Koiralta loppui nappulat, en pääse vielä kauppaan, mitä annan koiralle ruoaksi? Ei ole jauhelihaakaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuhvuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuhvuh

Vieras
Nyt neuvot kehiin, mitä ruokaa koiralle? Yleensä olis jauhelihaa koiralle, mutta ollaan oltu poissa kotoota niin ei ole sitä jauhelihaa. Helppikääs! Koira on 5 kk ikäinen pentu.

Keitä puuroa tai riisiä ja anna sekaan jotain jääkaapista löytyvää, leikkelettä, juustoa, piimää, kermaviiliä, kananmunaa tms. Öljyä tai muuta rasvaa voi laittaa myös.

Heh.. ai tää olikin sun aloitus :D olishan pitänyt arvata! Mä olen lähtenyt kotoa jo 17v ja ei ole tarvinnut koskaan apuja pyydellä mistään suunnasta.

Jos olisi ollut mun aloitus niin olisin ihan omall nimelläni sen tehnyt. Ihmettelen vain että mikä tässä aloituksessa oli sellaista että oikeutti sinut haukkumaan ap:tä. Sulta ei vissiin oo ikinä vessapaperi, kahvi, maito tai mikään muu loppunut..? Hyvä jos ei ole, mutta voisin kuvitella että jotain prepattavaa löytyy sitten elämän muilta osin (niin kuin meiltä kaikilta löytyy aina jotain) vaikka tässä kohtaa oletkin niin hyvin kunnostautunut.

Mulla pätkäs jus niin sopivasti netti etten päässyt aiemmin vastaamaan.. :D Täälhän saatiin jo tappelu aikaseks mun alotuksesta. Ei oo Blumen alotus. Keitin koiruukselle riisiä ja laitoin kananmunaa ja vähän kinkkusuikaleita, nuo ei ehkä ollu ihan paras juttu, mutta ahmattikoira syö kaiken :D Aamulla kävi jo varastamassa lapsen puuron jämät lautaselta, että ei ihan nälkiintynyt. Mun piti tosiaan ostaa koiralle perjantaina ruokaa, mutta tuli aivan kauhea kiire töihin iltavuoroon ja sit olinkin koko viikonlopun töissä ja mies ei päässyt eläinkauppaan, minulla kun oli ainut auto töissä eikä sitten ollut edes kotona kun lähti reissuun isänsä kanssa. Piti antaa koiralle enemmän jauhelihaa, mutta kun oli lauantaina ja sunnuntaina aamusta iltaan töissä niin sinnehän se jauhelihan hankkiminen sit jäi kun puljut kiinni... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;23968663:
Koska pääset hakemaan nappuloita?

Ton ikänen koira voi aivan hyvin paastotakin jo sen 24h.

Voi vai? Mä olen ajatellut että se on hirmu tärkeetä antaa koiralle säännöllisesti ruokaa, varsinkin pennulle. Ihan mulle tuli paha mieli kun tajusin että illalla annoin koiralle viimeset nappulat. Ajattelin ruokkia koiraa aikuisenakin kaksi kertaa päivässä, tai no, sen näkee varmasti parhaiten silloin miten käy :)

Voi vai? Mä olen ajatellut että se on hirmu tärkeetä antaa koiralle säännöllisesti ruokaa, varsinkin pennulle. Ihan mulle tuli paha mieli kun tajusin että illalla annoin koiralle viimeset nappulat. Ajattelin ruokkia koiraa aikuisenakin kaksi kertaa päivässä, tai no, sen näkee varmasti parhaiten silloin miten käy :)

Aikuiselle tekee ihan hyvää yks paastopäivä viikossa ihan koosta riippumatta, eikä ton ikänen pentu siitä kärsi jos yhden päivän on syömättä.
Se että koiralle antaa mitä kaapista löytyy saattaa heittää sen koiran mahan vaikkapa kuralle. Koiralle tärkeämpää on että ruoka on pääsääntösesti samaa sisällöllisesti, kuin se et sitä tulee kellon tarkasti :)

Mulla koira saattaa paastota ihan omatoimisestikin pari päivää. Mutta hätätilanteessa antaisin riisiä, munaa ja raejuustoa. Sitä mitä täällä ehdotettiinkin. Vehnää tai muuta viljaa en antaisi, kun ei ole tottunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;23970374:
Aikuiselle tekee ihan hyvää yks paastopäivä viikossa ihan koosta riippumatta, eikä ton ikänen pentu siitä kärsi jos yhden päivän on syömättä.
Se että koiralle antaa mitä kaapista löytyy saattaa heittää sen koiran mahan vaikkapa kuralle. Koiralle tärkeämpää on että ruoka on pääsääntösesti samaa sisällöllisesti, kuin se et sitä tulee kellon tarkasti :)

Mahtaa sulla olla millanen koira? Mä en vois kuvitellakaan, että jättäisin ruuatta kerran viikossa noita luppakorvia tai tuota hörökorvaakaan. Johan ne olisivat ihan hädissään kun ei ruokaa ala kuulumaan. Mahat niillä kurnii jo kun vähänkin ruoka myöhästyy ja vanhin saattaa aamuyöstä oksentaa limaa. Eläinlääkäritkin suosittelevat kahdesti päivässä aikuisen koiran ruokintaa ko syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;23970414:
Mahtaa sulla olla millanen koira? Mä en vois kuvitellakaan, että jättäisin ruuatta kerran viikossa noita luppakorvia tai tuota hörökorvaakaan. Johan ne olisivat ihan hädissään kun ei ruokaa ala kuulumaan. Mahat niillä kurnii jo kun vähänkin ruoka myöhästyy ja vanhin saattaa aamuyöstä oksentaa limaa. Eläinlääkäritkin suosittelevat kahdesti päivässä aikuisen koiran ruokintaa ko syystä.

Minun koira saattaa olla yli vuorokauden syömättä, eikä oksentele (ellei oo syöny heinää ) .
Niin, no koira on muutenkin krantun oloinen ja niukka syömään.
Koska koira on kauhean nirso, eikä ole ahne, niin olen joutunut pitämään koiran ilman ruokaa jopa vuorokauden ajan, ennen koirakouluun menoa. Eiks ookki hurjaa! :O

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;23970414:

No nykyään mulla on harjakoiria ja kyllä vaan niillä on kerran viikossa paastopäivä ja voivat vallan mainiosti.
Aiemmin mulla on ollu mm. Dobbeita (niitä olikin liuta ) Bordeauxin doggi, pari Greytäkin on ollu ja mukaan on mahtunu myös Bedlingtonin terrieri. Jo 60- luvulla äitini koirat (kasvatti jenkki cockereita) piti sen paaston kerran viikossa.

Koirien ruokinnasta ollaan niin montaa mieltä et mä en mee sanoon mikä olis väärin ja mikä oikein, mut meillä toimitaan näin ja se toimii meillä oikein hyvin.

mun nykyset koirat on aika herkkävatsaisia mutta ne syö mitä vaan ruoka on pure natural light chiken.Vanhat koirat oli bokseri ja saksanseisoja.Nykyset on borderterrieri ja norwihntterrieri

Yhteistyössä