Koiranäyttelyistä ?!?!?

Siis ei voi olla tosi..
kenneli josta olemme ottamassa shelttiä päätti pistää viime tingassa ehdon, meillä on käytettävä sitä koiraa näyttelyissä koska hänen teini ikäinen tyttärensä on sitä mieltä että siitä koirasta on mahdollisuuksia paljon siihen..

:kieh: :kieh:

mä olen ostamassa agility koiraa, mä en ns. hyväksy näyttelytoimintaa...sitä kuinka koiraa laitetaan ja laitetaan siihen ja pitää sipsuttaa häntä kaarella ym... :headwall:
mut kai se on pakko parissa käydä niin ovat hiljaa...

ja nyt hyvät ihmiset kertokaa mulle koiranäyttelyistä..
maksaako, ym periaatteita ja tietoja ???
 
oltu on
Meillä oli sama ehto, yhdessä näyttelyssä oli käytävä. Nyt ne käyttää koiraa kun se pärjää niin hyvin, itseä ei kanssa näyttely touhu kiinnosta ja kallista on. Saavat viedä jos maksavat.
 
Maksaa ja paljon.

Jättäisin kyllä tuollaisesta paikasta koiran ottamatta...jos ostan koiran niin koira on sitten kyllä ihan mun oma ja päätän tasan mitä sen kanssa tehdään. Eri asia toki sijoituskoira mutta sellaista en lähtisikään ottamaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja oltu on:
Meillä oli sama ehto, yhdessä näyttelyssä oli käytävä. Nyt ne käyttää koiraa kun se pärjää niin hyvin, itseä ei kanssa näyttely touhu kiinnosta ja kallista on. Saavat viedä jos maksavat.

minä peruisin tuon kaupan jos olis noi sheltti jonot pikkasen lyhyemmät täällä pohjoisessa..
mä voin siinä kerran pari käyttää sen näyttelyssä mutta sen näyttelyn on oltava pohjoissuomessa...mä en sitä etelään kiituta prkl...

 
hjk
jos kasvattaja vaatii näyttelyä, hän maksaa. Sijoituskoiran voi velvoittaa näyttelyyn, mutta jos koira on sun oma, ei mikään mahti sua siihen pakota. Toki, jos kieltäydyt, voi kasvattaja kieltäytyä myymästä (jos kauppaa ei ole vielä tehty).

Näyttelyt on verratttain kalliita, mutta voithan sä vaikka yhteen viedä sitten, kun koira on noi pari vuotias - se on tietty kasvattajan etu, että mahd monella kasvatilla on näyttelyarvosana (siis olettaen, että se on EH tai ERI)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Maksaa ja paljon.

Jättäisin kyllä tuollaisesta paikasta koiran ottamatta...jos ostan koiran niin koira on sitten kyllä ihan mun oma ja päätän tasan mitä sen kanssa tehdään. Eri asia toki sijoituskoira mutta sellaista en lähtisikään ottamaan.
ei ole sijoituskoira

siksipä mä ihmettelinkin että miksi ihmeessä mun pitää sit pakolla sitä juoksuttaa...
jotain se sano että ku ensimmäinen pentue niin olis kiva että näkyis sit pentuhistoriassa pentujen arvoja...tai jotain...
mut mä haluan agilityä enkä näyttelyä

:headwall:
 
vieras
Suomen kennelliiton sivuilta löytää tietoja noista näyttelyistä ja kyllä vaan ne maksaa. Kaikki koirat ei näyttelyissä todellakaan "sipsuttele" meillä esim. Basset Hound niin kuvittelepa sitä. Kaikilla roduilla ei ole edes mitään erityistä laittoa. Tärkeintä on mun mielestä se että jotkut koirat suorastaan inhoaa näyttelyissä käymistä (paljon ihmisiä, koiria, odottelua...) niin se väkisin oleminen näkyy kehässä. Toiset taas rakastaa huomiota ja ovat niiin ollakseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hjk:
jos kasvattaja vaatii näyttelyä, hän maksaa. Sijoituskoiran voi velvoittaa näyttelyyn, mutta jos koira on sun oma, ei mikään mahti sua siihen pakota. Toki, jos kieltäydyt, voi kasvattaja kieltäytyä myymästä (jos kauppaa ei ole vielä tehty).

Näyttelyt on verratttain kalliita, mutta voithan sä vaikka yhteen viedä sitten, kun koira on noi pari vuotias - se on tietty kasvattajan etu, että mahd monella kasvatilla on näyttelyarvosana (siis olettaen, että se on EH tai ERI)
näin mä sen ajattelin..
että jos kerran pari käytän niin se on sit siinä..
se on saanut pari arvostelua ja ne saa luvan olla tyytyväisiä siihen...

 
oltu on
Meillä kauppakirjaan ihan kirjattiin että, yhteen näyttelyyn meidän vietävä ja vietiin pentunäyttelyyn, sitten meille riitti. Nyt kennelin omistajat käyttävät tuota noin 4kertaa vuodessa ja maksavat lystin. Kunnianhan kenneli siitä saa jos koira pärjää.
 
hjk
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja hjk:
jos kasvattaja vaatii näyttelyä, hän maksaa. Sijoituskoiran voi velvoittaa näyttelyyn, mutta jos koira on sun oma, ei mikään mahti sua siihen pakota. Toki, jos kieltäydyt, voi kasvattaja kieltäytyä myymästä (jos kauppaa ei ole vielä tehty).

Näyttelyt on verratttain kalliita, mutta voithan sä vaikka yhteen viedä sitten, kun koira on noi pari vuotias - se on tietty kasvattajan etu, että mahd monella kasvatilla on näyttelyarvosana (siis olettaen, että se on EH tai ERI)
näin mä sen ajattelin..
että jos kerran pari käytän niin se on sit siinä..
se on saanut pari arvostelua ja ne saa luvan olla tyytyväisiä siihen...
Sen pitäis riittää - viekööt itte, jos tykkäävät ja koira pärjää. Mä olin (ja ole) itekin aika näyttlyvastainen, mutta kerran mulla oli koira, joka RAKASTI näyttelyitä ja kasvattaja sitä vei (asuttiin samassa kaupungissa), nykyinen koira ei tykkää, joten ei olla käyty kuin kerran.

Voihan kasvattaja vaatia mitä tahansa, mutta se, jonka nimi on paperissa, päättä, mitä tekee. Siks en koskaan ottais sijoituskoiraa.

Vie kerran näyttelyyn, anna kasvattajan esittää ja sitten annat olla ja keskityt agilityyn. Mutta älä kasvattajalle tunnusta, että et aio alkaa aktiivisesti ravaamaan niissä, sanot vaikka että "tilanteen mukaan, voihan niistä innostuaikin" ettet menetä kauppaa.

Hyvin se menee :)

 

Yhteistyössä