Koiran omistajille galluppia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esou

Vieras
1. Mihin aikaan koiranne herää ja haluaa aampisulle? (entä vapaa-päivinä?) Monelta itse heräätte?

2. Montako ateriaa koiranne syö päivän aikana ja mihin aikoihin? Syökö samaan aikaan kuin muu perhe?

3. Onko koirallanne koko ajan vesiastia saatavilla vai annatteko sen erikseen tiettyinä aikoina ja milloin?

4. Monelta koiranne menee illalla nukkumaan? Missä se nukkuu? Ja montako tuntia yön aikana? Monen aikaan te itse menette nukkumaan?

1. Pentu herää 5-6 maissa, isompi vasta kun sen kutsuu käymään ulkona
2.Pentu syö 4krt. aamuseitsemältä eka kerran, puolelta päivin toisen kerran, iltapäivällä kolmannen ja illalla neljännen, kellonajat ei ole niin tarkkoja. Isompi syö valitettavasti vain kerran päivässä suuremman aterian, 2krt. päivässä ruokinta ei onnistu, kun sitten koiralle ei maistu toisella aterialla ruoka ja on jopa laihtunutkin huolestuttavasti em. syystä.
3. Joo, vettä on saatavilla, mutta välillä pentu hotasee kaikki vedet tai kaataa kupin
4. n. klo 22 - 00, riippuen miten meillä on liikettä iltaisin. Normaalisti arkena viimeistään klo 23 koirat ovat unessa.
Koirat nukkuvat lattialla, milloin missäkin, kun hakeutuvat mieluiten viileään paikkaan. Niillä on kyllä valittavana häkissä oleva peti ja porrastasanteen alla olevassa tyhjässä tilassa oleva peti. Nukkuvat siis n. klo 23 - 06

Viimeksi muokattu:
1. Mihin aikaan koiranne herää ja haluaa aampisulle? (entä vapaa-päivinä?) Monelta itse heräätte? -toinen herää sitten kun ihmisetkin, toinen alkaa hyöriä viimeistään ysin aikaan että hätä on

2. Montako ateriaa koiranne syö päivän aikana ja mihin aikoihin? Syökö samaan aikaan kuin muu perhe?- 2 ateriaa syövät, aamulla samalla kun lapsille laitan aamiaista ja iltapäivällä viiden aikaan

3. Onko koirallanne koko ajan vesiastia saatavilla vai annatteko sen erikseen tiettyinä aikoina ja milloin?- tietysti on vettä aina tarjolla

4. Monelta koiranne menee illalla nukkumaan? Missä se nukkuu? Ja montako tuntia yön aikana? Monen aikaan te itse menette nukkumaan? -menee sitten kun mekin

1. Mihin aikaan koiranne herää ja haluaa aampisulle? (entä vapaa-päivinä?) Monelta itse heräätte?

Herää kun talon väkikin. Työaamuisin 5-6 aikaan, vapaapäivinä vasta 9-11 maissa....

2. Montako ateriaa koiranne syö päivän aikana ja mihin aikoihin? Syökö samaan aikaan kuin muu perhe?

Nappuloita kupissa usein, perheen ruoan jämät saa myös jos jää. Syö siis tavallaan meidän jälkeen.

3. Onko koirallanne koko ajan vesiastia saatavilla vai annatteko sen erikseen tiettyinä aikoina ja milloin?

Aina on vettä saatavilla.

4. Monelta koiranne menee illalla nukkumaan? Missä se nukkuu? Ja montako tuntia yön aikana? Monen aikaan te itse menette nukkumaan?

Nukkuu missä milloinkin, usein eteisessä kun on vähän viileämpää. Riippuu valvotaanko itse .. koira on kasvanut kanssamme hyvin sopeutuvaksi elikoksi jolla ei ole aikatauluja ;)

7-8 aikaan, vapaapäivinä ehkä yhdeksän aikaan. Herätään itsekin tuohon aikaan, eli toisin sanoen, koira herää silloin kuin muutkin. Ihan tosi harvoin tulee herättämään.

Aamulla ja illalla, ei syö samaan aikaan.

On aina ja vaihdan veden monta kertaa päivässä.

