Koiralliset???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yainaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yainaba

Aktiivinen jäsen
11.05.2005
2 743
0
36
Pyöriikö teidän koirat aina "jaloissa"?

Mä jos liikahdankin niin koira vaihtaa perässä paikkaa. Ruokapöydässä on aina jaloissa, kun mä teen ruokaa, on aina tossa jaloissa pyörimässä ja aina edessä. Tuntuu et meinaan välill kompastua jompaan kumpaan koiraan.
Ja sit kun tulee vieraita niin niitten on ihan pakko parkkeerata vieraan jalkoihin, istuvat pahimmillaan sukkien päällä, tai hameenhelman päällä.

Onks nää muuten vaan idiotteja vai onks tää joku koiralle luonteenomainen tapa?

Meidän koira makasi aina keskeisellä paikalla, esim. keittiön ja olohuoneen välisessä oviaukossa. Siihen meinasi kompastua monta kertaa päivässä.
Normaalissa rennossa kotihengailussa koira saattoi kyllä olla itsekseen, mutta hirveän eroahdistuksen koki aina kun lähdin ovesta ulos. :(

Koira nyt sattuu olemaan laumaeläin, ja jos vielä satut omistamaan seurakoiraryhmään kuuluvan tyypin, kyllä, se on koiralle tyypillistä käyttäytymistä.
Tietysti on koiria jotka eivät niin ihmisen lähelle kaipaa, mutta se on kanssa niin kovin yksilökohtaista.. Sinulle on nyt vaan sattunut vähän läheisriippuvaisia tapauksia ;)

Meillä paimenkoiria ja juurikin tollasta se on aina.. Kaikkein keskeisimmällä paikalla, jonkun esteenä yleensä, makoilevat ja aina tunkevat sinne missä ihmiset on. Eroahdistusta tms ei ole mutta tarviihan sitä laumaa vahdata herkeemättä.. :D

Meillä molemmat koirat todellakin kipittää jaloissa koko ajan, tai sitten änkeevät syliin, olkapäälle, paidan sisään ja välillä jopa persiin alle kun koittaa istua jonnekin. Ja juu, puhun edelleen koirista, tosin noi on kissaakin pienempiä. Seurakoira mikä seurakoira. :D

Sillon kun mulla oli uroskoiramme kanssa johtajuusongelmia niin se oli kokoajan siten, että näki mut ja oli lähellä. Se siis koki että sen piti vahtia mua. Onneks siitä on päästy. Pointtina vaan se, että se voi johtua monesta asiasta.

Ei luota sinuun lauman johtajana.
Meillä ei vanhempi koira seuraa, mutta noin vuoden ikäinen koiruli seuraa JOKA paikkaan.
Molemmat ovat seurakoiria. Tykkäävät kyllä makoilla usein ihmisen vieressä.

Koirasi mielestä olet aivan ihana. Anna koirallesi hellyyttä ja nauttikaa. Meillä on aina siellä missä itsekin. Mikäpä on ihanampaa kuin tuntea koiran lämpö yöllä selkää vasten.

Ei luota sinuun lauman johtajana.
Meillä ei vanhempi koira seuraa, mutta noin vuoden ikäinen koiruli seuraa JOKA paikkaan.
Molemmat ovat seurakoiria. Tykkäävät kyllä makoilla usein ihmisen vieressä.

höpö höpö. Koira on kiinnostunut omistajan tekemisistä. Haluaa olla mukana koti askareissa. Parempi että koira kiinnostuu tekemisistäsi kuin se että makaa eikä välitä.

Kyllä mä luulisin että toi koira pitää mua johtajana. Jos mä en ole paikalla niin mies on sitten seuraava seurattava. Meille syntyi vauva reilu 3kk sitten ja uros pysytteli musta aika kaukana ekan kuukauden. Kuulin kasvattajalta silloin että se on urokselle normaali reaktio, "natrtut kun voi olla aika äkäsiä kun tulee uusia pentuja. " Narttu taas ei niin kauan ollut kauempana.
Yöllä nää nukku missä sattuu, narttu kiipeää yleensä jonkun lapsen viereen ( vaikka sänkyihin meno onkin kiellettyä niin tekee sen silti, ilmeisesti lapset ovat päästäneet joskus sänkyihinsä tai nostelleet muuten vaan , mun sänkyyn eivät tule kuin silloin jos ihan salaa pääsevät käymään, harvemmin ollenkaan.) Uros nukkuu aina jonkun lapsen koulurepun päällä, ellei sen lempparipaikka ole käytettävissä, eli jätkän jääkiekkokassi.

