Koiran passit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirka"

Vieras
Auttakaa mua!
Mihehen äitiä on taidettu höynäyttää ja pahasti =(
Koirat ostettiin ulkomailta (maltalta) ja nyt alkanu koirista ilmetä, että eivät ilmeisesti olekkaan puhtaita.
Rodultaan ovat kuulemma Chihuahua koiria, mutta etenkin uros näyttää ihan toyterrieriltä.
Me ostettiin yksi koira niiltä, ja pentuna en kiinnittäny huomioo asiaan mutta nyt on meidän pennusta näkymään, että puhdas ei ainakaan ole.
Ja siis minä näin nyt ensimmäistä kertaa pennun isän, koska en ole tekemisissä juuri ollenkaan matkan takia. Nyt tarkastelin vanhempien passeja, ja niistä ei ainakaan selviä millään tavalla rotu.
Jos miehen äitiä on höynäytetty niin onko tehtävissä mitään?
Eli jos niihin koirien papareihin on merkattu, että puhtaita onko mitään mahiksia tehdä mitään?
Tämä myyjä on tällä hetkellä suomessa.

Passin kyllä saa sekarotuisellekin. Rekisterikirjasta pitäisi löytyä tieto, onko koira puhdasrotuinen vai ei ja mihin rekisteriin se on rekattu.

Tiedän, että saa sekarotuinen. Mutta ihmettelen sitä, että passissa luki siinä rotu kodassa vain "black"
Ei mitään mainintaa mikä rotu yms.
Miehen äiti ainakaan väittää, että paperissa lukee rotu ja ovat puhtaita.
käskin kaivaa paperit esiin, ja minä meinaan ne tarkistaa.
Sitä vaan mietin miten saan totuuden.. jos niissä lukee, että ovat chihuja..
Voiko joku tutkia ovatko ne tosiaan chihuja??
Mun yhdelle tutulle myytiin koira chinua ja selvis, että se on toy-chihu mix.

No sen passin voi periaatteessa täyttää kuka vain, joten sillä ei ole merkitystä. Sitä tarkoitin. Eli vain rekisteripaperi merkitsee jotain ja mitä siihen on laitettu. Dna-testin perusteella voisi varmistaa, että pennut todella ovat kyseisistä vanhemmista, mutta jos vanhemmatkaan eivät ole puhdasrotuisia. Ja jos kasvattaja huijaa, niin hän tuskin alkaa testailemaan. Suomessa koiran voi todeta sekarotuiseksi näyttelyiden kautta, jos tuomarit toteavat, ettei se ole puhdasrotuinen. Mutta saatko kasvattajalta mitään korvauksia onkin jo toinen asia.

Kiitos!
Miehen äiti tosiaan väittää, että ovat puhtaita. Mutta en ole kyllä ikinä nähnyt sellaista chihua mikä meidän pennun isä on.
Isä ja äiti on tuotu Maltalta, ja nyt hän epäröi jos ne on vaikka erinäkösiä siellä.
Olen vain itse kuullut, että ulkomailta tuodaan paljon sekaroutuisia muka puhdasrotuisina.
Aloin vain itse miettimään, että en todellakaan mixistä maksa chihun hintaa =/
Harmittaa vaan älyttömästi, jos miehen äitiä on huijattu. JA siis tämä uros on pitkäraajainen, todella hoikka ja kuono on pitkänomainen. Ei todellakaan chihun näköinen..

Onko sun koiralle tulossa paperit? Jos ei, niin se on joka tapauksessa kennelliiton (ja mun, ja monien muiden) silmissä sekarotuinen. Että siinä mielessä, jos saat viralliset kennelliiton paperit, niin maksat ilman muuta täyden hinnan. Muussa tapauksessa sekarotuisen suositushinta on 100€, eikä yhtään enempää pitäisi kenenkään maksaakaan.

