Koiran punkkipanta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mpm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mpm"

Vieras
Minkä punkkipannan / muun karkotuskeinon olet todennut parhaaksi omalle koirallesi?
Kauankohan pitää olla kaulassa ennen kuin tehoaa kunnolla? Ja mitenkäs tuo uiminen/kahlaaminen? :O

Aikaisemmin omille koirille laitettu sitä liuosta niskaan ja hännän tyveen, mutta nyt ajattelin kokeilla jotain pantaa.. Lähdetään mökille juhannusvkloppuna ja siellä on punkkeja :X
 
[QUOTE="Koirallinen";26466142]on hyvä karkoituskeino, ei syö sitten hyttysetkään. Panta hankala, ku pitää ottaa uidessa pois ja lapset ei sais siihen koskea.[/QUOTE]

Samaa olin tulossa kirjoittamaan, meidän koiralla ei ole ollut vielä yhtään punkkia kun syötän kynnen päivässä.
 
Joillekin koirille valkosipuli on vaarallista. Voi tulla myrkytystila.
Mutta toisaalta nuo kemikaalilitkut ja pannat ovat kanssa haitallisia.

Itse valitsin tälle kesälle Bayvantic-valeluliuoksen. 48h liuoksen laittamisesta pennun otsalta löytyi punkki. Sen jälkeen ei mitään.
Nyt täytyisi uusintakäsitellä, mutta tänään me käydään vielä kokeilemassa uiko pentu vielä tänään.
 
Kyllä ne liuokset on parhaita, ainakin meillä punkkipanta on syönyt karvoja kaulasta ja toisaalta punkkeja on edelleen löytynyt, vaikkakin vähemmän.

Otin koirasta yli 10 punkkia kerralla kun tuli maalta hoidosta ja sen jälkeen laitoin taas litkut selkään. Exspotia laitoin, kun sitä oli kaapissa valmiiksi, mutta nykyään on kuulemma muita merkkejä joissa ei ole niin pahoja myrkkyjä. Meillä tuo exspotkin on ollut ihan hyvä :)

En usko pätkääkään mihinkään valkosipuliin... Punkkeja on ihan hirveästi ja niitä löytyy maaliskuusta marraskuuhun asti melkeinpä, tosin keväällä ja syksyllä on onneksi vaan jotain yksittäisiä.
 
Jokunen vuosi sitten asuttiin Tanskassa ja siellä oli kohtalaisen paljon punkkeja niin punkit käveli niiden punkkipantojen päällä. Taitavat olla humpuukia. Yllätys oli että siellä meidän eläinlääkäri ei suositellut mitään punkki lääkkeitä käytettävän sillä ne aiheutaai koirille kuulemma pahempia ongelmia kun punkit. Niin me aina nypittiin punkit pois kun niitä lenkltä tarttu koiriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äqqwzx;26466262:
Jokunen vuosi sitten asuttiin Tanskassa ja siellä oli kohtalaisen paljon punkkeja niin punkit käveli niiden punkkipantojen päällä. Taitavat olla humpuukia. Yllätys oli että siellä meidän eläinlääkäri ei suositellut mitään punkki lääkkeitä käytettävän sillä ne aiheutaai koirille kuulemma pahempia ongelmia kun punkit. Niin me aina nypittiin punkit pois kun niitä lenkltä tarttu koiriin.
Se minuakin ihmetyttää, että jos niitä punkkeja on paljon, niin niitä tarttuu sitten suojista huolimatta. Siis wtf?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äqqwzx;26466262:
Jokunen vuosi sitten asuttiin Tanskassa ja siellä oli kohtalaisen paljon punkkeja niin punkit käveli niiden punkkipantojen päällä. Taitavat olla humpuukia. Yllätys oli että siellä meidän eläinlääkäri ei suositellut mitään punkki lääkkeitä käytettävän sillä ne aiheutaai koirille kuulemma pahempia ongelmia kun punkit. Niin me aina nypittiin punkit pois kun niitä lenkltä tarttu koiriin.

EI HELV*TTI!!! Kiva juttu! Saa siis pihdeillä taas niitä punkkeja kalastella koirista :D
 
Me käytetään yrttipantaa, en halua tunkea koiraani myrkkyjä. Kaikkia punkkeja toi ei vissiin estä mutta ei haittaa, kunhan niitä ei ole 30 kerralla kuten ennen tota pantaa. En tosiaan laittais mitään myrkkyjä koiraan paitsi EHKÄ sitten jos asuttais alueella jossa iso riski borrelioosiin jne.
 
Me käytetään Expottia. Hyvin on toiminut eikä yhtäkään punkkia ollut. Ei vaan sovi pienille koirille, kun on niin tujua ainetta.
Punkkipantaa ku koitettiin niin, punkit vaan keräänty sen pannan ympärille. No, olipahan helpompi paikantaa :)
 

Yhteistyössä