Koiralle sähköpanta?*koiratietäjät,HOI*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hauhau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkotatko ultraääni pantaa?? Kokeilkaa sitä...meillä toim ensimmäisen kuukauden koska se oli uusi sen jälkeen ei välittänyt tuon taivaallista pannasta. Sähköpantaa en suosittele. Ette joudu ulos koiran haukkumisen takia ellet joudu asuun siinä montaa vuotta. Kuvettelen että vesiremontti kestää 3-6 kuukautta joten naapurit varmasti ymmärtävät tilanteen. Tai sitten vaihtoehto on viedä koira jollekkin hoitoon joko kokoajaksi tai siksi ajaksi kun olette pois kotoa.

Tiedän yhden koiran jolla oli. Se panta antaa ensin äänimerkin ja jos haukkuminen jatkuu sähköiskun. Tuo koira oppi pelkäämään kaikkia tietyntyyppisiä ääniä. Elämä nyt hankalaa, kun koira saa sätkyn puhelimen soittoäänestä, radion merkkiäänestä, rekan peruutusäänestä yms...

En suosittelis.

joo, ja mun vanhemmille kasvattaja anto ohjeeks läimästä koiraa sanomalehtirullalla päin näköä, että oppii olemaan hyppimättä. no oppihan se. ja on tänä päivänäkin arka kädelle, eikä muutenkaan maailman luottavaisin koira. se toi ainaki itelle tiettyä skeptisyyttä kasvattajien neuvoja kohtaan, oli ne kuinka "toimivia" tahansa... ja laillisuuteen en ota mitään kantaa, koska en tosiaan tiedä, mutta silti itse pyrkisin välttämään ihan tosissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laittakaas mulle jotain faktaa siitä että se on laiton vekotin!!!Vai onko se vaan TEIDÄN MIELESTÄ laiton?
Meillä on mahdollisuus se lainata tutulta kasvattajalta johon luotan 100%,ja mulla ei ole mitään syytä epäillä häntä!
Jännää,että te tuomitsette mut heti eläintenkiduttajaksi vaikka alussa sanoin että se on vasta harkinnassa jos mikään muu ei auta...

No mä kans oon sitä mieltä, että kaikki mallit ei olis laittomia. Oon nähnyt niitä myytävänä ja tuskin niitä voi myydä jos laittomia ovat? Meidän koiran kouluttajallakin niitä myynnissä oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Miksette koita hukunestopantaa? Siihen saa joko sitruunan, pippurin tai sitten pelkän ponnekaasun aiheuttamaa ääntä/hajua. Meille tämä auttoi todella hyvin. Sähköpantaa en myöskään suosittelisi..

Meillä on sitruunapanta,mut se ei auta kun koiralla pitkät karvat ja se suihke jää karvoihin eli ei mitään apua :(

Meillä on myös. Pyrtsimme on turhan innokas haukkuja kotona ja kyllä se meillä toimii. Samoin toimii ystävällämme jolla on leo. Leoillahan on sellainen kunnon ns. kurkkupussi ja pitkä karva.

Laittakaas mulle jotain faktaa siitä että se on laiton vekotin!!!Vai onko se vaan TEIDÄN MIELESTÄ laiton?
Meillä on mahdollisuus se lainata tutulta kasvattajalta johon luotan 100%,ja mulla ei ole mitään syytä epäillä häntä!
Jännää,että te tuomitsette mut heti eläintenkiduttajaksi vaikka alussa sanoin että se on vasta harkinnassa jos mikään muu ei auta...

Asian voit varmaan helposti tarkistaa Suomen Kennelliitosta tai Suomen Palveluskoiraliitosta. Soitin itse juuri molempiin ja tarkistin, molemmista yhdistyksistä kerrottiin pannan käytön olevan yksiselitteisesti rikollista eläinsuojelulain perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
sähköpanta EI TODELLAKAAN ole suomessa laillinen!! Kokeile ap mieluummin "sitruunapantaa", tai yritähän kouluttaa se piskisi.

Tiedän monta perhettä, jotka ovat saaneet koiran louskuttamisen kuriin SITRUUNApannalla.

Ei kait kukaan koiran omistaja oikeasti edes harkitse kidutuspantaa? :o :(

Kyllä se vaan laillinen on!Mä rakastan koiraani koko sydämmestäni eikä ole sitä tarkotus rääkätä!
Ja mulla on periaate että kaikkea kokeilen mitä koirakin,eli siis aijon kokeilla ensin itselleni sitä!Turhaan haukutte mua eläintenrääkkääjäksi!
Halusin asiallisia kommenteja,mutta oli ilmeisesti turhaa odottaa täältä semmosta...
teiltä ihmistenrääkkääjiltä jotka turhaan pahotatte toisten mieliä!
Ja tiedoksi meillä ei viellä ole sitä pantaa,se on vasta harkinnassa jos mikään muu ei auta!

Sä et kyllä rakasta koiraasi, jos kerran sitä haluat kiduttaa.

Anna koira parempaan kotiin.

No melkoisia herkkiksiä on koirat nykyisin, jos ne saa elinikäisiä traumoja pienestä tällistä tai muusta vastaavasta. Haukkupantana sähköpanta on täysin laillinen (siis ilman kaukosäädintä). Meillä sellainen on ja hyvin tehosi yhteen paukuttajaan. Vieläkin käytetään sitä välillä autossa, kun koira paukuttaa tauotta. Meidän panta antaa ensin pienen tällin ja siitä hieman kovenee jos haukkuminen vaan jatkuu. Itse olen kokeillut voimakkuudet ja ei todellakaan ole mitään älyttömiä. Lähinnä nipistyksiltä tuntuu. Mitään traumoja meillä ei koira ole pannasta saanut. Ainoa haittapuoli on se, että koira nopeasti oppii pannan ja tällin yhteyden. Eli ilman pantaa haukkuu ja pannan kanssa on hiljaa.

