuli miehen muksu omien koiriensa kanssa meille asumaan.

Ei olla koskaan edes ajateltu, ettei elämä onnistuisi jos on koiria, aina on menty ja touhuttu, joskus on jouduttu järjestelemään hoitoa (tosin harvoin), mutta yleensä on omat koirat matkustelleet mukana.

Yhteistyössä