Koiran sisäsiisteys!! Help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Juu täytyy laittaa tohon aitaukseen jonkunlainen katto ettei sieltä pääse pois.Mutta kuinka kauan sitä pitää pitää siellä öisin? Mitäs jos pidän pari kuukautta ja kun otan pois sama rumba alkaa? oppiiko se sitten kumminkaan olemaan vapaana ja pidättämään?

Ei välttämättä opi, mutta mä en näe ongelmana sitä että koira viettää koko elämänsä ajan yöt aitauksessa.

Meilläkin koirat ovat aina viettäneet yöt (ja yksinoloajat) rajatussa tilassa aina silloin, kun laumassa on ollut joku sisällekusija, kuten siis meillä tälläkin hetkellä on.

Mitä rotua sulla on?

Tää sisällekusija on Mittelspitz.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirri:
Alkuperäinen kirjoittaja jii:
Alkuperäinen kirjoittaja Semmoista:
Omaa kokemusta ei ole, mutta olen kuullut että kaikki pienten rotujen edustajat eivät tule koskaan täysin sisäsiisteiksi.

Pöh. Ei pidä varmasti paikkaansa.

Juoko koira paljon iltaisin vettä ja kuinka myöhään ruokitte koiran? Ilmeisesti koiran pitää olla joku 7-8h pissaamatta?

No ainakin kääpiöpinsereitä ja chihuahuan omistajilta olen tälläisiä kommentteja kuullut, tiedä sitten onko kyseessä vain merkkailu

Siskolla on kääpiöpinseri ja kiinanharjakoira...molemmat kusee sisälle. Kaverilla on 3 kääpiöpinseriä...kaikki kusee sisälle. Ja entisellä naapurilla on whippet ja 2 italiaanoa ja nekin kusee sisälle.

Tämän lisäksi siskon ystävällä on chihu joka kusee sisälle ja meillä mitteli, joka kusee sisälle (ei kuse jos koira eristetään yöksi kodinhoitohuoneeseen tms. pienempään tilaan).

Isoja koiria jotka kusis aikuisena sisälle, en tunne.

Meillä kans harjiksia..

Juu täytyy laittaa tohon aitaukseen jonkunlainen katto ettei sieltä pääse pois.Mutta kuinka kauan sitä pitää pitää siellä öisin? Mitäs jos pidän pari kuukautta ja kun otan pois sama rumba alkaa? oppiiko se sitten kumminkaan olemaan vapaana ja pidättämään?

Ei välttämättä opi, mutta mä en näe ongelmana sitä että koira viettää koko elämänsä ajan yöt aitauksessa.

Meilläkin koirat ovat aina viettäneet yöt (ja yksinoloajat) rajatussa tilassa aina silloin, kun laumassa on ollut joku sisällekusija, kuten siis meillä tälläkin hetkellä on.

Mitä rotua sulla on?

Tää sisällekusija on Mittelspitz.

Ok! Tiedätkö muuten onko noi koiran pissatulehukset yleisiä ja monestikin syy yöpissimiseen?

Ihan varmasti on pieniä koiria jotka ei ikinä opi sisäsiisteiksi, ei ole mitään urbaanilegendaa. Jotkut kääpiökoirat on niin itsetietoisiakin vielä ettei niitä vähempää voisi kiinnostaa oppia pois pahasta tavasta..

Ap:n koiralla on hyvät mahkut vielä kun on niin nuori. Sitkeyttä vaan peliin. On tullut paljon hyviä neuvoja, juoksusuoja tai aitaus niin pitkään että unohtaa sen lattialle pissimisen, tarkoittaa montaa kuukautta ilman vahinkoja, sitten voi kokeilla ensin laajentaa reviiriä, ja siitä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ihan varmasti on pieniä koiria jotka ei ikinä opi sisäsiisteiksi, ei ole mitään urbaanilegendaa. Jotkut kääpiökoirat on niin itsetietoisiakin vielä ettei niitä vähempää voisi kiinnostaa oppia pois pahasta tavasta..

Ap:n koiralla on hyvät mahkut vielä kun on niin nuori. Sitkeyttä vaan peliin. On tullut paljon hyviä neuvoja, juoksusuoja tai aitaus niin pitkään että unohtaa sen lattialle pissimisen, tarkoittaa montaa kuukautta ilman vahinkoja, sitten voi kokeilla ensin laajentaa reviiriä, ja siitä eteenpäin.

