Koira tuhoaa.... Omaisuuden verran..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Ei kelpaa vinkit, ei kelpaa mikään ja sulla tuntuu olevan tieto ja taito asioista niin sitten vaan toteuttamaan niitä.

Kiitos vinkeistäsi, mutta olen kokeillut niistä aika suurta osaa.
En usko, että näkemyksesi koiran koulutuksesta on huono, mutta itse vain olen eri linjoilla koulutuksen ja kasvatuksen välillä.
Koulutukseen kuuluu temput ja muut, kasvatus on sitä, miten käyttäydytään kotioloissa ja muutoinkin hihnassa.

Esimerkiksi koira voi olla hyvin terhakka agissa ja tokossa, mutta on hihnaräyhä tai tuhoaa kotia. Siinä on raja.

Suutuit koska vastasin sinun kritiikkiin koiran liikkumisesta.
Kyllä olet oikeassa, että paimenkoira tarvitsee liikuntaa, varmasti tarkoituksesi oli hyvä.
Minä en ole ihan kädetön koira-asioissa, mutta nähtävästi minulla on The QueenBitch.
Kiitos sinulle ketjuun osallistumisesta.

Pakko vielä lisätä, onko mahdollista jättää koiralle kongi? tai sitten vaikka pakasterustoluu? Siinä ainakin kuluis aika mukavasti sallitun pureskelun seurassa. (kaikki ei uskalla jättää luuta syötäväksi ellei ole itse vahtimassa)

Meidän piti sulkea koira pieneen tilaan. Sekin tuhosi lähes ainoastaan minun vaatteita, kenkiä ja tavaroita. Hyvin harvoin löytyi miehen kengänpohjallinen tms. järsittynä.
Kyllä ärsytti.
Ulos kun jätti päiväksi, ei ollut mitään ongelmaa (paitsi naapureille melusaastetta). Mutta aina kun jätti esim. eteiseen, oli koira raapinut ja kalunnut eteisen ovea (sisäovea, ei ulko-ovea).

Pakko vielä lisätä, onko mahdollista jättää koiralle kongi? tai sitten vaikka pakasterustoluu? Siinä ainakin kuluis aika mukavasti sallitun pureskelun seurassa. (kaikki ei uskalla jättää luuta syötäväksi ellei ole itse vahtimassa)

siansorkat ja selkärangan palaset on kans hyviä :)
saparot myöskin mutat ne on suht nopeasti syöty :)

AP

Joka ainoassa asunnossa on rajausmahdollisuus. Se ei ehkä ole sisustuksellisesti kovin viehättävä, tai saattaa vaatia kekseliäisyyttä, mutta sellainen on kyllä varmasti mahdollista toteuttaa. Ylimääräinen väliovi? Itse tehty/teetetty korkeampi portti? Teollinen häkki(löytyy muuten ihan tanskandogeillekkin sopivia)? Jokin huone joka karsitaan irtotavaroista? Ulkohäkki lämpimällä kopilla? Kekseliäisyyttä. Itse olen varsin onnistuneesti jopa yksiöstä rajannut koiralle yksinolotilan. Järkevintä on rajata tila eteiseen, josta koira näkee että omistaja poistuu ovesta ulos eikä jää piilottelemaan sisätiloihin (koiran ei siis tarvitse kutsua omistajaa ulvomalla/haukkumalla eikä koittaa päästä luokse).

(kaikki ei uskalla jättää luuta syötäväksi ellei ole itse vahtimassa)

Kuten emme mekään uskaltaneet. Koira söi liian isoja palasia ja oli tosi usein tukehtua, vaikka kuinka yritti vahtia. :(

Kongi ei kiinnosta kun olen poissa.
Luuta en uskalla antaa, kun The QueenBitch on hyvin ahne. Pelkäisin että hän tukehtuisi luuhun.
Vaikka se olisi sama vaikka tukehtuisi nenäni edessä, en osaa antaa koiralle ensiapua, puhumattakaan jostain luun onkimisesta kurkusta :D

kyllä aika paha on katkaista tuo tuhokierre kun alkuun on päässyt noinkin hyvin..Ite ostaisin ison metallihäkin ja käyttäisin sitä koiralla. eihän se ole sille koirallekaan enään turvallista olla yksin jos syö kaiken. meinaten jos nappaankin sähköjohdon suuhunsa ja kämppä palaa tai jos saa puutikun kurkkuun tmv. ja kysyisin tietty elukkatohtoriltakin vinkkejä ja siunauksen tohon häkki asiaan.

Yhteistyössä