No jo taas on kotihoidontuella elävät plussamammat vauhdissa, ketään ei haittaisi 1200? menetys vai? Sitruunapanta ei tosiaan tehoa kaikille. Kysy eläinlääkäristä koiralla rauhoittavat siksi aikaa kun asutte väliaikaisesti vuokralla.

Kyllä asia niin vain on, että ministeriön virkamiesten ja ao. ministerin siunauksella eläinsuojelulakiin on lain asetustekstien kautta jätetty tiettyjen viranomaistahojen vaatimuksesta lain kiertomahdollisuus. Kennelliitto ja Spkl eivät ole oikeita tahoja kysyä asiaa. Kysymykset pitää osoittaa maa- ja metsätalousministeriölle. Toistaiseksi kauko-ohjattava sähköpanta on lakiteknisen porsaanreiän takia muodollisesti täysin laillinen.

Nykyään on sellaisia äänellä toimivia haukunestolaitteita. Kaveripariskunta hommasi sellaisen ja se vaan yllytti koiria enemmän haukkumaan. :D

Minulla sähköpanta käytössä, on auttanut kyllä tosi hyvin, tosiaan yritän pitää niin harvoin kun mahdollista. Joskus riittää pitää päivän ja on kaksi-kolme päivää haukkumatta. Tämä ei itseni mielestä ole mitään rääkkäystä sillä tämä ei anna mikään kova isku, ainoastaan sellainen säikähdys isku, ei satuta koiraa!!

Minulla sähköpanta käytössä, on auttanut kyllä tosi hyvin, tosiaan yritän pitää niin harvoin kun mahdollista. Joskus riittää pitää päivän ja on kaksi-kolme päivää haukkumatta. Tämä ei itseni mielestä ole mitään rääkkäystä sillä tämä ei anna mikään kova isku, ainoastaan sellainen säikähdys isku, ei satuta koiraa!!

Annahan yhteystietosi, laitetaan eläinsuojeluvalvoja sinne tulemaan.

Eläinsuojelulaki
12 §
Välineet, laitteet ja aineet

Sellaisten eläimen hoitoon, käsittelyyn, kiinniottamiseen, kuljettamiseen, tainnuttamiseen tai lopettamiseen tarkoitettujen välineiden, laitteiden ja aineiden, joiden käyttö ilmeisesti aiheuttaa eläimelle tarpeetonta kipua tai tuskaa, valmistus, maahantuonti, myynti, luovutus ja käyttö on kielletty.

Maa- ja metsätalousministeriö määrää, minkälaisia välineitä, laitteita ja aineita on pidettävä sellaisina, joiden käyttö ilmeisesti aiheuttaa eläimelle tarpeetonta kipua tai tuskaa.

Kannattaa ensin itse kokeilla, miltä tuntuu saada sähköisku kaulalle, sen jälkeen miettiä, onko tuossa vittujakaan järkeä
[video=youtube;bF9hJrQ52NU]http://www.youtube.com/watch?v=bF9hJrQ52NU[/video]

Jäljet kaulassa sähköpannasta my ass! Nää kuuluu taas näihin hysteerisiin urbaanilegendoihin. Itse olen ostanut tässä kysytyn haukkupannan ihan suomalaisesta eläinkaupasta. Koiran yksin ollessa haukkuminen loppui välittömästi eikä koira ahdistunut tippaakaan tai alkanut pelkäämään mitään. Ainakin petsafe valmistaa pantoja eli googlettamalla varmaan löytyy.

Ok, vai että sähköpanta...no sehän on varsin mukavaa:)

Ei saa syöttää sähköä koiran kaulaan:mad:! Pippuri tai sitruuna pantaakaan ei suositella eroahdistukseen.

Pistä itselles kaulaan sähköpanta joka kerta kun alat nalkuttaa, niin pysyy se turpa kiinni!

Jätä koira rauhaan, TAI ymmärrä nyt edes kokeilla jotakin muuta, en lukenut ketjua joten en tiedä onko muita vaihtoehtoja kokeiltu.

En ole siis mikään sähkön puolesta puhuja, mutta itse olen todennut kyseisen haukkupannan toimivaksi eikä sillä oikein voi koiraa vahingoittaa. Eniten aloittajan tapauksessa ihmetyttää, että miten se koira on tähän asti ollut yksin, jos ongelmat ovat yht'äkkiä ilmantuneet näin voimakkaina. En myöskään ymmärrä miten takuuvuokra liittyy koiran haukkumisen.

En ole siis mikään sähkön puolesta puhuja, mutta itse olen todennut kyseisen haukkupannan toimivaksi eikä sillä oikein voi koiraa vahingoittaa. Eniten aloittajan tapauksessa ihmetyttää, että miten se koira on tähän asti ollut yksin, jos ongelmat ovat yht'äkkiä ilmantuneet näin voimakkaina. En myöskään ymmärrä miten takuuvuokra liittyy koiran haukkumisen.

Kyllä se sähköpanta silti aiheuttaa tarpeetonta kipua koiralle = eläinrääkkäys

No eikös aloittaja maininnut että ovat muualla kuin omassa kodissaan, ja koira haukkuu siellä?

Sinäkin voisit kokeilla itselles sitä sähköpantaa, kyllä sinäkin joskus varmaan protsestoit turhaan, tai suutuksissas. Pistät vaan virtaa tulemaan oman painosi mukaisesti!

• Tykkää
Reactions: undercovergirl
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl

Uusimmat

Yhteistyössä