Koiranpennusta apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiranomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koiranomistaja

Vieras
Kyseessä 12vko pentu, miksei se kuse/kakkaa ulos vaan heti sisälle tullessa tänne? ( meillä ei ole sanOmalehtiä lattioilla), toisaaltaan kyllä tietää ulkona tuon "lähipissapsikkansa johon on opetettu ja monesti käynyt niin että ollaan kävelty parikin km ja kamala kiire koiralla sit pissaamaan juuri tuonne vakipaikkaan. Miksei se ulkona voi kusta minne vain vaikka siihen rohkaistaan mutta sisällä kyllä.
Kertokaa nyt muutenkin vielä miten tätä sisäsiisteyttä opetatte. Meillä menty niin että ulos viedään usein, aina syömisen ja heräämisen jälkeen ja jos näyttää etsivän paikkaa. Ulkona kehutaan kovasti kun tekee tarpeensa sisällä ollaan kun ei huomattaiskaan ja siivotaan äkkiä pois tai jos ehtii niin kannan ulos kesken kaiken.
Mitä teen väärin?

Auttakaa nyt, onks normaalia, teenkö mä jotain väärin vai onks tolla koiralla päässä vikaa?
Näillä keinoilla oon mennyt aikaisempien koirien kanssa eikä ongelmia ole ollut.

Se voi olla myös että se kehuminen stressaa sitä ja siks ei tee ulos. Oon joskus kuullu että pitäs olla niinku ei huomaiskaan, etä ei tehtäs siitä pissaamisesta numeroa. Sitten kans se että jos on tottunu pissaamaan tiettyyn paikkaan ni haluaa siihen pissalle, onko teillä paperi aina samassa paikassa? Se paikka voi haista pissalle vaikka sen pesiskin, kannattaa testä etikalla se kohta lattiasta mihin se yleensä tekee. Jos halutaan jo siirtyä siihen että ei oo paperiakaan lattialla ja silti kusee siihen kohti missä se paperi oli voi laitaa siihen jonkun esteen/huonekalun tielle niin että se e pääse siihen enää kuselle. Mahd usein ulos, voihan sen palkita vaikka namilla sitten kun se tekeetarpeensa pihalle? Silleen rauhallisesti eikä kovasti kehua ja taputella.

Ihan normaalia tuommonen että pentu tekee noin. Se ei ole vielä sisäistänyt että ulos se pitäisi tehdä.

Mutta pentua pitää roudata pihalle nukkumisen, syömisen ja leikkimisen jälkeen. Voit kehoittaa pentua pissalle pihalle esim. "pisspiss" tai "pissalle" tai mitä nyt ikinä haluatkaan sanoa. Opettele lukemaan pennun liikkeitä ja eipä tuon ikäisen pennun kanssa tarvitse vielä lenkkeillä.

Laita sanomalehti sisälle, jos pentu pissaa siihen niin kehuja ja voithan sitten siirtää lehden pihalle nurmelle, johon pentu sitten tekee pissan ja voi myös näinkin oppia että ulos se kuuluu tehdä.

mä sain koiran oppimaan ja lopettamaan tuon, kun hoin sille heti kun ovesta ulos päästiin, että pissa, pissaa ja sisälle ei tultu ennen kuin oli sitten pissannut. jäi sille niin hyvin mieleen, että kun vien ulos, ja näyttää että se vaan nuuskii eikä ole aikomuskaan tehdä tarpeita,niin kun sanon että pissa,niin heti tekee

Yhteistyössä