Koiranpentu 8 viikkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tiedä mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tiedä mitä tehdä

Vieras
Miten nukutte yöt? Oletko koiran vieressä? Vai oletko heti alkuunsa opettanut että koira nukkuu yksin toisella puolella ja te omassa makuuhuoneessanne?

Me otettiin koira ( on ollut meillä nyt lauantaista asti ) heti aluksi omaan huoneeseemme ihan jo senkin takia että oltiin totuttu nukkumaan ovi auki ja koira tietysti käytti tilanteensa hyväksi.
Nukkui ekan yön hyvin, toisenkin suht. hyvin mutta nyt on alkanu se sänkyä vasten hyppiminen, haukkuminen, vinkuminen jota kestää pitkään ( siis jopa yli tunnin yöllä ). Miten saisin koiran opetettua ettei saa haukkua eikä hyppiä yöllä? Eikä sänkyyn varsinkaan?

Pitäisikö sittenkin itse nukkua suljetun oven takana? Jos koira sitten nukkuisi muutaman itkuyön jälkeen paremmin kun ei havahdu jokaiseen kyljen kääntöön mitä me mieheni kanssa tehdään?

Minä olen nukkunut patjalla lattialla ensimmäiset viikot koiran vieressä ja siitä herää sitten hyvin viemään sitä yölläkin pissalle heti ulos.
Entäpä jos koittaa ilmoittaa pissa hädästä tuollai?

meillä koira nukkunu aina makuuhuoneessa. lattialla koiralla oma peti missä nukkua. alkuun koira itkeny paljon. kättä olen roikottanu sängyn yli ja rauhoitanu koiraa. hyppimisen olen kieltäny heti alkuunsa. työntäny koiran pois ja kieltäny. koiralle voi myös laittaa lämpövesipullon petiin niin viihtyy paremmin

Et anna sille mitään huomiota ku se vitisee ja hyppii, jollon muutamien öiden jälkeen se todennäköisimmin lopettaa ton käyttäytymisen ku sillä ei mitään huomiota tipu ei siis myöskään kieltoja

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Et anna sille mitään huomiota ku se vitisee ja hyppii, jollon muutamien öiden jälkeen se todennäköisimmin lopettaa ton käyttäytymisen ku sillä ei mitään huomiota tipu ei siis myöskään kieltoja

Tuo olisi varmasti kokeilemisen arvoinen juttu. Koetinkin sitä mutta tämäpä hyppää varastamaan yöpöydältä kirjat, herätyskellot ja kännykät.

Alkuperäinen kirjoittaja En tiedä mitä tehdä:

Tuo olisi varmasti kokeilemisen arvoinen juttu. Koetinkin sitä mutta tämäpä hyppää varastamaan yöpöydältä kirjat, herätyskellot ja kännykät.

No hittolainen, sehän viikari.

Mut tolla ettei se saa väärällä käyttäytymisellä minkäänlaista huomiota on yleensä toimiva noin pienillä varsinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
meillä koira nukkunu aina makuuhuoneessa. lattialla koiralla oma peti missä nukkua. alkuun koira itkeny paljon. kättä olen roikottanu sängyn yli ja rauhoitanu koiraa. hyppimisen olen kieltäny heti alkuunsa. työntäny koiran pois ja kieltäny. koiralle voi myös laittaa lämpövesipullon petiin niin viihtyy paremmin

Meilläkin koiralla on oma peti meidän makuuhuoneessa mutta päivisin usein jää nukkumaan kuitenkin tänne yleiselle puolelle missä muutkin päivisin elelee. Koetin silittää ja rauhotella mutta puree käsiä. Eihän tämä kauaa kestä kun huomaa että yöllä nukutaan :) Mutta ajattelin että jos jotain oikeesti tehokkaita vinkkejä olisi jolla kulla jolla olisi koirista kokemusta enemmänkin niin otan ilolla vastaan :)

No hittolainen, sehän viikari.

Mut tolla ettei se saa väärällä käyttäytymisellä minkäänlaista huomiota on yleensä toimiva noin pienillä varsinkin.

