Koira yritti purra poikaa!!

  • Viestiketjun aloittaja mitätehdä
  • Ensimmäinen viesti
mie
Oletko huomioinut koiraasi tarpeeksi lapsen syntymän jälkeen?
Osoittaako mieltään vai haluaako huomiota?
Ei lapsenkaan aina tartte olla lemmikissä kiinni, ei mun mielestä koirankaan tartte kaikkee kestää.
Tai sitten anna koira jollekin jolla mahd. se ottaa
 
Saku82n
Pidä ensi erossa ne toisistaan enenkuin sattuu vakavampaa ja joko paneudut asiaan kunnolla (ongelmakoira kouluttajalle vilanderin pertti on yks parhaimpia) tai annat koiran pois perheeseen jossa ei lapsia.
 
No annan aikuisen neuvon: Joko annat koiran pois tai lopetat sen tapauskohdasta riippuen. Jos koira on sairas/hyvin vanha tai koira selkeesti näyttää jotain hermoheikkoutta jtms (eli ei voi toiseen kotiin antaa) niin lopeta. Jos voit antaa lapsiperheettömään kotiin ja koira ok, niin anna pois. Tietty voit laittaa myös esim. tarhakoiraksi, jos koira siihen soveltuu ja koiralle on jotain virkaa. Mutta älä pidä kotonas enää, koska ykskaks kerta niin nappaa oikeesti lasta ja silloin voi olla tosi paikka kyseessä.
 
ap
Ei oo koiraa syrjäytetty pojan syntymän jälkeen,ja lapsia yhteensä jo 3. Ei poika mene koiraan kiinni vaan usein hujahtaa ohi. En mä ymmärrä miks koira noin käyttäytyy. Nyt on lapset ja koira eri huoneessa. En todellakaan halua että tapahtuu taas.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Lopetat sen!
No voi v! Kylla sita voi rakkaalle koiralle etsia uudenkin kodin, eika heti vieda piikille. Lapset kiusaavat usein koiria ja ei ihme, etta niilla napsahtaa. Sama jos itsellasi hermot menisi lapseen, niin ensimmaisena seuraisi kuolemanrangaistus. Jotain rajaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitätehdä:
Poika 10kk ryömi ohi niin yritti purra. Pikkuhiljaa vaan enemmän agressiota poikaa kohtaan. Mitä ihmettä mä ton koiran kanssa teen?
Onko isostakin koirasta kyse? Samantien on puututtava tilanteeseen ja komennettava tiukasti koiraa.

Itse varmasti tunnet koirasi parhaiten. Saattaako se oikeasti purra vai pelotteleeko vain. Esim. meidän koira louskuttaa leukojaan, jos joku pikkuinen rynnii lähelle, mutta ei oikeasti käytä hampaitaan. Ja ylläettäen on ollut suvaitsevainen tätä omaa muksua kohtaan (samaa laumaa). Jos on yhtään vaaraa siitä, että koira voi oikeasti purra, ei lasta ja koiraa saa jättää hetkeksikään kahden kesken. Ja vaikka itse olisi vieressä, saattaa tilanne käydä niin nopeasti, että et ehdi reagoida. Vaikka koira olisi pieni, eikä saisi lapselle vahinkoa aikaan, niin lapsi saattaa silti alkaa pelätä koiria.

Teillä tuo lapsi on jo sen verran vanha, että jos koira ei tähänkään mennessä ole hyväksynyt lasta, voi se jatkossakin olla epätodennäköistä. Tietenkin sitten, kun lapsi on isompi eikä enää 'härnää' koiraa, voi rauha palata, mutta mieti, mitä kaikkea sitä ennen voi tapahtua.
 
evis
Taustoja tuntematta epäilen, että sinä et ole osannut kasvattaa koiraasi oikein. Älä rankaise siitä koiraa kuolemalla, vaan jos et jaksa hakea apua koirankasvatukseen, anna koira sellaiseen kotiin, missä sitä pystytään kasvattamaan ja huomioimaan riittävästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Lopetat sen!
No voi v! Kylla sita voi rakkaalle koiralle etsia uudenkin kodin, eika heti vieda piikille. Lapset kiusaavat usein koiria ja ei ihme, etta niilla napsahtaa. Sama jos itsellasi hermot menisi lapseen, niin ensimmaisena seuraisi kuolemanrangaistus. Jotain rajaa!
Juu hei :headwall: :headwall: Ei 10kk lapsi voi vielä "kiusata" koiraa varsinkaan RYÖMIMÄLLÄ ohi!!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oletko huomioinut koiraasi tarpeeksi lapsen syntymän jälkeen?
Osoittaako mieltään vai haluaako huomiota?
Ei lapsenkaan aina tartte olla lemmikissä kiinni, ei mun mielestä koirankaan tartte kaikkee kestää.
Tai sitten anna koira jollekin jolla mahd. se ottaa
Luitko oikein? Poika ryömi ohi....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei oo koiraa syrjäytetty pojan syntymän jälkeen,ja lapsia yhteensä jo 3. Ei poika mene koiraan kiinni vaan usein hujahtaa ohi. En mä ymmärrä miks koira noin käyttäytyy. Nyt on lapset ja koira eri huoneessa. En todellakaan halua että tapahtuu taas.
Jotainko jo tapahtunut kun kirjoitit taas
 

Yhteistyössä