Koiraihmiset hoi! Kertokaa minulle barffauksesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

munkeli

Vieras
Haluaisin aloittaa koiralleni raakaruokinnan, mutta mä en jotenkaan vaan siitä mitään selvää.. Hirveesti prosentteja jne. Annan koiralleni päivittäin jauhelihaa ja sekaan nappuloita, mutta haluaisin päästä kokonaan eroon noista nappuloista. Olen ostanut muutaman kerran eläinkaupasta uutta barff ruokaa, pakasteena jossa on kaikkea sekaisin, kasviksia jne. Mutta kertokaa mulle, tälle pienelle tollolle miten se nyt sit oikeasti tapahtuu.

Vaikea tiivistää paljon asiaa pieneen tilaan, mutta osta/tilaa netistä sellainen kirja kuin "Koiran luonnollinen ruokinta", kirjoittanut Malin EKblom. Siinä on kaikki perusasiat, helposti ja selkeästi. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole, kunhan vaihtelee eri lihoja, luita, ja jotain kasviksia sekaan.

helpoin on juurikin ostaa niitä valmiita pötköjä ja sitte syöttää rustoluita tai jauhettua luuta lisäksi. toki jos on iso koira niin saat kantaa paljon niitä pötköjä ja kalliimaksikin tulee. meillä on todella iso koira niin valmistan itse ruoka sekotukset. käydään murren murkinasta ostamassa ruuat ja siellä myyjät ovat ainakin valmiita kertomaan ruokinnasta. siellä on ainakin sellanen käytäntö että saat 10min perehdytyksen ruokintaan joten kannattaa kysyä niistä ruokakaupoista apua :)

[QUOTE="mamma";25085522]helpoin on juurikin ostaa niitä valmiita pötköjä ja sitte syöttää rustoluita tai jauhettua luuta lisäksi. toki jos on iso koira niin saat kantaa paljon niitä pötköjä ja kalliimaksikin tulee. meillä on todella iso koira niin valmistan itse ruoka sekotukset. käydään murren murkinasta ostamassa ruuat ja siellä myyjät ovat ainakin valmiita kertomaan ruokinnasta. siellä on ainakin sellanen käytäntö että saat 10min perehdytyksen ruokintaan joten kannattaa kysyä niistä ruokakaupoista apua :)[/QUOTE]

Mulla on n. 8 kg painava koira, että ei mikään iso :) Mä käyn ostaa eläinkaupasta nyt niitä pötköjä, erilaisia ja vaihdellaan sit niitä päivittäin :) Ja rustoluita ja lihaisia luita myös. Kiitos suuresti! Juttelen asiasta vielä siellä eläinkaupassa. Ison iso kiitos kaikille vastanneille!

Haluaisin aloittaa koiralleni raakaruokinnan, mutta mä en jotenkaan vaan siitä mitään selvää.. Hirveesti prosentteja jne. Annan koiralleni päivittäin jauhelihaa ja sekaan nappuloita, mutta haluaisin päästä kokonaan eroon noista nappuloista. Olen ostanut muutaman kerran eläinkaupasta uutta barff ruokaa, pakasteena jossa on kaikkea sekaisin, kasviksia jne. Mutta kertokaa mulle, tälle pienelle tollolle miten se nyt sit oikeasti tapahtuu.

Tässä löytyy ilmainen barf opas jos ei haluaa heti ostaa joku kirja: http://www.musch.fi/pdf/Musch_BARF_suomenkielinen.pdf