Tottakai on jokaikisessä rodussa koiria jotka ei opi ikinä sisäsiistiksi! Se kait vaan täytyy hyväksyä vaikka kuinka ottas pannuun...Koitan vaan yrittää ottaa selvää kaikista mahd.konsteista mitä on olemassa...En oo tälleseen ikinä törmännyt ja mulla on ollut pikkukoiria koko ikäni!

Meillä keskimmäinen koira oli täysin sisäsiisti vasta 1v 2kk iässä. Vielä tsemppiä, kyllä se siitä! Jos mahdollista, ota matot kuitenkin pois koska niissä pissan haju houkuttaa pissimään lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Smartass the Grey:
Meillä keskimmäinen koira oli täysin sisäsiisti vasta 1v 2kk iässä. Vielä tsemppiä, kyllä se siitä! Jos mahdollista, ota matot kuitenkin pois koska niissä pissan haju houkuttaa pissimään lisää.

Mä huristan ne matot aina koneessa kahteen kertaan kunnon määrällä pesuainetta niin ei pitäs haista! :)
Mut kiitti vinkistä silti :)

Tottakai on jokaikisessä rodussa koiria jotka ei opi ikinä sisäsiistiksi! Se kait vaan täytyy hyväksyä vaikka kuinka ottas pannuun...Koitan vaan yrittää ottaa selvää kaikista mahd.konsteista mitä on olemassa...En oo tälleseen ikinä törmännyt ja mulla on ollut pikkukoiria koko ikäni!

Mun piti tähän lainata tota Jiitä joka tuolla aiemmin väitti että ei ole pikkukoiria jotka ei opi siistiksi (mutta näköjään lainaus matkasta). Sille oli siis tarkoitettu toi eka kommentti.

Sulle lähinnä lähetin tsemppiä ja sitkeyttä että jaksat yrittää opettaa koiraasi. Sillä tosiaan kuitenkin vielä mahdollisuudet oppia kun on niin nuori. :)

Mun piti tähän lainata tota Jiitä joka tuolla aiemmin väitti että ei ole pikkukoiria jotka ei opi siistiksi (mutta näköjään lainaus matkasta). Sille oli siis tarkoitettu toi eka kommentti.

Sulle lähinnä lähetin tsemppiä ja sitkeyttä että jaksat yrittää opettaa koiraasi. Sillä tosiaan kuitenkin vielä mahdollisuudet oppia kun on niin nuori. :)

Kiitti tsempeistä :) Piristää mieltä :) Mukavaa päivää ja kyllä kait se tästä tosiaan iän myötä helpottaa :)

Samoja neuvoja olisin tyrkyttäny mitä chef sulle jo tossa kirjotti.

Toi tulehdus ei tosiaan näy mitenkään päälle eikä siis se kusi haise erilaiselle. Itelläni kokemus yhdestä dobberista jolla oli tulehdus. Päivällä kaikki oli aivan hienosti mutta raja tuli vastaan tossa 5-6h kohdalla pidättämisessä.

Mullaki on harjis muuten :) vajaa vuotias narttu

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Toi tulehdus ei tosiaan näy mitenkään päälle eikä siis se kusi haise erilaiselle. Itelläni kokemus yhdestä dobberista jolla oli tulehdus. Päivällä kaikki oli aivan hienosti mutta raja tuli vastaan tossa 5-6h kohdalla pidättämisessä.

Joo mun täytyy antaa se näyte sitten :) Miten kummassa sen saan otettua? Oisko vinkkejä? Joo tiedän et sulla on harjis ja oon norskisivuilta sen bongannut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Joo mun täytyy antaa se näyte sitten :) Miten kummassa sen saan otettua? Oisko vinkkejä? Joo tiedän et sulla on harjis ja oon norskisivuilta sen bongannut ;)

Mitkä on norskisivut?

Jos vaan onnistut johonki pestyyn kipoon saamaan näytteen ku se pissaa, ei siihen oikeen muuta mahdollisuutta oo. Mietin tätä just et hiton hankalaa voi olla kyl noilta pieniltä sitä kippoon saada.

