Meillä taas on tilanne se että asutaan taajamassa omakotitaloalueella. Koiramme on päivisin muutaman tunnin pihalla, ja nyt naapuri oli valittanut "jatkuvasta räksyttämisestä" vuokraisännälle. Vuokraisäntä soitti ja mainitsi tuosta. Ongelma tässä nyt vaan on se, ettei koiramme räksytä, haukkuu pari kertaa kun joku tulee meille, mutta muuten ei päästä ääntäkään. Mä en voi mitenkään mieltää paria haukahdusta räksyttämiseksi. Ja koiraa emme koskaan jätä pihalle kun emme itse ole kotona, eli voin 110% varmasti tietää ettei tuo elukka pidä melua. Eikä ole öisin pihalla, yleensä iltapäivästä.
Olen kuitenkin jäänyt siihen käsitykseen että eläessä saa ja on pakko joskus tuottaa jonkinlaista ääntä, ja kun meidän lapsilauma on tuossa pihalla, niin siitä lähtee kyllä moninkertainen meteli verrattuna koiraan. Siitä ei kuitenkaan ole valitettu. Onko tässä nyt sitten kyseessä joku koirienvihaaja, ja uskallanko nyt tuota koiraa laittaa ollenkaan pihalle, jos meille vaikka tulee yhtäkkiä yllätysvieraita...? Vuokraisäntä ei tuota valitusta ottanut mitenkään vakavasti, en nyt ihan häätöä sentään pelkää mutta harmittaa jos naapuri alkaa stalkkaamaan nyt jonkun haukahduksen takia.