K
kysyjä.
Vieras
Niin, mä olen se joka kysyi sisäsiisteydestä opettamisesta, kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Kysyisin sitten teiltä koiraihmisiltä mahdollisimman paljon hyviä ideoita aktivoida 3 kk ikäistä pentua, joka on tosi aktiivinen ja tekee mielellään kaikenlaista.
Näitten pitäisi olla siis sisällä toteutettavia juttuja.
Pentu osaa mennä käskystä istumaan, maahan, osaa ottaa katsekontaktin (kun sille sanoo vähän kysyvällä äänellä HUHUU?
On tosi perso herkuille. Kinkunpalat, juusto, kissan kuivanappulat, tekee niitten eteen melkein mitä vaan.
(Paitsi siis pissaa ulos, heh. )
Olen myös laittanut vessapaperitötsien sisälle näitä herkkuja, sulkenut päät ja antanut pennun repiä ne sieltä. Vaikeutettuna: Teepakkauksen sisällä on wc- hylsy, jonka sisällä on herkku. Olen laittanut viilikuppien tai muovimukien alle herkkuja, se on oppinut avaamaan ne niin että lyö viilikuppia tassullaan ja se lentää ilmaan.
Isolle koiralle tarkoitetusta ns. motivointipallosta se ei vielä tajua mitään.
Siis sellaisesta, jota pyöritetään ja josta putoilee nameja. Keskittymiskyky ei riitä.
Näitten pitäisi olla siis sisällä toteutettavia juttuja.
Pentu osaa mennä käskystä istumaan, maahan, osaa ottaa katsekontaktin (kun sille sanoo vähän kysyvällä äänellä HUHUU?
(Paitsi siis pissaa ulos, heh. )
Olen myös laittanut vessapaperitötsien sisälle näitä herkkuja, sulkenut päät ja antanut pennun repiä ne sieltä. Vaikeutettuna: Teepakkauksen sisällä on wc- hylsy, jonka sisällä on herkku. Olen laittanut viilikuppien tai muovimukien alle herkkuja, se on oppinut avaamaan ne niin että lyö viilikuppia tassullaan ja se lentää ilmaan.
Isolle koiralle tarkoitetusta ns. motivointipallosta se ei vielä tajua mitään.
Siis sellaisesta, jota pyöritetään ja josta putoilee nameja. Keskittymiskyky ei riitä.