Koiran jalostus asiaa...verotuksesta..

Mikäli toiminta ei ole ammattimaista ei tartte ilmottaa muutamia astutuksia. Kasvattaja saa teettää yhden verottoman pentueenki vuodessa. Kennelliiton sivuilta saat lisää tietoa varmasti.

Niin ja kasvattajan kannattaa aina laittaa kaikki kulut talteen kenkälaatikkoon, jos tulee verotarkistus on lyödä kuittia pöytään ettei ole päässyt rahoissa uimaan vaikka muutaman pentueen onkin saanut aikaiseksi.

Niin no mie en ole kasvattamassa koiria, vaan muutama kasvattaja, mukaan lukien koiramme oma kasvattaja on kiinnostunut käyttämään koiraani nartuillaan ja eilen vain juttelin asiasta appiukon kanssa ja hän kysäisi miulta tätä verotusasiaa...enkä ollut edes ajatellut sitä millään lailla. Ja tässä tämän vuoden aikan olisi ehkä 2 kertaa tarkoitus...yhden kerran molempia uroksiamme käyttää...

No vastaa appiukolle ettei tarvitse noin pienestä vielä suorittaa mitään maksua. Ja jos ukkoa kovasti harmittaa niin etsi netistä lakiteksti jossa sama vähän vaikeammin sanottuna.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 10:04 Peppari kirjoitti:
No vastaa appiukolle ettei tarvitse noin pienestä vielä suorittaa mitään maksua. Ja jos ukkoa kovasti harmittaa niin etsi netistä lakiteksti jossa sama vähän vaikeammin sanottuna.

Enpä ymmärrä miksi pitäis appiukkoa harmittaa :o ...mielenkiinnostahan hän vain asiaa kyseli ja kun ei itsekään asiasta mitään tiennyt...ja hyvä, että kysyi, muutoin ei olisi itsellenikään varmaan mieleen tullut...Ja hyvähän ne on tuommoiset asiat etukäteen selvittää, ettei sitten tule ylläreitä verottajien kanssa jälkikäteen =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 17:42 Greeata kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 10:04 Peppari kirjoitti:

Enpä ymmärrä miksi pitäis appiukkoa harmittaa :o ...mielenkiinnostahan hän vain asiaa kyseli ja kun ei itsekään asiasta mitään tiennyt...ja hyvä, että kysyi, muutoin ei olisi itsellenikään varmaan mieleen tullut...Ja hyvähän ne on tuommoiset asiat etukäteen selvittää, ettei sitten tule ylläreitä verottajien kanssa jälkikäteen =)

Yleensä sellaiset ihmiset joita harmittaa toisten raha-asiat (eli saavat jostain "helppoa rahaa") ovat innokkaimpia kysyjiä verotuksesta. Jotenkin vaan sain sellaisen kuvan että appea vaivasi se että olet saamassa verotonta tuloa.
Ihan järjellä ajatellen saat astutuksesta 100? hyppymaksua ja sitten 100? per elävä pentu, tämä on yleisesti mitä olen kysellyt, hinnanhan voi sopia millaiseksi haluaa. Tuloa ei siis ole järjettömästi tulossa.

Vähän sama tilanne jos hoitaisit siskon lasta viikonlopun, niin ilmoittaisitko sen verottajalle tuloina jos sisko maksaa sinulle 150? korvausta.

Mutta teeppä niin että otat verottajaan yhteyttä ja selvität tämän asian ja tule sitten kertomaan tänne palstalle. Minua mienaan kiinnostaa koska olen itse teettämässä pentuetta.

Tuolla meitin rodulla ei ole yleisesti hyppymaksua käytössä, ja se vähän riippuu uroksesta, että paljon saa maksua sitten pennuista. Jos on ihan näyttelyitä tai kisoja käymätön uros, niin silloin se on tuon 100?/pentu, muuten jopa 150-200?/pentu. Maksimissaan kuitenkin yhden pennun hinta tai yksi pentu..tuli sitten niitä pentuja 1 tai 20...

Tällä kertaa otamme mieluusti "palkan" rahana, mutta jossain vaiheessa kyllä laumamme saa kasvaa uudella mammutilla :D :heart:

Täytyypä soitella verotoimistoon, jotta asia selviää varmuudella...

Juu ja appiukko ei kuulu näihin immeisiin, joita toisten "helppo raha" häiritsee...pittää vaan hyvää huolta meistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:
Alkuperäinen kirjoittaja heeeeh:
koira pääseepi pukille ja sinä nostat siitä rahat :D hyvä kauppa

Et yhtään vanhempaa aloitusta kaivanut? :D

No klikkasin vika sivulle ja tää pisti silmään ja keksin siihen sopivan kommentinkin :D

:D

No mitä naurat vielä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ja taas:
Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:
Alkuperäinen kirjoittaja heeeeh:
koira pääseepi pukille ja sinä nostat siitä rahat :D hyvä kauppa

Et yhtään vanhempaa aloitusta kaivanut? :D

No klikkasin vika sivulle ja tää pisti silmään ja keksin siihen sopivan kommentinkin :D

:D

No mitä naurat vielä :D

En en :D

Yhteistyössä