Koiraihmiset! Voisitteko ymmärtää lapsia jos me koitamme ymmärtää koirianne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pettynyt"

Vieras
Pienet Lapset ovat lapsia, ei he tahallaan tai kiusakseen aiheuta mitään pahaa teille aikuisille. Tutustu heihin ja opeta ystävällisesti tapoja jos tarve.(koko kylä kasvattaa lapsia!).
Jos olet aina naama mutrulla ja vihainen naapurin lapselle jostain syystä(tiedostappa se), lapsi kyllä vaistoaa ja herkästi voi kokeilla kepillä jäätä.

Ehkä huomaat kun saat oman lapsen ja kun lapsi vähän siitä kasvaa kuinka kasvatuskaan ei niin helppoa ole ja tulet huomaamaan kuinka herkkä/hauras lapsi on.

Kiitos!

Emmä oo tajunnu, että ne on jotenkin toisensa poissulkeiva asioita....
Mä en miellä itseäni koiraihmiseksi. Enkä kissa-, tai hevosihmiseksi, enkä edes lapsi-ihmiseksi.
Vaikka mulla on kyllä niitä kaikkia useampia.

Mä en silti automaattisesti pidä muiden ihmisten eläimistä tai lapsista pelkästään siksi, että ne on eläimiä ja lapsia. Toki eläimet on eläimiä ja lapset on lapsia, enkä niitä vihaakaan pelkästään lämpimikseen tai jonkun yhden käytösvirheen takia, vaan ojennan vieraita siinä kuin omianikin, ystävällisesti, mutta tarvittaessa tiukasti.

Osa lapsista, (siinä kuin esim. koiristakin,) on kuitenkin yksinkertaisesti vanhempiensa tai omistajiensa toimesta kasvatettu niin kummallisiksi, tai enemmänkin ehkä jätetty kasvattamatta, että mä en niille hymyille ja niistä suostu pitämään vain siksi, että ovat lapsia (tai koiria).

Jos minä hyväksyn teidän kiljuvat lapsenne, jotka pitää raahata joka paikkaan, niin voitteko te hyväksyä sen jos minä vaikka kännissä nauran tai mölisen? Olisin tosi kiitollinen, ettette katsois halveksuvasti, mä nimittäin aistin sen ja saatan jatkaa ryyppäämistä!

Voitko antaa takarajan, koska saa lopettaa puhumasta ystävällisesti naapurin lapsille? Niiden vanhemmat ovat lastensa kanssa samaa mieltä, että meidän pihan läpi saa oikaista ja laskea pulkalla koristepuskieni päältä. Tätä on kestänyt monta vuotta ja mietin voisko jo alkaa huutamaan?

Mä olen molempia. Ja edelleen olen sitä mieltä että koirat on eläimiä, lapset ihmisiä. Eivät verrattavissa keskenään. Meillä ei kenenkään tarvitse koiria sietää jos ei halua, sellaisen ihmisen kyläillessä meillä voin aivan hyvin laittaa koirat talon toiseen päähän. Lapsia sen sijaan en eristä, että jos ei niitä kestä, niin kahvitelkoot muualla :D

Yhteistyössä