koiraa etsimässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milka

Vieras
olisin hankkimassa pientä taikka keskikokoista kioraa perheeni kanssa...kyseeessä olisi ensimmäinen koiramme...siispä nyt pyydän apua teiltä ihmiset...

kertokaa pienistä roduista omista kokemuksístanne?saa laittaa kuvia ja linkkejä kasvattajille...

jos vaikka löytyisi ihanuus joka meihinkin kolahtaisi...

kiitos jo etukäteen kaikille...

minulle kelpaisi myös vähän vanhempikin koira eli jos ystäväsi tai sinä etsit koirallesi hyvää ja rakastavaa kotia laita viestiä tänne...olen hyvin kiinnostunut...

kertokaa myös kyseisen koira rodun hinta....

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:G1hwhAf00TS-HM:www.my-pet-medicine.com/wp-content/uploads/2006/12/cavalier-king-charles-spaniel.jpg

Cavalier Kingcharlesinspanieli.
Helppo ensikoira, ihmisystävällinen ja lapsirakas. Ei hauku paljoa. Hinnat on varmaan n.tonnin luokkaa, riippuu onko rekisteröity..
Itsellä ei siis tällaista ole, ajattelin kyllä ensin tätä, mutta meille sitten muuttikin paaaljon suurempi koira, joka ei ole ihan ensikoiraksi sopiva :)

No mä myyn ( :kieh: kiehkieh) Villamopseja, Kääpiövillakoiran ja mopsin lapsia. Niillä on silmät kiinni huomattavasti napakammin, kuin isällään mopsilla, mutta enemmän hengitysvaikeuksia kuin äidillään villakoiralla. =)

Kunhan ton pikkuvillakoiran juoksut ensin alkaa.

Ja joo, aika kallista hintaa ajattelin, kun on niin erikoinen purenta ja polvissakin vain vähän vikaa. :snotty: 1000 euroo tai sillee. :|

No ei, mutta meidän villakoira maksoi noin 600 euroa. siitä ei lähde karvaa, mutta sitä pitää trimmata ja harjata. olen kokenut sen ihan helpoksi eläimeksi, vaikkakin kuivaksiopettelu kesti aika pitkään. Nyt kuitenkin on kelpo koira ja sisäsiisti. hyvin välkky ja oppivainen. Seurallinen ja rakastaa minua!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:G1hwhAf00TS-HM:www.my-pet-medicine.com/wp-content/uploads/2006/12/cavalier-king-charles-spaniel.jpg

Cavalier Kingcharlesinspanieli.
Helppo ensikoira, ihmisystävällinen ja lapsirakas. Ei hauku paljoa. Hinnat on varmaan n.tonnin luokkaa, riippuu onko rekisteröity..
Itsellä ei siis tällaista ole, ajattelin kyllä ensin tätä, mutta meille sitten muuttikin paaaljon suurempi koira, joka ei ole ihan ensikoiraksi sopiva :)

onkos niitten kasvattajista mitään linkkejä?
onkos helppo kouluttaa? entäs onko heillä usein ero ahdistusta?
kamalan suloinen...

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No mä myyn ( :kieh: kiehkieh) Villamopseja, Kääpiövillakoiran ja mopsin lapsia. Niillä on silmät kiinni huomattavasti napakammin, kuin isällään mopsilla, mutta enemmän hengitysvaikeuksia kuin äidillään villakoiralla. =)

Kunhan ton pikkuvillakoiran juoksut ensin alkaa.

Ja joo, aika kallista hintaa ajattelin, kun on niin erikoinen purenta ja polvissakin vain vähän vikaa. :snotty: 1000 euroo tai sillee. :|

joo tän mä haluunkin...koska ovat luovutus iässä?tilinumeroa?

Se mun kääpiövillakoira on aika ihana, se haluaa nukkua vieressä ja se nojautuu minuun koko neljän kilon painollaan. Kun yritän vaihtaa asentoa, se kaivautuu alleni sekunnin sadasosassa. Mutta se on lämmin. Kesällä nukuttiin teltassa ja se kömpi makuupussiini lämmittämään.

Se oppii nopeasti ja unohtaa nopeasti. Se ei suostu temppuihin, jollei sillä ole kivaa. Tykkään siitä ihan hirveästi. Mulla ei ole ennen ollut koiraa.

http://www.surffi.net/~babblers/finpres.html

Tuolta on meidän Veeruskaliinimme kotoisin.
Veera asui meillä jonkinaikaa,mutta muutti sitten Leevin(serkkuhaukkunsa) luo serkkuni perheeseen,kun pikkusällillämme puhkesi paha allergia :( :'(

Veera on maailman ihanin luttana,niinku noilla Cavoilla on tapana :heart:
Tavattoman "helppo" ja oppivainen.Tota eroahdistusta nyt saattaa ilmetä millä tahansa koiralla,rodusta riippumatta.
Tässä meerän pikkunen:

http://www.aijaa.com/v.php?i=894458.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Se mun kääpiövillakoira on aika ihana, se haluaa nukkua vieressä ja se nojautuu minuun koko neljän kilon painollaan. Kun yritän vaihtaa asentoa, se kaivautuu alleni sekunnin sadasosassa. Mutta se on lämmin. Kesällä nukuttiin teltassa ja se kömpi makuupussiini lämmittämään.