Tuo varmasti kyllä tepsisi. Taidan vaihtaa tuon avonaisen yöpöydän tänään lastenhuoneesta sellaiseen yöpöytään missä on laatikot ;) Jemmaan tavarat laatikoihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Miten tuon ikäinen koiranpentu pääsee yöpöydälle?
Ei kannattaisi ottaa koiran pentua alle 12viikkoisena niin ei olis niitä ongelmia niin paljoa.

No ei meidän yöpöytä ainakaan ole ruokapöydän korkuinen :o Senkun etutassut nostaa pöydän reunalle ja ottaa tavarat ;)

Ei kannattaisi ottaa koiran pentua alle 12viikkoisena niin ei olis niitä ongelmia niin paljoa.

Ai.

Kerros mulle nyt miten ne ongelmat on vähäsempiä ku on ikää pennulla toi 12vk tullu täyteen.

Sen mä tiedän kokemuksesta et jos pennun saa jo reilu 5vk ikäsenä ongelmia ei oikeastaan ole lainkaan eikä niitä oikeen kyl tulekaan :D ja sykin on selvä niillä ku on suurin leimautumisvaihe menossa tuolloin

Jos on tarkoitus että "työkoira" leimautuu ohjaajaansa niin kannattaa viikko-pari nukkua koiran kanssa vaikkapa olohuoneen lattialla sjo koiralla ei ole asiaa makkariin. Ja siitä se on helppo sitten käyttää yöllä ulkona pisulla kun koira yöllä herää.

Ongelmat on kyllä paljon pienemmät kun koira on pienestä pitäen opetettu talon tavoille. Mitä myöhempää luovutusta vejättää, sen vaikeampaa se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos on tarkoitus että "työkoira" leimautuu ohjaajaansa niin kannattaa viikko-pari nukkua koiran kanssa vaikkapa olohuoneen lattialla sjo koiralla ei ole asiaa makkariin. Ja siitä se on helppo sitten käyttää yöllä ulkona pisulla kun koira yöllä herää.

Näinhän se on.

Mä jotenki jo heti alkuun ajattelin et APn tapauksessa ei olis tästä kyse, vaikka en tullu sitä edes kysyneeks tuli vaan sellanen olo :ashamed:

Jos nukun vieressä parisen viikkoa niin onko siitä sitten vaikea opettaa pois?. Kultainennoutaja on koiran rotu ja ihan perhekoiraksi. Ei harrasteta metsästämistä eli sellaiseen noutamiseen ei koiraa käytetä.

Jos nukun vieressä parisen viikkoa niin onko siitä sitten vaikea opettaa pois?. Kultainennoutaja on koiran rotu ja ihan perhekoiraksi. Ei harrasteta metsästämistä eli sellaiseen noutamiseen ei koiraa käytetä.

Meidän lapukka ainakin rauhoittui tuon ensimmäisen kahden viikon jälkeen vaikka vierihoitoa saikin. Tokihan se yöllä vieläkin rymysi mutta ei ikäväänsä huutanut vaan tuhosi kaikkea mitä suuhunsa eteisessä sai! :D

Toisille se muutaman viikon vierihoito tekee hyvää eikä ongelmia tule sen lopettamisesta, mut toisille se lopettaminen saattaa sit olla järkytys, jollon saattaa alkaa tapahtua kaikkea ei niin mukavaa, ihan vaan syystä et koira ei osaa käsitellä sitä asiaa oikeen vaan voi kokea et lauma onkin jostain syystä hylänny.

Pentu ei kuitenkaan koe hylkäämisenä sitä jos nukkuu samassa tilassa omalla pedillään ja yleensä kyllä ne vikinät loppuu muutamissa päivissä kun vaan muistaa pitää sen linjan tiukkana eikä lipsu siitä

Taidan vaan olla huomioimatta nitinöitä. Käytän tarpeilla kun nitinä alkaa ja sen jälkeen en enää puhahdakaan.

Ei noi eri tapojen kokeilut ainaka pahaa tee.

toivottavasti vitinät loppuu lyhyeen teillä :)

Yhteistyössä