Koiranpentu ja vauva KOKEMUKSIA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja weebo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

weebo

Jäsen
05.01.2010
314
0
16
Millaisia kokemuksia koirapennun ja vauvan yhteiselämästä?
Onko kerrassaan mahdoton yhtälö?
Vauvalla ikää 6½ kk ja koirakuume on aivan hillitön |O Omistan pian 4 vuotta täyttävän lapinkoiran, joka tulee mainiosti lapsen kanssa toimeen, on varovainen ja väistää jos vauva häiritsee liikaa. Mutta mites sitten pennun kanssa?
Lapsi ei (ainakaan vielä) hirveästi koirista välitä, vaan antaa enimmäkseen olla rauhassa.
Pentuaika tietenkin on se rankin osuus, sisäsiisteyden opettelut, koulutus, ym.

Siispä kokemuksia? Huomioitavia käytännön asioita? Vinkkejä?

Jos mä oisin sä :)
Niin mä odottasin vielä ehkä noin vuoden.
Meillä on nyt 2 koiraa ja vaikka noi on rauhallisia tapauksia ni silti käy välillä hermoille.
Kun kuitenki sitä pentua pitää just kouluttaa tosi paljon pentuna ja sun lapskin alkaa kohta liikkuu ja teloo itteensä. Siinä on sitten niin ku 2 vauvaa talossa.

Toki varmasti pärjää jos haluaa, mutta kyl mä odottasin.. On tää lapsen liikkeelle lähtö ollu sellasta aikaa että oksat pois.
Meillä toi poika meni aina koirien luo just sillon ku oppi ryömii, sitten oli taukoa että koirat ei kiinnostanu pätkääkään. Mutta nyt kun osaa jo kävellä oikeen kunnolla jne ni koirat on alkanu kiinnostaa uudestaan ja se "kiusaaminen" kaikkein eniten (poika nyt 1v3kk). :/ Paljon saa komentaa..

mutta siis teet niin ku parhaaks katsot. itellä ei tulis mieleenkään (okei myönnän että haaveita on.. :D ) ottaa pentua tähän huusholliin vielä vähään aikaan.. :)

No ei se kyllä ideaalitilanne ole, jos perheessä on sekä vauva, että koiranpentu.

Mulla on ollut tuo yhtälö ja valehtelisin, jos sitä avoimesti kaikille suosittelisin. Nyt otin pennun nuorimman ollessa 1v2kk, eikä tämäkään ole paras mahdollinen hetki pentua vielä ottaa, sillä tuo meidän pienin jää pennun (pentu nyt 5kk) jalkoihin, kun se saa "paskarallikohtauksia" ja leikkii riehuten tuon isomman koiran kanssa.

Vuotta vanehmpi lapsi ei enää samalla tavoin jää jalkoihin, koska osaa jo jonkinvertaa väistää jne.

Konttaava lapsi on siellä pennun kusipapereissa nopeampaa, kuin uskotkaan...ja vielä vuodenikäisenäkin sinne papereille ehditään salamana ja sitten on kaikki paikat paskassa :whistle: Mutta tuo 2v on tosiaan siinäkin sihteessa jo vähän järkevämpi, eikä ole kiinnostunut näpräämään koiranpennun tarpeita.

Ja on tässä vielä sekin, että mitä pienempi lapsi, sitä enemmän se vie aikaa. Tähän kun yhdistää pienen pennun, ei tarvitse enää miettiä mitä tekisi vapaa-aikana, kun sitä ei juurikaan enää ole. Paisti silloin, kun ne on molemmat päikkäreillä. Kuten esim. nyt.

Mä en olisi ottanut pentua vielä, jos mun olisi ollut mahdollisuus saada hyvä pentu pikkasen myöhemmin. Mutta kun näitä ei niinvaan ole saatavana, niin vaihtoehdot oli ottaa NYT tai sitten jäädä ihmettelemään, josko ehkä hyvällä tuurilla saisin pennun vähän myöhemmin. 2 pentuetta meni jo sivusuun, joten kolmatta en uskaltanut päästää enää lipumaan ohi.

Juu siis sinänsä koiralla ei ole kiirettä. Olen vasta vähän silmäillyt kasvattajien sivuja (lue=kyttään joka päivä moneen kertaan) :D
Poika on tosi liikkuvainen, tukea vasten pystyyn nousi ennen kuin täytti 6kk. Joten pian on varmasti paljon vauhtia luvassa tuonkin kanssa.
Vapaa-ajan kuluttaminen ei ongelma ole, kun ei tässä muuta tunnu olevankaan kuin aikaa :|
Edellistä koiraani en edes opettanut tekemään tarpeitaan paperille, vaan suoraan pihalle. Mikä kävikin sitten todella helposti. Mutta nyt olisi kyseessä kääpiökokoinen rotu, joten sisäsiisteyskään ei itsestäänselvyys välttämättä ole.

Olen tällä hetkellä ainakin vielä kokonaan yksin lapsen kanssa, joten rankkaahan se tulee olemaan.. Täytyy miettiä erittäin tarkkaan, ennen kuin tulee hätiköityä.

• Tykkää
Reactions: susanna85
Heh, löytyipä tämäkin vielä. Tulin vaan kertomaan että pennelihän tänne lopulta kotiutui ja hyvin ollaan pärjätty :wave:

Tässä molemmat koiruudet, 6kk kääkkä ja 4v lappalainen

ai vitsi kun on suloinen tuo pikkukoiruli :) mikä hän on?

itselläni on isoja koiria, pieni koira olisi haaveissa kolmanneksi, mutta ei ihan vielä viitsi ottaa, nyt varsinkin on saanut yhden murrosiästä kärsivän koiran jo hiukan viisaammaksi :D

Yhteistyössä