Se oppii nopeasti ja unohtaa nopeasti. Se ei suostu temppuihin, jollei sillä ole kivaa. Tykkään siitä ihan hirveästi. Mulla ei ole ennen ollut koiraa.

jaahas se voisi olla kanssa suloinen.haluisitko laittaa kuvan söpöläisestäsi tai muusta samaa rotua edustavasta?

filou01.jpg

poodle-std-300x260-tig-128.gif

Ne on vähän eri näkösiä leikkauksesta riippuen. jotkut leikkaa karvan vaan välillä pois ja jotkut haluaa noita leijonanharja kampauksia. Mun koiralla on lyhyt turkki, mutta päässä tukka ja korvissa.

pakko kysyä, että mikä tossa Cavalier Kingcharlesinspanielissa ihmisiä viehtättää? mun mielestä se on tosi ruma :x toki makuasioista ei voi kiistella, mutta ei mulle koiran ulkonäkö ainakaan mikään sivuseikka oo B)

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
pakko kysyä, että mikä tossa Cavalier Kingcharlesinspanielissa ihmisiä viehtättää? mun mielestä se on tosi ruma :x toki makuasioista ei voi kiistella, mutta ei mulle koiran ulkonäkö ainakaan mikään sivuseikka oo B)

No ei se mullekaan mikään sivuseikka oo,vaan mun mielestä Cavat on maailman kauneimpia koiria!Niinku sanoit,makuasioista ei voi kiistellä... :/

No Kingcharlesinspanieli on vielä pikkasen rumempi. ;) Vaikka niinkun sanoit ei makuasioista voi kiistellä...

Mut ap:lle vastatakseni, miun yhellä tutulla on russeli, oon itekki harkinnu semmosta sitte joskus kun noihin isoihin runtteihin kyllästyn. :D

No mikä toisia viehättää esim karvattomissa koirissa?Tai mikä viehättää Shar Peissä?
Tai Mopsissa?Tai Ajokoirassa?
Se on kato niin,että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...Miten niin "ylipitkät" korvat?Spanieleilla yleensäkin on pitkät korvat..Ja ajokoirallakin aikamoiset lärpäkkeet on..

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
No mikä toisia viehättää esim karvattomissa koirissa?Tai mikä viehättää Shar Peissä?
Se on kato niin,että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...Miten niin "ylipitkät" korvat?Spanieleilla yleensäkin on pitkät korvat..Ja ajokoirallakin aikamoiset lärpäkkeet on..

onneks mä en tykkää mistään noista sun luettelemista roduista :whistle: noh, ihan sama, olen tota vaan miettiny jonki aikaa, ku toi Cavalier Kingcharlesinspanieli on aina nostettu jalustalle kun joku kyselee jotain hyvää koira rotua.. itse pysyn kyllä visusti poissa SKL:n ja FCI:n alaisista roduista, mua kun ei noi näyttelyrodut kiinnosta :)

onneks mä en tykkää mistään noista sun luettelemista roduista :whistle: noh, ihan sama, olen tota vaan miettiny jonki aikaa, ku toi Cavalier Kingcharlesinspanieli on aina nostettu jalustalle kun joku kyselee jotain hyvää koira rotua.. itse pysyn kyllä visusti poissa SKL:n ja FCI:n alaisista roduista, mua kun ei noi näyttelyrodut kiinnosta :)
[/quote]

No,mä en nyt kyllä oo nostanu millekkään jalustalle,sorry vaan.
Ihan vaan omasta kokemuksesta kerroin,ja mistä tykkään...Eikä meillä ollu ees tarkotus näyttelyis käydä,vaan haettiin kilttiä,ja mukavaa koiraa lapsperheeseen.
Että anteeks ny vaan kovasti,kun kerroin mistä tykkään,kun ap tästä kyseli. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:

Kiinnostaako sua vai pitit ja ab:t...?

mun ensi koira oli kultainen noutaja, otin sen perheestä joka ei pystynyt sitä pitämään. koira oli tuolloin 5,5v
Helppo koira oli lisätä opetusta, oli hyvin lapsirakas ja ihana käsitellä. Täytyy silti muistaa että jokainen koira on yksilö!
Nyt 1.5v sitten, piti tuo niin rakas Jesse päästää sateenkaaren maahan :( Ikää herralle ehti tulla 15v.
Etsikää ajan kanssa, käykää katselemassa vaikka eri kenneleissä niitä rotuja mitä olette miettineet ja jutelkaa/tutustukaan rotuihin rauhassa!!
Tsemppiä ja onnea koiran hankintaan <3

Lasisilmä, ei tarvi ottaa noin henk. kohtasesti, en tarkottanut sinua, vaan ylipäänsä kun tota spanielia on täälä niin paljo suositeltu, kukin tykkää mistä tykkään ja kuten sanoin, olen miettinyt että mikä siinä on niin kiehtovaa, kun tosiaan sitä niin monet suosittelevat.. ei siis ollut tarkotus loukata ketään ;)

ja joku kyseli kiinnostaako mua pitit ja ab:t, pitit kiinnostaa, ja semmonen tulee jahka on rahaa ja elämäntilanne kohdallaan :)

Yhteistyössä