KOIRANÄYTTELYIHMISET HUOM!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dogsowner
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Mie en kyllä oo näyttelyihminen, mutta itse ilmoittasin junnuluokkaan. Mutta ikänsä puolestahan se pääsee kumpaan vaan.

Pääsee junnu, nuorten ja avoimeen, ilmoittaisin siihen mihin ulkonäönpuolesta sopivin. eli riippuu koiran kehityksestä jos ihan kesken niin junnuihin, jos aika ok vaikkakin nuori niin nuorten ja jos jo ihan täysikasvuisen oloinen (ainakin korkeudesta ) niin avoimeen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pääsee junnu, nuorten ja avoimeen, ilmoittaisin siihen mihin ulkonäönpuolesta sopivin. eli riippuu koiran kehityksestä jos ihan kesken niin junnuihin, jos aika ok vaikkakin nuori niin nuorten ja jos jo ihan täysikasvuisen oloinen (ainakin korkeudesta ) niin avoimeen

Mutta eikös junnuluokassa olis sitten helpoin saada SERT? Siellä kun luulis olevan niitä kehittymättömämpiäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Dogsowner:
Voit ilmoittaa kumpaan vaan jos ennen näyttelyä on tullut 15kk täyteen.

Mut kumpaan kannattaa ilmottaa? Mitä eroa luokissa on?

Tietenkin siihen missä on nuoremmat. Nuorten luokassa ollaan jo paljon kehittyneempiä.
Aina voi kysyä myös kennelliitosta, jos on näyttelyihin liittyviä asioita.
Onnea matkaan =)

Mutta eikös junnuluokassa olis sitten helpoin saada SERT? Siellä kun luulis olevan niitä kehittymättömämpiäkin.

Joo niin luulisi, mutta jos sulla on kovin kehittynyt ja valmiin oloinen koira junnuissa ja siellä samassa luokassa ihan kehittymätön, niin kumpikaan ei oo hyvä.
Kehittymätön voi vielä parantaa, mutta jos kovin valmiin oloinen on junnuissa niin tuomarit ovat helposti sitä mieltä että menee yli.

Onko saman ikäisiä tulossa näyttelyyn esim pentue sisaruksia, mä kehoitan pentuesisarusten omistajia ilmoittautumaan vähän eri luokkiin varsinkin jos kehityskaareltaan kovin erilaisia. Lisäksi jos samanikäisiä on tulossa monta niin vältämättä esim nuorten luokassa ei niin montaa olekaan :)

[Joo niin luulisi, mutta jos sulla on kovin kehittynyt ja valmiin oloinen koira junnuissa ja siellä samassa luokassa ihan kehittymätön, niin kumpikaan ei oo hyvä.
Kehittymätön voi vielä parantaa, mutta jos kovin valmiin oloinen on junnuissa niin tuomarit ovat helposti sitä mieltä että menee yli.

Onko saman ikäisiä tulossa näyttelyyn esim pentue sisaruksia, mä kehoitan pentuesisarusten omistajia ilmoittautumaan vähän eri luokkiin varsinkin jos kehityskaareltaan kovin erilaisia. Lisäksi jos samanikäisiä on tulossa monta niin vältämättä esim nuorten luokassa ei niin montaa olekaan :)

Kehäkäyttäytyminen ei ole vielä hallinassa, siksi varmaan kannattaa ilmottaa junnuihin? Kehittymisestä en osaa sanoa muuta kuin, että turkki on hyvä ja korkeus. Ei ole ainakaan pentuesisaruksia tulossa ja muutenkaan en osaa sanoa miten paljo mihinki luokkaan tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Minkärotuinen koira sulla on? Kysy vaikka kasvattajan mielipide.
Itse ilmoittaisin mitään miettimättä junnuihin, mutta sehän on vaan mun mielipide.

Koira on pohjanpystykorva, sellanen metsästyskoira. Ilmoitin sen nyt junioriluokkaan, käydäänpähän edes kattelemassa mitä on tuomari mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Minkärotuinen koira sulla on? Kysy vaikka kasvattajan mielipide.
Itse ilmoittaisin mitään miettimättä junnuihin, mutta sehän on vaan mun mielipide.

Koira on pohjanpystykorva, sellanen metsästyskoira. Ilmoitin sen nyt junioriluokkaan, käydäänpähän edes kattelemassa mitä on tuomari mieltä!

=) Tsemppiä!

Kuumimmat

Yhteistyössä