Koiran kans ongelma!!!

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Sanokaas te mitä te tekisitte.
Meillä 70kg koira, eli todella iso. Ottanut nyt tavaksi juosta tielle kun menee kävelijöitä, pyöräilijöitä, rullaluistelijoita jne. Ei ennen ole tehnyt tuollaista. Jos huomaan ennen koiraa että tiellä menee joku ja käsken luokse niin tulee nätisti, mutta jos koira huomaa ensin liikkujan niin syöksyy tielle haukkuen, eikä kuuntele käskyjä. Ei käy kiinni mutta käy huutamassa siellä vähän aikaa, ajaa niin kuin pois. Narttukoira kyseessä.
Mietin että pitääkö pihaan laittaa juoksunaru jossa olisi kun ollaan ulkona. Ei vaan sekään olisi oikein kiva ratkaisu kun tykkää olla irti ja juoksennella tuossa metsikössä, pihasta kun ei muuten mihinkään lähde.
Ajattelin että jos yrittäisi opettaa että kun puhallan pilliin niin oppisiko siitä että ei lähde tielle vaan tulisikin luo.. MUTTA tämä vaatii harjoittelua ja myös sitä että juoksee ehkä vielä monia kertoja tielle.. Mitä ihmettä ois järkevintä tehdä???
Ois mukava kun oppisi että tielle ei mennä, mutta ilman opettelua ja muutamia epäonnistumisia tuo ei onnistu.
 
--
Millä lailla olette toruneet koiraa, ymmärtääkö ettei niin saa tehdä vaikka tekee? En pitäisi noin isoa koiraa vapaana jos ei tottele. Vaikka koira ei tee mitään, voi ihmiset silti pelästyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Millä lailla olette toruneet koiraa, ymmärtääkö ettei niin saa tehdä vaikka tekee? En pitäisi noin isoa koiraa vapaana jos ei tottele. Vaikka koira ei tee mitään, voi ihmiset silti pelästyä.
+ sota mikä saattaa syttyä jos ohi onkin kävelemässä toinen koira hihnassa joka ei oikein välitäkkään lajitovereistaan..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
pitää olla naurussa kun on noin tottelematon ettei kkuuntele käskyjä
Näin. Eihän siitä ohi mee pian kukaan jos pihasta rynnii joku iso koira huutamaan vaikkei mitään teekään.
TIedän tämän! MUTTA kun tässä on juuri se ongelma että kun koira pitäisi kouluttaa pysymään pihassa. Ja miten mä sen koulutan jos mä sen kiinni pistän? Sanokaapa se!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Millä lailla olette toruneet koiraa, ymmärtääkö ettei niin saa tehdä vaikka tekee? En pitäisi noin isoa koiraa vapaana jos ei tottele. Vaikka koira ei tee mitään, voi ihmiset silti pelästyä.
Olen torunut. Naamasta kiinni ja katsonut suoraan silmiin ja sanonut kovasti. Tietää tekevänsä väärin. Mutta ei auta tuo.
 
--
Jos on hankaluuksia kouluttaa koiraa, ota yhteys ammattikouluttajaan. Ja hanki siihen pihaan aitaa toooosi paljon jos kerran pelkkä portti ei riitä ja kouluta sitten pihassa. Ei koiraa voi päästää pelästyttelemään ihmisiä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko koiraa ylipäänsä koulutettu?

mä väitän että sun pitää vahvistaa perustottelevaisuutta.
Koira kyllä tottelee muuten hyvin. Kävelee hihnassa nätisti. Ja tulee luo kun yhden kerran käsken tai vihellän. Paitsi silloin kun tiellä menee joku..:/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Jos on hankaluuksia kouluttaa koiraa, ota yhteys ammattikouluttajaan. Ja hanki siihen pihaan aitaa toooosi paljon jos kerran pelkkä portti ei riitä ja kouluta sitten pihassa. Ei koiraa voi päästää pelästyttelemään ihmisiä.
No ei oo kyllä nyt rahaa hankkia tohon sellasta määrää aitaa. Pitäisi olla aika kestävää ja korkeaa aitaa. Ja piha kun todellakin on iso. Ei kai siinä muu auta kuin kiinni laittaa...kurjaa sekin.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko koiraa ylipäänsä koulutettu?

mä väitän että sun pitää vahvistaa perustottelevaisuutta.
Koira kyllä tottelee muuten hyvin. Kävelee hihnassa nätisti. Ja tulee luo kun yhden kerran käsken tai vihellän. Paitsi silloin kun tiellä menee joku..:/
mutta oletko kouluttanut koiraasi? tietääkö se paikkansa laumassa? onko kyseessä joku laumanvartija rotu? telkkarista tulee nykysin tosi hyviä koirankoulutus ohjelmia! esim. victoria stilwell osaa asiansa.

musta toi "toruminen" ainakin kuullosti vähän siltä että inhimillistät koiraa.
 
