Koiran kouluttaminen ja vesisuihku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä ajattelette jos näette lenkillä koiraa koulutettavan vesisuihkulla?

Aloin hiljattain käyttämään tätä keinoa ja se TOIMII, eli kun koira räyhää kiellän, jos ei usko niin saa vesisuihkun nokkaan suihkepullosta. Huomion kiinnittäminen muualle, namien käyttö, huomioimattomuus jne on kaikki testattu ja ei toimi. Ihmiset kyllä tuntuu vähän tuijottavan tuota mun suihkepulloani, mietin vaan onko se omassa päässäni että ajattelen muiden katsovan paheksuvasti vai mitä mieltä tuollaisesta ollaan... onhan se suihkupullo vähän typerän näköinen kannettava toki

Täytyy ensin selvittää minkä takia koira räyhää. Jos se on epävarma ja pelkää vastaantulijoita, silloin tämä on väärä keino. Se ei nimittäin poista koiran pelkoa vaan koira alkaa pelkäämään vaan enemmän ja tästä tulee ajan myötä pahempi ongelma.

On luonnetestattu, ei oo arkajalka :) ihan tervepäinen koira hyvällähermorakenteella, on vaan jäänyt hieman kouluttamatta.... Ja ongelma liittyy hihnaan ja minuun, vapaana ei ees räksy muita.

Meillä käytettiin samaan ongelmaan myös suihkepulloa. Ja olin mielissäni siitä että tuntui hyvin tehoavan, mutta hetken päästä tajusin että koira vain ehdollistui suihkepulloon. Eli räksytys loppui jo pullon nähdessään ja jos pulloa ei ollut mukana niin räksytys oli entisenlaista. Eli lyhytaikaisena apukeinona vallan mainoa, mutta samalla pitäisi jotain muuta keinoa ajaa sisään siinä.

Meillä käytettiin samaan ongelmaan myös suihkepulloa. Ja olin mielissäni siitä että tuntui hyvin tehoavan, mutta hetken päästä tajusin että koira vain ehdollistui suihkepulloon. Eli räksytys loppui jo pullon nähdessään ja jos pulloa ei ollut mukana niin räksytys oli entisenlaista. Eli lyhytaikaisena apukeinona vallan mainoa, mutta samalla pitäisi jotain muuta keinoa ajaa sisään siinä.

niijust. Meillä on nyt perushuomioimttomuus jatkuvasti käytössä, ja sillä on jo ollut suuria vaikutuksia, koira kuuntelee jo paremmin ja uskoo. Noi remmiohitukset on vielä semmosia jotka nostaa koiran kierroksia, niin tarttee jonkun joka herättää sen "hei, ei meinaa EI". Tavoite olis että alkaa uskomaan sitä pelkkää ei:tä....

Yhteistyössä