Tähän ei ole tarkkaa aikaa, saattaa olla valveilla hyvinkin pitkään jos minäkin olen. Eli joskus valvoo kanssani, joskus taas menee aikaisemmin nukkumaan. Nukkuu sen verran kun me ja itse menen nukkumaan hyvin eri aikoina. Koira nukkuu yleensä olkkarissa, omassa pedissään tai jossain viltin päällä. Mutta saattaa myös nukkua eteisessä tai makkarissa, vaihtelee siis.

Itse herätään 8-9. Viimeistään 9.30 lasken koiran pihalle aamupissalle.

Yhden aterian iltalenkin jälkeen. Varmaan n. klo 22. Saatan itse syödä vielä iltapalaa.

Yleensä on koko ajan saatavilla. Joskus pitää nostaa hetkeksi kodarin lavuaariin, kun tuo 1v tykkää liottaa itseään kupissa

Iltasapuskan jälkeen. Koira nukkuu omalla patjalla eteisessä. Unta tulee varmaan sellaiset 10-12h. Itse menen puolenyökieppeillä, samoin mies.

1. Mihin aikaan koiranne herää ja haluaa aamupisulle? (entä vapaa-päivinä?) Monelta itse heräätte?

Koira herää kun mekin herätään, tosin jos herätään aikaisin (esim. ennen seitsemää) koira usein jatkaa uniaan kunnes lähdetään ulos. Jos koira herää meidän kaa samaan aikaan se päästetään aamupissalle pihaan ja lenkille lähdetään kun jaksetaan :)

Syö kerran päivässä, klo 16-20 välillä, riippuen päivän ohjelmasta. Yleensä syödään eri aikaan kuin koira.

On vesikuppi koko ajan.

Yleensä torkkuu tuolissaan/matolla olkkarissa illalla kun katsotaan miehen kaa TVTä. Kun mennään nukkuun (n. klo 23-01) seuraa koira mukana. Alkuyön nukkuu joko sängyn alla tai sängyn vieressä, jossain vaiheessa siirtyy takaisin olkkariin.

Viimeksi muokattu:
1. Mihin aikaan koiranne herää ja haluaa aampisulle? (entä vapaa-päivinä?) Monelta itse heräätte? Heräämme koiran (1v3kk) kanssa joskus klo 05.30 aikoihin ja lähdemme siitä tunnin/puolentoista tunnin mittaiselle rauhalliselle lenkille. Siinä hoituu luonnollisesti aamupissailut sitten samalla. Vapaapäivinä sama homma. Käymme siis pitkän rauhallisen lenkin ennen kuin muu perhe on herännyt.

2. Montako ateriaa koiranne syö päivän aikana ja mihin aikoihin? Syökö samaan aikaan kuin muu perhe? Kaksi ateriaa syö. Aamulla joskus klo 8-8.30 aikoihin (isoin koululainen antaa ennen kouluun lähtöä, jos mulla kiire yliopistolle), illalla joskus klo 21 aikoihin. Ei syö samaan aikaan kuin muu perhe, yleensä saa ruokansa, kun muut ovat syöneet.

3. Onko koirallanne koko ajan vesiastia saatavilla vai annatteko sen erikseen tiettyinä aikoina ja milloin? Aina raikasta vettä saatavilla.

4. Monelta koiranne menee illalla nukkumaan? Missä se nukkuu? Ja montako tuntia yön aikana? Monen aikaan te itse menette nukkumaan?Koira menee nukkumaan klo 22-23 välillä, samoihin aikoihin kuin me aikuisetkin. Nukkuu koiraportin takana meidän kylppärissä, on tottunut siihen pienestä pitäen. Ei siinä varmaan enää mitään porttia edes tarvittaisi. Kyllä koira nukkuu siellä koko yön, välillä voi juomassa käydä tai vaihtaa nukkumapaikkaa.

Koirat herää, kun me muut herätään. Eivät osoita mitään halukkuutta aamupisulle, oli sitten arki tai pyhä. Ja mä herään 7-8 pintaan.

Yhden, klo 22-23 pintaan. Ei syö samaan aikaan.

On aina vettä.

Koirat menee nukkumaan iltaruoan jälkeen, eli klo 22-23. Koirat nukkuvat normaalisti kodarissa, mutta pentu nukkuu nyt poikkeuksellisesti häkissä, kun se on pakkolevossa. Koirat nukkuu aamuun saakka, eli noin 10 tuntia. Mä nukahdan 22-24 välillä.

Yhteistyössä