Ilmeisesti ap asuu paikassa jossa on aika paljon ohikulkijoita, joten niin ikävää kun se onkin, koira kiinni tai teette sille pihatarhan. Tuo on perskuleen vaarallista että koira hyökkii tielle..

Saahan sitä koiraa koulutettua pitkällä liinallakin.
 
--
Onko koiralla mahdollisesti "teini-ikä" iskenyt päälle? Meidän koiralle se tuli ja alkoi unohtelemaan mitä oli oppinut mm. tottelevaisuudessa. Pystytkö rajaamaan jotain aluetta pihasta missä voisit aloittaa koulutuksen?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko koiraa ylipäänsä koulutettu?

mä väitän että sun pitää vahvistaa perustottelevaisuutta.
Koira kyllä tottelee muuten hyvin. Kävelee hihnassa nätisti. Ja tulee luo kun yhden kerran käsken tai vihellän. Paitsi silloin kun tiellä menee joku..:/
mutta oletko kouluttanut koiraasi? tietääkö se paikkansa laumassa? onko kyseessä joku laumanvartija rotu? telkkarista tulee nykysin tosi hyviä koirankoulutus ohjelmia! esim. victoria stilwell osaa asiansa.

musta toi "toruminen" ainakin kuullosti vähän siltä että inhimillistät koiraa.
Kyllä hän paikkansa tietää. On hyvin tottelevainen muuten eikä mitään ongelmia muuten ole. Kyseessä tanskandoggi.
Miten sinun mielestäsi koiraa sitten pitäisi tuollaisen jälkeen torua?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Ilmeisesti ap asuu paikassa jossa on aika paljon ohikulkijoita, joten niin ikävää kun se onkin, koira kiinni tai teette sille pihatarhan. Tuo on perskuleen vaarallista että koira hyökkii tielle..

Saahan sitä koiraa koulutettua pitkällä liinallakin.
Kyllä tuossa jonkun verran ihmisiä kulkee ja autot ajaa tosi kovaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
pitää olla naurussa kun on noin tottelematon ettei kkuuntele käskyjä
Näin. Eihän siitä ohi mee pian kukaan jos pihasta rynnii joku iso koira huutamaan vaikkei mitään teekään.
TIedän tämän! MUTTA kun tässä on juuri se ongelma että kun koira pitäisi kouluttaa pysymään pihassa. Ja miten mä sen koulutan jos mä sen kiinni pistän? Sanokaapa se!
Pistä kiinni kunnes löytyy keinoja. Tai koiralle pihasta oma alue aidattuna. Voihan se käydä niinkin että joku ilmottaa kun tarpeeksi säikähtää tuota koiraa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Onko koiralla mahdollisesti "teini-ikä" iskenyt päälle? Meidän koiralle se tuli ja alkoi unohtelemaan mitä oli oppinut mm. tottelevaisuudessa. Pystytkö rajaamaan jotain aluetta pihasta missä voisit aloittaa koulutuksen?
Koira on kohta 3v. Tietysti pystyisi noin tekemään. Aika vaan on ainakin päivisin aika vähissä alkaa koiraa kouluttamaan kun on kolme pientä lastakin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
pitää olla naurussa kun on noin tottelematon ettei kkuuntele käskyjä
Näin. Eihän siitä ohi mee pian kukaan jos pihasta rynnii joku iso koira huutamaan vaikkei mitään teekään.
TIedän tämän! MUTTA kun tässä on juuri se ongelma että kun koira pitäisi kouluttaa pysymään pihassa. Ja miten mä sen koulutan jos mä sen kiinni pistän? Sanokaapa se!
Pistä kiinni kunnes löytyy keinoja. Tai koiralle pihasta oma alue aidattuna. Voihan se käydä niinkin että joku ilmottaa kun tarpeeksi säikähtää tuota koiraa.
Täytyy käydä ostamassa se juoksunaru, siinä mieluummin kuitenkin varmaan on kuin häkissä. Mä en todellakaan halua että ihmiset alkaa valittamaan.
 

Yhteistyössä