Koirankakkamerkkaaja iski Helsingin Viikin Latokartanossa!

  • Viestiketjun aloittaja nyt on helppoa väistää
  • Ensimmäinen viesti
sama ap
Myllyniemen arvion mukaan jätöksiä oli merkitty noin sadan metrin matkalla 40-50. Tekijä maalasi ympyrät lumeen, joten mistään pysyvistä huomioinneista ei ole kyse.

Myllyniemellä ei ole tietoa, kuka iskun takana on. Hän kuitenkin arvelee maalaajan asuvan Laivuri Petterin kujan läheisyydessä. Oman onnensa nojaan jätetyt koirankakat ovat joka tapauksessa herättäneet säännöllisesti keskustelua luonnonläheisessä Viikissä - kuten varsinkin kevään korvilla kaupunkialueilla on tapana muutenkin.

- Vaikuttaa siltä, että täällä on tosi paljon koiria. Talven tullen jätöksiä tunnutaan keräävän entistä laiskemmin, Myllyniemi arvioi.

Merkkaajan tempausta Myllyniemi pitää hyvänä huomionherättäjänä. Ehkäpä se innostaakin koiranomistajia kiikuttamaan lemmikkiensä jätökset nykyistä aktiivisemmin roskikseen.

- Onhan se ärsyttävää löytää niitä kotona kengänpohjista tai lasten haalareista.
 
Tampereellakin osataan
Tampereella on hämmästelty jo useita päiviä koiran kakkoja, joihin on tuikattu Suomen siniristilippu, kertoo Aamulehti. Lehden mukaan kaupungilta on löytynyt useista paikoista liputettuja kakkaläjiä.

Siniristilipun lisäksi lukija oli vinkannut lehdelle myös keltasinisellä lipulla varustetusta ulosteesta.



Voisitteko laiskaperseet koiranomistajat ystävällisesti kerätä rakkinne jätökset jatkossa, kiitos.
 
"Marzi"
Vittu kyllä tää munkin kotitalon ympäristö vituttaa näin keväisin. Koiranpaskaa kaikki paikat täynnä. Jumalauta noita koiria on liikaa tässä yhteiskunnassa. Vittu. Kuka ehdokas uudenmaalta ajaa semmosta asiaa, että koiranpitämistä vaikeutettas helvetisti. Koiraveroa ihan VITUSTI ja sitten koirankeräämättä jättämisestä ISOT sakot (no kuka sitä valvois paitti tämmönen naapuri).

Juu ei ole maailman isoin asia, mutta yks niistä pienistä asioista jotka vituttaa yllättävän paljon ja yllättävän monia.
 
puolestapuhuja
Mutta kun se on niin helppoa jättää ne jätökset tien viereen ja sataahan siihen uutta lunta päälle joten kohta on taas valkoinen puhdas katu :D
ja keväällä kun paskakikkareita alkaa olla liikaa tutulla reitillä niin sitten vaihdamme reittiä ettei minun pikku fifin tassut ole kikkareissa kun ei niitä kikkarekasoja jaksa väistellä
 
"joooo"
Kiroilen joka talvi + kevään + syksyn + kesän tota paskaongelmaa Helsingissä. Pilaavat ulkoilun kaikilta ihmisiltä.

Jännä että koiranomistajia ei itseään haittaa se paska yhtään, sitä en ymmärrä.
 
"Iina"
Kyllä, just nauroin noita ympyröityjä koirankakkoja joku päivä kun kävin Viikkarissa. Erittäin hyvin ilmaistu. :D

Ihan oikeesti, mulla on itsellänikin ollut koira, ja silti toi on jotain niin törkeen välinpitämätöntä jättää noi kasat tonne. Ei voi ymmärtää, miksi ihmiset pitää koiria, jos ei ole valmiita myös huolehtimaan niistä. Jätösten kerääminen kuuluu siihen huolehtimiseen ihan yhtä lailla, kuin lasten vanhempien huolehtimiseen kuuluu esimerkiksi valvoa, etteivät pikkulapset varasta/riko kaupasta mitään.
 
erratic
[QUOTE="Iina";23247310]

Ihan oikeesti, mulla on itsellänikin ollut koira, ja silti toi on jotain niin törkeen välinpitämätöntä jättää noi kasat tonne. Ei voi ymmärtää, miksi ihmiset pitää koiria, jos ei ole valmiita myös huolehtimaan niistä. Jätösten kerääminen kuuluu siihen huolehtimiseen ihan yhtä lailla, kuin lasten vanhempien huolehtimiseen kuuluu esimerkiksi valvoa, etteivät pikkulapset varasta/riko kaupasta mitään.[/QUOTE]

Maailman isoin peesi tähän.
 
[QUOTE="Marzi";23244370]Vittu kyllä tää munkin kotitalon ympäristö vituttaa näin keväisin. Koiranpaskaa kaikki paikat täynnä. Jumalauta noita koiria on liikaa tässä yhteiskunnassa. Vittu. Kuka ehdokas uudenmaalta ajaa semmosta asiaa, että koiranpitämistä vaikeutettas helvetisti. Koiraveroa ihan VITUSTI ja sitten koirankeräämättä jättämisestä ISOT sakot (no kuka sitä valvois paitti tämmönen naapuri).

