Koiran omistajat: mitä käskyjä koiranne osaa?Siis oletteko kouluttaneet koiranne?

• Viestiketjun aloittaja koiran omistaja
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Koulutus vähän retuperällä, mutta osaa
-istu
-maahan
-odota(sama ku toisilla käsky paikka, mut tää uppos koiran kaaliin paremmin)
-kerjää
-kuka tulee(juoksee jumalatonta kyytiä ikkunaan katsomaan)
-alas(esim.jos yrittää hyppiä vasten)
-pissille(käy käskystä)
-ei saa pissiä(agility kentällä aika tärkee, kun siel jotkut antaa koirien merkkailla ni uros koiralle aika hyvä ollu opettaa toi)
-kova sana(veto leikissä murisee niin maan jumalattomasti vielä ku sais opetettua sen ilman vetolelua...)
-autoon(hyppää omaan häkkiin tai sitten peräkonttiin riippuu millä autol liikenteessä)
Tähän sit lisäks kaikki agility käskyt... kisaamaan jos kohta päästäs...

Gloria Mundi
Noitten tavallisten kaskyjen lisaksi meilla on opetettu : 'Pyyhi jalat'. Ja kun uusi koira tuli taloon, niin vanhempi opetti taman uudellekin koiralle. Talossa talon tavoin. :)

Nää perus istu, maahan, tassu
sit tänne, seis ja ei mene (tottelee hyvin)
Sit pyydä nätisti-koira nousee takajaloille ja heiluttaa etutassuja ilmassa

Lisään vielä, että oli kyllä todella helppo koulutettava tuo meidän koiruus. 12.v:na sen ihan itse koulutin, eikä kyllä yhtään pieleen mennyt oppi =)

mimomamo
meidän koirat ovat basenjeja, joten ne jotka rotua yhtään tuntevat, tietävät sen että eivät ota käskyjä kovin hyvin vastaan (varsinkaan ulkona). mutta toinen (joka enemmän minun) osaa istua, maata, pyytää kauniisti (istuen maassa takajalkojen päällä ja pitäen etutassuja rinnallansa ilmassa), ryömiä, kuolla (kun sanon pum ja osoitan sitä sormella, niin se kaatuu maahan ja laittaa etutassut silmillensä) ja hypätä.. toinen ei osaa noita juttuja sillä se on "normaalimpi" basenji, eikä siskoni ole sitä aikoinaan oikeen kouluttanut. Ulkona ei mikään käsky mene perille. Temput mitä olen opettanut eivät myöskään toimi tosta-noin-vaan käskyinä, vaan pitää olla leikki meininki, niin johan poika tekee kaikkea innoissaan :)

Yhteistyössä