[QUOTE="joo";26308430]Onko sun koiralle tulossa paperit? Jos ei, niin se on joka tapauksessa kennelliiton (ja mun, ja monien muiden) silmissä sekarotuinen. Että siinä mielessä, jos saat viralliset kennelliiton paperit, niin maksat ilman muuta täyden hinnan. Muussa tapauksessa sekarotuisen suositushinta on 100€, eikä yhtään enempää pitäisi kenenkään maksaakaan.[/QUOTE]

Ei ole tulossa papereita.
Mutta mietin, että mitä oikeasti voi tehdä jos isän ja äidin papereissa mainitaan, että on aitoja chihuja. KAIKKI piirteet viiittaa siihen, että näin ei ole.
Voiko sen myyjän laittaa asiasta vastuuseen????
Ja siis mitään hintaan tulee, niin kyllähän noista chihu-toy mixeistä pyydetään 300-500 euroa =O

[QUOTE="Mirka";26308450]Ei ole tulossa papereita.
Mutta mietin, että mitä oikeasti voi tehdä jos isän ja äidin papereissa mainitaan, että on aitoja chihuja. KAIKKI piirteet viiittaa siihen, että näin ei ole.
Voiko sen myyjän laittaa asiasta vastuuseen????
Ja siis mitään hintaan tulee, niin kyllähän noista chihu-toy mixeistä pyydetään 300-500 euroa =O[/QUOTE]

Missä papereissa? Jos niillä ei ole oikeita rekkareita, niin ei sille mitään voi, kun ostaja on asian hyväksynyt.

Ja joo, pyydetään satasia, kun tollot maksaa.

Voi sen myyjän yrittää laittaa vastuuseen, mutta kovin vaikeaa se on, jos myyjä asuu ulkomailla. Jos taas on vakituisesti muuttanut Suomeen ja koirasi vanhemmat ovat Suomen rekisterissä, niin silloin kannattaa ottaa yhteyttä Kennelliittoon ja esittää epäilyt sinne.

Jos koirasi vanhemmilla on ulkomaan rekkarit, niitähän voi yrittää saada Suomen rekisteriin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="joo";26308477]Missä papereissa? Jos niillä ei ole oikeita rekkareita, niin ei sille mitään voi, kun ostaja on asian hyväksynyt.

Ja joo, pyydetään satasia, kun tollot maksaa.[/QUOTE]

Niillä on kauppakirjat. En ole satavarma onko äiti ja isä suomen kennellissä.
Miehen äidin mielestä kennelli on vain rahastusta..

Huomenna otan selvää, kuuluuko isä ja äiti mihinkään. ja pyydän papereiden tiedot.
Ärsyttää oikeesti!
Kiva, jos noi olis ton pennun myynnyt jollekkin muulle puhtaana chihuna, niin kusessa ne olis...

[QUOTE="Mirka";26308232]Auttakaa mua!
Mihehen äitiä on taidettu höynäyttää ja pahasti =(
Koirat ostettiin ulkomailta (maltalta) ja nyt alkanu koirista ilmetä, että eivät ilmeisesti olekkaan puhtaita.
Rodultaan ovat kuulemma Chihuahua koiria, mutta etenkin uros näyttää ihan toyterrieriltä.
Me ostettiin yksi koira niiltä, ja pentuna en kiinnittäny huomioo asiaan mutta nyt on meidän pennusta näkymään, että puhdas ei ainakaan ole.
Ja siis minä näin nyt ensimmäistä kertaa pennun isän, koska en ole tekemisissä juuri ollenkaan matkan takia. Nyt tarkastelin vanhempien passeja, ja niistä ei ainakaan selviä millään tavalla rotu.
Jos miehen äitiä on höynäytetty niin onko tehtävissä mitään?
Eli jos niihin koirien papareihin on merkattu, että puhtaita onko mitään mahiksia tehdä mitään?
Tämä myyjä on tällä hetkellä suomessa.[/QUOTE]

kelpaako se että sillä luonnetta ja kiintyy omistajiin! Koirat maksaa(rotu ) mutta ei se mitä ovat vaan että olet olemassa!

Alkuperäinen kirjoittaja viherpiipertäjä;26308950:
kelpaako se että sillä luonnetta ja kiintyy omistajiin! Koirat maksaa(rotu ) mutta ei se mitä ovat vaan että olet olemassa!

Koira kelpaa meille, mutta en mä siitä pidä että rahastetaan sillä mitä ne ei oikeasti ole.
Sehän on huijaamista. En ikinä luopuis meijän koirasta... EN ikinä!

Yhteistyössä