Koiralla matoja? Apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiran Emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koiran Emäntä:
Pitääkö johonkin nyt kiinnittää erityisesti huomiota? Karanteeniin?
Tehoaako noi lääkkeet kuinka hyvin?

Kiitos vastauksista!

hyvin tehoaa noi laajakirjoset, ei tarvi mitään karanteenia. madothan tarttuu lähinnä ulosteiden välityksellä koirilla.

Ei ne madot ihmiselle tartu ni ei ainakaan sen takia kannata karanteerata. Jos perheessä muita koiria, niille tietenki kuuri samaan aikaan. Apteekista osaavat neuvoa parhaan lääkkeen, mut itekki peesaan tuota Axiluria. Alappa antaa koirallesi ruoan seassa valkosipulia, se on luonnon oma matolääke. ;)

Madot eivät ole aikuisella koiralla kovinkaan vaarallisia tai harvinaisia. Vastenmielisiä kylläkin. Axilur on hyvä lääke. Vastaisuudessa madota koirasi pari kertaa vuodessa.

Mulla olikin tuota Axiluria kaapissa... Annoin jo ensimmäisen satsin, toivottavasti osasin arvioida painon oikein. Mä viel aattelin kysästä, että kuinka nopeesti tuo lääke tappaa ne madot? Jotenkin hädissään, vaikka lienee aika yleinen vaiva.
Huonoksikin tässä itsensä tuntee.

Alkuperäinen kirjoittaja Koiran Emäntä:
Mulla olikin tuota Axiluria kaapissa... Annoin jo ensimmäisen satsin, toivottavasti osasin arvioida painon oikein. Mä viel aattelin kysästä, että kuinka nopeesti tuo lääke tappaa ne madot? Jotenkin hädissään, vaikka lienee aika yleinen vaiva.
Huonoksikin tässä itsensä tuntee.

3 päivän kuurihan se on et siinä ajassa ainakin

Meillä oli toisella koiralla matoja - eli annat eka sen kuurin (meilläkin oli Axilur, mutta ei kannata joka kerta, syksy ja kevät, käyttää samaa lääkettä!) Madot kuolevat sen kuurin aikana, mutta niiden muniin lääke ei tehoa. Näistä munista tulee matoja kahden viikon kuluttua, joten kuuri on uusittava siksi kahden viikon päästä.

Madottaa tulee kaikki perheen koirat. Niin ja matojen munat muuten jää elämään koirien ulosteisiin, joten tee muille koirien omistajille palvelus ja älä jätä niitä maatumaan tienvarsiin =). Jos teillä on ulkotarha, kannattaa sen maa kaivaa kunnolla ylösalaisin aina silloin tällöin..

Eikai sitä muuten olis näin hysteerinen, mutta edellisestä madotuksesta muutama kuukausi ja koiralla ikää vasta 7kk. Normaalisti tuo kuitenkin on toiminut, syö, riehuu jne.
Ehkä me selvitään tästä...

Kiitoksia kaikille vastauksista :)

Yhteistyössä