Juu ei ole maailman isoin asia, mutta yks niistä pienistä asioista jotka vituttaa yllättävän paljon ja yllättävän monia.[/QUOTE]

Eiköhän se kuitenkin ole niin että niitä idiootteja koiranomistajia on liikaa eikä koiria... Omistajan ne paskat kuuluu kerätä.

Meillä myös kerrostalon pihapiiri järkyttävässä kunnossa, läjiä jokapaikassa! Meillä on myös koira mutta aina kerätään jätökset. Sitä en ymmärrä kun jopa naapurin ukko jolla oma lapsi paskattaa koiriaan pihapiiriin ja jättää keräämättä. Eikö ollenkaan käy mielessä että saattaa paskat tulla takaisin kotiin lapsen haalarin/kenkien/vaunujen mukana. Hyi hitto!
 
=(
Kaikki fiksut koiranomistajat kerää tottakai, minäkin, mutta ne jotkut mielenterveyspotilaat joita tulee vastaan eivät kerää ja olen mä muutamalle maininnut asiasta ja saanut osakseni jotain murahtelua vain. =(
 
koiranomistaja
Mä kerään aina koirani jätökset. Kerran kun olin vanhempieni luona maalla ja käytiin äidin kanssa lenkillä, keräsin vanhasta tottumuksesta koiran jätökset. No eihän siellä maaseudulla mitään roskiksia ole, paitsi jossain talojen pihoissa, joten kannoin kakkapussia sen 2-3 kilsaa. Äiti nauro että huomaa kyllä että kaupunkilainen maalla. :D
 
hyvä
Hyvä idea. itse olen miettinyt millä tämän asian saisi esille niin, että se herättäisi huomiota. Ällötävää ollut katsella koko talven kun tiet täynnä sontaa. Jopa lasten leikkipuistossa!
 
Rakastan koiria, mutta en tajua suurta osaa koiranomistajista... Ellei jaksa siivota paskaläjiä niin kävellyttäis edes jossain mettä polulla että koira pääsee pusikkoon paskalle. Mut ei ku hyvä ettei tuoda koiraa suoraan ulkooven eteen sontimaan tai ihan keskelle tietä.... En kehtais!
 
Borkku
Meitä on muutama koiranomistaja joiden kans ollaan päätetty siivota noita muiden jättämiä kasoja pois. Tehokas työ tehdään aina alkuillasta ku noita ulkoiluttajia on runsaasti liikkeellä. Ilmeisesti joitaki on alkanu hävettään (tai jotain muuta) ku uusia paskapussin kantajia on näkyny jo :)
 
Beep
Meitä on muutama koiranomistaja joiden kans ollaan päätetty siivota noita muiden jättämiä kasoja pois. Tehokas työ tehdään aina alkuillasta ku noita ulkoiluttajia on runsaasti liikkeellä. Ilmeisesti joitaki on alkanu hävettään (tai jotain muuta) ku uusia paskapussin kantajia on näkyny jo :)
Hieno homma! Mäkin olen tänä talvena lapioinu paskaa ja viime talvena oman kerrostalon pihasta kun yks ääliö paskatti tohon pihalle eikä sanominen auttanut mitään.
 
"vieras"
[QUOTE="joooo";23244739]
Jännä että koiranomistajia ei itseään haittaa se paska yhtään, sitä en ymmärrä.[/QUOTE]

Pohjasakkaa, jotka on tottuneet rypemään paskassa :(. Ei siihen muuta selitystä ole. Normaali, sivistynyt ja siisti ihminen ei kestä niitä katsella ja siivoaa siis koiransa jätökset.
 
aina mietityttäny
miten toimivat ne koiranomistajat, joilla on itsellään pieniä lapsia? jättävätkö kasat maahan ja kiroavat sitten kotona kun omien muksujen haalarinpersaus on paskassa?
 
jees jees
Alkuperäinen kirjoittaja aina mietityttäny;23264544:
miten toimivat ne koiranomistajat, joilla on itsellään pieniä lapsia? jättävätkö kasat maahan ja kiroavat sitten kotona kun omien muksujen haalarinpersaus on paskassa?

Täällä paskat jättää ainaki sellaset vanhemmat naiset ja miehet, tuskin on lapsia tai jos on, ei oo väleissä... tän näköisiä siis, vähän mielenterveysongelmaisen näköisiä.

Sit toinen ryhmä joka jättää on nuoret miehet ja naiset, sellaset lähes teinit, jotku parikymppiset "coolit".
 
"Vieras"
Tosi hienoa, että Viikissäkin on joku herännyt asiaan. Kaikki kävelytiet, lasten leikkipaikat sotkussa. Varsinkin nuo vuokratalojen ympärykset. En ymmärrä, miten kiire koirarukalla on, kun se joutuu löysät läjät aina päästämään. Ja mielestäni on turha sanoa, että kyllä lasipullot olisi kerättävä ensin. Niin kyllä, mutta ei lastenkaan kanssa ole mukava kulkea tällaisessa ympäristössä.
 

Yhteistyössä