Koiraihmiset: suositelkaa hyvää koirarotua meille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mepi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mepi"

Vieras
Omakotitalossa asutaan, suht iso piha johon mahdollisuus tehdä aitaus. Yksi lapsi meillä on, 6v. Eli koiran pitäisi olla lapsiystävällinen.

Ollaan valmiita tekemään kohtuumittaisia lenkkejä kyllä päivittäin, lisäksi meidän olllessa ulkona koira saisi olla irti tarhassa myös. Mitään metsästysviettiä sillä ei pitäisi olla, että pysyy asutusalueella tarhassa hyvin :)

Karva helppohoitoinen ja koko keskikokoinen mieluusti ja ei kova haukkumaan.
Ei siis suomenpystykorvaa :D

Antakaa hyviä vinkkejä roduista jotka tulee mieleen!

Kiitos jo etukäteen!

[QUOTE="Vieras";28824785]Keskikokoinen villakoira :)[/QUOTE]

Kiitos vinkistä. Tiedän ettei koiraa ulkonäön perusteella pitäisi valita, mutta valitettavasti tämän koiran ulkonäkö ei oikein miellytä meitä.

Mutta varmasti ihana rotu on :)

Suomenlapinkoira. Kultainen luonne on sen arvoinen että sillä korvaa haukkuherkkyyden. Oikein sopiva koira teille, ei vaadi jokapäivä mitään aivojumppaa ja haluaa olla ihmisten kanssa. Helpohko kouluttaa ja suht terve rotu.

Suomenlapinkoira. Kultainen luonne on sen arvoinen että sillä korvaa haukkuherkkyyden. Oikein sopiva koira teille, ei vaadi jokapäivä mitään aivojumppaa ja haluaa olla ihmisten kanssa. Helpohko kouluttaa ja suht terve rotu.

No tätä rotua olen miettinyt kyllä kanssa. Myöhemmin koiran kasvaessa pärjäisikö työpäivien (tai olisiko mielellään) ajan ulkona tarhassa esimerkiksi, jos olisi koppi? Vai onko kuitenkin sisäkoira ennemmin.

[QUOTE="koi";28825129]Mitä tarkoitit tuolla että teidän ollessa pihalla "saisi olla irti tarhassa"??[/QUOTE]

Joo huonosti selitin, sorry.
Siis aidataan tonttimme niin, että kun ollaan lapsen kanssa ulkona niin koira voisi olla irti meidän kanssa, kun piha on aidattu. Lisäksi tietysti myös lenkit. :)

[QUOTE="aloittaja";28825106]No tätä rotua olen miettinyt kyllä kanssa. Myöhemmin koiran kasvaessa pärjäisikö työpäivien (tai olisiko mielellään) ajan ulkona tarhassa esimerkiksi, jos olisi koppi? Vai onko kuitenkin sisäkoira ennemmin.[/QUOTE]

!ÄLä VIE KOIRAA PÄIVÄKOTIIN!!!!lapset pärjää sen ajan ilman koiraa älä ihmeessä vie sinne.....voi olla allergioita

[QUOTE="aloittaja";28825106]No tätä rotua olen miettinyt kyllä kanssa. Myöhemmin koiran kasvaessa pärjäisikö työpäivien (tai olisiko mielellään) ajan ulkona tarhassa esimerkiksi, jos olisi koppi? Vai onko kuitenkin sisäkoira ennemmin.[/QUOTE]

!äLÄ vie koiraa PÄIVÄKOTIIN!!!!!lapset pärjää kyllä sen ajan ilman koiraa päiväkodissa voi tulla ongelmia esim allerkiat vaikka olisi ulkona tai sisälläv

Suomenlapinkoiraa enkä akitaa.

Itse lähtisin ehkä katsomaan koiraa tuolta seurakoira- paimenkoira-akselilta. Porokoira, shetlanninlammaskoira, islannin lammaskoira..

Ei ainakaan akitaa ensimmäiseksi koiraksi eikä muutenkaan kokemattomalle koiraihmiselle , se on iso ja voimakas koira sekä vaatii kokeneen kouluttajan, koska sillä ei ole minkäänlaista miellyttämisenhalua ihmistä kohtaan.

Islanninlammaskoira, eurasier, pumi, walesin- tai englanninspringerspanieli, onhan noita.

Oma suosikkini on kaikenmoiset spanielit. Nyt vasta lähiaikoinan olen sellaisiin ihastunut ja tuntuu, että niitä tulee vastaan joka suunnalta erimoisia luppakorvia. Ovat niin iloisen näköisiä ja sosiaalisia. Aivan toista kuin oma bouvier, jonkamoista en kenellekään suosittelisi :)

[QUOTE="ville";28824977]Akita inu[/QUOTE]

>akita inu
>ei metsästysviettiä
valitse toinen

Ja toivottavasti ehdotuksesi oli muutenkin vitsi. Akita kun tarvitsee hyvin kokeneen koiranomistajan.

Viimeksi muokattu:
Siskollani on ekana koirana labradorin noutaja. Ei ollut aiempaa kokemusta koirasta ja sai sen peruskoulutettua itse pienellä vaivalla, oppii nopeasti kun motivoi hyvin. Siskolla on leikki-ikäinen ja konttaava vauva ja hienosti osaa olla lasten kanssa ja on kärsivällinen. Asuvat kerrostalossa ja koira ei hauku edes ovikelloa tai rapun ääniä. Käy pari kertaa lenkillä ja kotona yksin ollessa hällä on "aivojumppa" leluja (sellainen pallo jonka sisällä nameja) joita ihmettelee itsekseen. On seurallinen ja kaunis koira. Turkki helppohoitoinen. Syrjemmässä pitävät irti ja vaikka on riistasukuinen niin ei ole karannut vaan pysyy näköetäisyydellä. Lisäksi labbiksen kanssa on kiva harrastaa vaikka temppujen opettelua, noutamista tai vedättää ruokaostoksensa koiralla pulkassa yms. Se kun soveltuu vähän kaikkeen touhuamiseen mutta ei kaipaa touhua älyttömyyksiin asti vaan osaa myös rauhoittua.