Oma pikkurotuinen koira aloitti merkkailun sisällä heti kun oppi jalkaa ulkona nostamaan. Siinä sitten merkkailtiin pöydänjalat, tuolinjalat, verhot, sohvat jne. Ompelin itse koiralle vatsanalusvyön johon kiinnitin siteen. Nosteli edelleen jalkaa sisällä. Eturauhastulehdus 1,9 vuoden iässä. Otin yhteyttä eläinhomeopaattiin Turussa ( lääkärikeskus). Saatiin apua tulehdukseen ja sisämerkkailuun. Merkkailu hävisi joksikin aikaa, kunnes alkoi taas ilmojen kylmetessä syksyllä.
Ulos koira pääsi riittävästi, jopa seitsämän kertaa. Pissaa riitti silti sisällä pissaamiseen. Koira ei edes erityisemmin juonut, sillä sai riittävästi nestettä kotona valmistetusta ruuasta. Kaiken tämän lisäksi kun on ollut suolisto-ongelmiakin. Hermojaraastavaa, sillä jatkuvasti sai olla varuillaan, että mihin se jalka taas nousee. Illalla vietiin ulos vielä 23:00-01:00 ja silti yöllä sai lähteä pissattamaan kolmelta, sillä muuten nosti jalkaa nojatuolin reunaan ja rahin reunaan jonka alla villamatto. Eristänyt jos olisi, olisi pitänyt pitää koko ajan eristyksessä.

Otin uudelleen yhteyttä samaan Homeopaattiin ja kokeiltiin eri ainetta. Hoidon jälkeen koira on ollut viisi kuukautta kusematta huonekaluja ja mattoja. Alkoi käydä eteisessä olevalla sanomalehdellä, joka oli siinä aina ollut. Edelleen käy lehdellä tarvittaessa. Yöllä pissailua oli hoidon jälkeen jonkin aikaa, mutta kävi paperilla. Nyt myös yöllä pissailu on jäänyt pois. En usko, että muilla keinoilla olisi apua saatu. Aikaa meni 2,5 vuotta sisäsiistiksi oppimiseen.

Aloita siitä, että ruokailu-ja ulkoiluajat on säännöllisiä. Mitään aitauksia ei tarvita kotona. Luultavasti osottaa mieltään, kun on ennen saanut sun sängyssä nukkua ja nyt ei. Matot pois lattiasta. Älä huuda jos pissi tulee. Ruuan ja leikin jälkeen aina ulos.

Korostan sitä,et hauveli oli jo sisäsiisti,mut nyt noin vuoden ajan kuseksinu matolle!!!Sillä on myös sisko samasta pentueesta,mut se ei kuseksi öisin-oon tästä 99,9% varma!!!

Meillä on 1,5 vuotias kääpiömäyräkoira uros, joka edelleen pissailee öisin sisälle :( Pääsee lenkille 3-4 kertaa päivässä sekä lisäksi noin 5 kertaa takapihalle pissalle. Poikapöksyjä odotan saapuvaksi (tilattu on ) ja kokeilen nyt ensi yönä tuota eristämistä. Koira nukkuu meidän vieressä, mutta sänkyyn ei kuse. Täytyy laittaa ensi yöksi makkarin ovi kiinni, koska makkariin ei pissi koskaan. Hassua, etten ole ennen tajunnut tuota eristämistä, vasta kun joku tässä ketjussa siitä mainitsi. (Hölmö minä ).

Alkaa kyllä todella kypsyttämään tää pissailu!!!

Koiramme-lehdesä oli vuosia sitten juttua kääpiökoirista ja sisäsiisteydestä.. joten kyllä se ongelma sisäsiisteyden kanssa on usein juuri kääpiörotuisten kanssa.

-matot pois.. pissin haju matossa ei helpota sisäsiistiksi opettamista.
-jos sinulla on hoitoalalla tuttuja, pyydä tuomaan töistä yhtä stiksiä, jolla pissin voi kotonakin tikuttaa ja näin sulkea tulehduksen pois.
-juoksuhousut jalkaan, pian oppii sisäsiistiksi.

Itselläni rotikka, joka oli sisäsiisti jo 3kk iässä. En ikinä sulkenut häkkiin jne. vaan nukkuu edelleen sängyn vieressä omalla alustalla yöt. Jotenkin ikävää olisi laumaeläin sulkea pois laumasta häkkiin jne

Mut mitä tehä,ku vaik yötä myöten juokset koiran kaa ulkona ja aina vaan kusee-on pihaki,jonne pästää,mut pittää vaan kusta sisälle,ei se piha kiinnosta!!!

Yhteistyössä