koiraihmiset ja niistä tietävät

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
eli mulla on ollut suunnitelmissa pitemmän aikaa ottaa koira,nyt ku asutaan rivitalossa ja meillä todella iso piha jne. niin vois ottaa, ensinnäkin ongelma on se että meillä on pupu josta en luovu mistään hinnasta on sellanen mun vauva :heart: joten sen koiran täytyy tulla toimeen tuon pupun kanssa,tiedän et usein tuleekin,mutta onko jotain tiettyjä rotua mikä ei todnäkösesti voi tulla toimeen? meillä pupu on paljon vapaana,tai tuo häkin luukku on auki ja se hyppää itse pois ja menee sitten takas.
Ja sitten tietty sellanen rotu mikä on lapsirakas ja luotettava mutta ei mikään puudeli kuitenkaan :D sellastakin kyllä olen miettinyt,mutta jotenkin iso koira olis kivempi,sen pitää myös olla sellanen että osaa puolustaa kotiaan jne. En tiedä oikeastaan mitää noista koiraroduista,kertokaa mulle mikä rotu olisi hyvä lastenkin kannalta ja yleensäkin seurallinen ja tottelvainen ja laittakaa kuvia olisin tosi kiitollinen!!

Eli toivoit koiraa, joka on
pupun kaveri
lapsirakas
luotettava
ei puudeli
iso
suojeluvietti
seurallinen
tottelevainen

Tuota tuota... Ehkä seuraavaksi voisi kysyä, mitä te ootte valmis tekemään tämän koiran eteen? Onko aikaa tehdä siitä tottelevainen (se pitää nääs kouluttaa)? Millasta lenkkiä teette?

Otitpa minkä rodun tahansa, käy tutustumassa ensin paikan päällä rotuun, kasvattajan luona tai kennelissä. Ja jos koira on pentu minkä otat, vaadi tavata myös pennun emä ainakin.
Onnea etsintään :flower:
koirat.com voit tutustua eri rotuihin, käyttötarkoituksiin ym. siellä myös kasvattajien yhteystietoja joille kannattaa soittaa ja kysellä ko. rodusta, kertovat mielellään ja voit mennä paikan päällekin katsomaan kasvattajan koiria ja kuulemaan enemmän ja tutustumaan rotuun. =)

Ei mitään millä on metsästysviettiä ettei käy pupulle huonosti. Tanskandoggia olen itse haaveillut ja niistä vissiin voi saada tuollaisen lapsi ystävällisen ja hyvin eläinrakkaan koiran mutta itse olen vasta lukenut niistä ja kokoahan siltä koirarodulta löytyy.

Olen kyllä varautunut että koiran kouluttaminen vie aikaa ja rahaa, mietin tuollasta beethowenia mutta se ei kuitenkaan ole vissiin mikään kovin puolustava vaikka onki muuten ihana :heart: mutta sit taas vaikka joku bullterrieri vaikka tottuukin lapsiin mutta sellasen koulutus on niin vaativaa että jos ei se kouluts menekään ihan nappiin niin koirasta voi tulla arvaamaton. Kun taas esim. kultainennoutaja tuskin käy ihmisten kimppuun vaikka vähän vähemmän kouluttas..

Unohda se suojeluvietti. Koira ei toimi niin, että se kouluttamatta valikoi pahikset hyviksistä ja puree vain ensin mainittuja. Valtaosa rähisijäkoirista riehuu vain epävarmuuttaan, kun omistajasta ei saa turvaa. Remmin päässä sitten luullaan, että kovasti siinä puolustetaan... Myös kultaisesta noutajasta saa purijan väärällä koulutuksella, sillä mikään rotu ei suojaa aggressiivisuudelta. Valitse seurakoiraksi kehitetty rotu, jollet ehdi tai halua kovasti harrastaa ja treenata. Rivarin piha ei tietty riitä seurakoirallekaan virikkeeksi, mutta pari tuntia lenkkeilyä päivässä vähentää jo paljon käytösongelmia.

Yhteistyössä