Koiraihmiset mielipiteitä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulla

Vieras
Meillä 9kk ikäinen terrieri uros. Koira on kiltti luontoinen, oppivainen ym. Yksi asia vain kummastuttaa....kun ollaan lenkillä, ja koira näkee jossain toisen koiran, se jähmettyy paikoilleen .Sitä ei saa väkisinkään vetämällä liikkeelle. Sit kun ohitus tulee, niin monesti on ihan rauhallinen, mut toisinaan haukahtaa tai murahtaa. Mistä tässä oikein on kyse, ja mitä asialle voi tehdä?

Se on epävarma tilanteesta. Riittävästi etäisyyttä toiseen koiraan ja makupaloja mukaan houkuttimeksi ohitukseen. Kun menee nätisti niin kehuu ja palkkaa.
Itse en päästänyt koskaan hihnalenkillä pentuani aikanaan muitten koirien luokse haistelemaan vaan harjoiteltiin ohittelua kauempaa. Koira oppii silloin luottamaan, että sä hallitset tilanteen eikä sen tarvi jatkossakaan alkaa murista tai uhitella toisille koirille epävarmuuttaan.

Se on epävarma tilanteesta. Riittävästi etäisyyttä toiseen koiraan ja makupaloja mukaan houkuttimeksi ohitukseen. Kun menee nätisti niin kehuu ja palkkaa.
Itse en päästänyt koskaan hihnalenkillä pentuani aikanaan muitten koirien luokse haistelemaan vaan harjoiteltiin ohittelua kauempaa. Koira oppii silloin luottamaan, että sä hallitset tilanteen eikä sen tarvi jatkossakaan alkaa murista tai uhitella toisille koirille epävarmuuttaan.

Epävarmuus, ole itse rentona ja kävelet muina miehinä eteenpäin, voit vaikka viheltää tai muuten hyväntuulisena kutsua koiraa jatkamaan kävelyä. Oma jännittäminen, hermostuminen ja hihnan kiristäminen pahentaa ohitustilanteita. Näytä sille, ettei mitään hätää ja omistaja haldaa homman.

Yhteistyössä