Mutta tää mitä meinaan niin on se, että ne hiipii aina mun taakse, sivulle tai johonkin eteen niin että kun otan askeleen niin meinaan kompastua tai tallata hännän päälle tms. Aina kun teen jotain niin ne hyörii tai makailee tuossa ympärillä. Olkkariin koirilla ei ole asiaa, sinne on koiraportit. Siellä ei niin paljoa muutenkaan kukaan aikaa vietä niin että ei joku muu olisi täällä "toisella puolella". Olkkari on rauhotettu vaan siksi, että on oltava joku paikka mihin ei koirat pääse, jos esim tulee yövieraita jotka nukkuu lattiapedeillä tms ja siksikin että kissa nukkuu yöt aika usein olkkarissa ( ellei ole hilautunut saunalle). Meillä ei ole ovia olkkariin vaan oviaukot ja niissä siis koiraportit. Kissa kulkee niistä kätevästi yli.... Jos mä meen olkkariin, koirat asettuu portin taakse makailemaan, kuonot koira-aidan välissä pitkällään. Jonkun ajan kuluttua hipsivät matkoihinsa. Jos portti jää auki, koirat istuu kököttää ja tuijottaa että mitäs nyt, mut eivät tuu sinne ilman lupaa. Ja jos tulevatkin niin hiipivät sohvan tai pöydän alle makailemaan.

Nää kyllä siirtyy komentamalla kauemmas. Yleensä vaan meinaan tallata päälle ennenkuin tajuan että piti taas huikkasta että "menkääs matkoihinne siitä". Ihan kivoja noi tuossa on mutta joskus pelottaa että satutan koiraa ja tallaan pahasti päälle, tai sitten kaadun itse. Toistaseks on vältytty onnettomuuksilta. Koirat ei tunnu tajuavan pysyä kauempana vaikka häntäkarvat jää alle.

Ja pieniä seurakoiria ovat. Cotoneita

Pyörii, ja tänään tuli todettua että mulla on oikeasti maailman paras terrieri. Miesystävän pikkupoika lähti tohkeissaan keittiöstä ja törmäsi suoraan koiraan ja kaatui sen päälle ja koira ei tuumannut siitä mitään. Peruutti vain pois lapsen alta. Sanat eivät riitä kuvaamaan miten paljon mä sitä rakastan <3.

Kulkee usein perässä, mutta ei kantapäillä, vaan pienen matkan päässä.
Alkuun oli vaikeaa, kun koira tuli meille 1,5-vuotiaana eikä pentuna, mutta sitkeällä koulimisella olen saanut sen ymmärtämään, että kun ihminen kävelee paikasta A paikkaan B, ei eteen tulla tai jaloissa pyöritä.
Jos mä olen paikallani (istun sohvalla tai vaikka ruokapöydässä) on koiralla lupakin maata vaikka jalkojen päällä. Mutta jos mä lähden liikkeelle, se on myös sekunnin murto-osassa pois mun tieltä.
Jos on aihetta, niin poistuu myös käskystä kauemmas.

Ei pyöri. Ollaan opetettu että makoilee omalla paikallaan, näkee monen suuntaa makoilu paikastaan. Silloin lähtee pyörimään kun haluaa ulos tai alkaa olemaan ruoka aika.

Sinun koirasi pelkästään makaa omalla paikallaan kaiken muun ajan paitsi lenkityksen ja ruokailun? Oikeasti? Minusta on pelkästään mukavaa, että koira osallistuu perheen elämään eikä vaan makoile paikallaan. Mikä on tuollaisen koiran funktio?

Sinun koirasi pelkästään makaa omalla paikallaan kaiken muun ajan paitsi lenkityksen ja ruokailun? Oikeasti? Minusta on pelkästään mukavaa, että koira osallistuu perheen elämään eikä vaan makoile paikallaan. Mikä on tuollaisen koiran funktio?

Jos se juoksi tuossa minun perässäni koko ajan niin mun ei tulis hommista mitään. Minusta ei ole mukavaa jos koira kulkee perässä askel ja paukaus. Koira tulee luokseni kun pyydä ja menee takaisin paikalleen kun pyydän. Sisätilat ei ole leikkimistä varten, leikkimään mennään ulos. Koirani on iso ja todellakin sen on osattava olla paikallaan kun pyydetään.
Esimerkiksi keittiöön ei ole asiaa eikä olohuoneessa sohville.
Koirani on mun lemmikki ja sisällä omat säänöt ja ulkona omat. Miksi sen pitäis sisällä ravat mun perässä?? Se tekee sen ulkona kun leikitään ja touhutaan.

Eivät onneksi. Aika avarat tilat tarvis että nuo vasikat voisi pyöriä miten sattuu ympäriinsä. Ovat tottuneet siihen että ovat sisällä suht rauhallisesti ja pysyvät poissa jaloista, ulkona sitten hoidetaan ne riehumiset.

Ymmärrän kyllä että pikkukoirien kanssa on eri juttu ja eri säännöt, mutta varsinkaan lapsiperheessä ison koiran paikka ei todellakaan ole pyöriä kaiken keskipisteessä aiheuttamassa lisää häslinkiä.

Eivät onneksi. Aika avarat tilat tarvis että nuo vasikat voisi pyöriä miten sattuu ympäriinsä. Ovat tottuneet siihen että ovat sisällä suht rauhallisesti ja pysyvät poissa jaloista, ulkona sitten hoidetaan ne riehumiset.

Ymmärrän kyllä että pikkukoirien kanssa on eri juttu ja eri säännöt, mutta varsinkaan lapsiperheessä ison koiran paikka ei todellakaan ole pyöriä kaiken keskipisteessä aiheuttamassa lisää häslinkiä.

Näin juuri!!! =)
Mitä vasikoita teillä on??

Yhteistyössä