Koiraihmiselle kissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hhmmhtimm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hhmmhtimm

Vieras
Otsikko kertoo jo melko paljon.. Mulla on aina ollu koiria, myös lapsuudenkodissa. Nyt oon opiskelemassa ja tekis mieli jotain lemmikkiä, mutta koiran kanssa, olisi hankalampaa kun jos koiran ottaisin, ottaisin sellasen minkä kanssa kävisin harrastamassa agilitya yms. Mutta sellaiseen ei ole aikaa, ja olen lemmikkinä alkanut miettiä kissaa vaihtoehdoksi. Ikinä ei ole ollut kissaa, mutta olen tykännyt kissoista aina kun niitä on jossain päässyt tapaamaan. Kaksikaan kissaa ei ole poissuljettu vaihtoehto koska niistä olisi seuraa toisilleen.
Perustietoa olen jo hakenut, mutta miten on, kannattaako sitä ottaa ihan rotukissa vai perus maatiainen? Kissan ulkonäöllä ei ole väliä, mutta luonne olis kiva olla suht seurallinen, sellainen että vois joskus sylitelläkin. Tämä on tietty varmaan tapauskohtaista mutta onko olemassa vaikka jotain tiettyä sellasta kissarotua.

Ragdoll on rotuna syliteltävä kissi. Menee löysäksi kun sitä käsittelee. Mun mielestä jotenkin omituinen kissa. Itellä on kaks maatiaista, veljekset. Ehdottomasti helpommalla pääset, kun otat samasta pentueesta kaksi. Kollit ovat enemmän ihmisen perään kuin nartut, tiedä häntä miksi. Mutta pojista siis saat todennäköisemmin sylikissan. Mulla toinen on syliin tuleva ja toinen viereen, koska jossain vaiheessa pennut eivät enää mahtuneet molemmat samaan syliin vaan toinen syrjäytti toisen ja näin ne sopeutuivat sitten.

Kumpikaan ei raavi eikä pure ihmistä, sillä ikinä en ole leikkinyt käsin niiden kanssa, vaan aina lelulla. Keskenään saavat taistella sielunsa kyllyydestä. Sopeutuvaisia kun rontit ovat, on tänne majautunut koirakin. Juurikin opiskelijana otin kissat ja sitten elämän ollessa hieman vakaampaa, otin koiran.

Meillä on koiria mutta kun taloon tuli vuosia sitten esikoisen toiveesta kissa (juurikin Cornish Rex :whistle:) niin olen huomannut että koiraihmiselläkin voi olla tosi kivaa kissan kanssa. Tuo on niin mahtava otus että jos meillä ei voisi olla koiria niin ehdottomasti meillä olisi sitten vain tälläinen kissa.

Meillä on aina ollut maatiaisia. Nyt on norjanmetsäkissan ja maatiaisen risteytys, mutta maatiainen mikä maatiainen. Ihana otus. Itsekin olen enemmän koiraihminen, mutta yhtälailla meillä on ollut kissojakin. Suosittelen. Ei kai sitä ihanempaa voi ollakaan kuin syyskoleilla sylissä kehräävä lämmin karvapallo :) Narttu on varmempi hankinta. Kollit saattavat pissailla nurkkiin. Minulla on tällä hetkellä kolli, eikä se ole ollenkaan pahimman luokan pissari, mutta joskus sekin yllättää ja käy sihauttamassa pissat vaatekasaan. Yäk! Narttukissoilla en ole koskaan tällaisesta kuullut.

Yhteistyössä