Koiran kuono kaljuuntuu!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ystävä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"ystävä"

Vieras
Mikä muu voi aiheuttaa näitä oireita ja koiran kuonon kaljuuntumisen,
kuin vehnäallergia?
Ystävän koiralla kaljuuntuu selvästi koiran kuono sekä silmän ympärykset. Koira rapsuttelee itseään paljon, karvaakin lähtee (nöffi) ja märkiviä punoittavia ihottumia tulee välillä sinne tänne!

Olen ystävältä kysellyt vaivihkaa asiasta ja hänen mukaan ei saa vehnää.

Hotspotiksi tosiaan ystäväni niitä taisi mainita! Niitä kuulemma putsailee ja hoitaa bacibactilla. Jos oikein käsitin niin niitä ihottumia ollut yhteensä 3 läikkää. Ei isoja.
Mutta johtuuko nuo muutkin oireet ihan vain niistä?
Itse eläinrakkaana ihmisenä todella jäin miettimään tuota asiaa kun koiran kanssa 2päivää samassa asunnossa olin. Virkeä koira on ja ruoka maistuu.

Meillä lähti karvat koirien (yksi koirista nöffiristeytys) silmien ympäriltä ja kyseessä oli puutos, mutta kun en kuollaksenikaan muista että mikä puutos. Siis paskaa ruokaa olin niille syöttänyt, vaikka olin kuvitellut hyvää sapuskaa niille antavani.

Vaihdoin Royal Caniniin ja syötin pari vitamiinikuuria. Sen jälkeen karvat kasvoi takaisin.

Mutta mitään ihottumia/punoituksia/rapsutuksia ei ollut eli oireena vain silmänympärysten kaljuuntuminen.

[QUOTE="ystävä";22964930]Hotspotiksi tosiaan ystäväni niitä taisi mainita! Niitä kuulemma putsailee ja hoitaa bacibactilla. Jos oikein käsitin niin niitä ihottumia ollut yhteensä 3 läikkää. Ei isoja.
Mutta johtuuko nuo muutkin oireet ihan vain niistä?
Itse eläinrakkaana ihmisenä todella jäin miettimään tuota asiaa kun koiran kanssa 2päivää samassa asunnossa olin. Virkeä koira on ja ruoka maistuu.[/QUOTE]

Meillä hotspot vaati antibioottikuurin ja sillä parani parissa päivässä.

Yhteistyössä